سعی کنید چهارشنبه های خود را حذف کنید

من فکر می کنم یکی از مهم ترین کارهایی که دانشمندان باید انجام دهند این است که بدانند چگونه خوب استراحت کنند. رفتن به باشگاه بسیار مهم است، اما همیشه ممکن نیست. فکر می‌کنم بهترین کاری که تا به حال در حرفه‌ام انجام داده‌ام این بوده که پروفسور یان منرز (اکنون در بریستول) چندین سال پیش به من یاد داده است، یعنی اینکه چهارشنبه‌ها به دفتر نروم. گفت فقط از خانه کار کن. این تغییر ساده دنیای متفاوتی را ایجاد کرده است زیرا به مکانیزمی برای کار بر روی نسخه های خطی، کمک هزینه ها و خواندن در خانه تبدیل شده است. الان که در تعطیلات هستم و در واقع چهارشنبه ها سر کار می روم، نیاز به این زمان اضافی را احساس می کنم! چه کنایه ای من واقعاً دلم برای تعطیلات چهارشنبه‌هایم تنگ می‌شود و قطعاً احساس می‌کنم درگیر همه چیزهایی مانند مسئولیت‌های اداری، نوشتن نامه‌های مرجع و غیره هستم.

بنابراین، اگر این را می خوانید، به من اعتماد کنید زیرا این به خوبی آزمایش شده است: اگر شما یک پروفسور شوید (که متأسفانه به این معنی است که در مقایسه با زمانی که به عنوان یک دکترا یا فارغ التحصیل هستید، زمان کمتری را برای فکر کردن به تحقیق صرف خواهید کرد. دانش آموز): هفته ای یک بار از کار صرف نظر کنید. وقتی هفته گذشته در روسیه بودم، با والری فوکین، دوست قدیمی ام (اکنون پروفسور اسکریپس) صحبت کردم که به من گفت که او هم اکنون این روش را اتخاذ کرده است. والری این کار را حتی بهتر انجام می دهد، باید بگویم: او چهارشنبه ها به هیچ وجه ایمیل باز نمی کند. وقتی در ژانویه از تعطیلاتم برگردم، این کار را انجام خواهم داد، در این مورد بحثی نیست.

مدتی طول کشید تا این روش را پیدا کنم (از شما متشکرم، ایان منرز!) و کار می‌کند… می‌دانید چرچیل چه گفت: «ما همیشه به تصمیم درستی می‌رسیم، در ابتدا همه چیز را امتحان کرده‌ایم».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *