قیمت سولفات پتاسیم سنگی

سولفات پتاسیم (SOP): یک جایگزین با ارزش برای کلرید پتاسیم (MOP)
این مقاله توسط مشترک نویسندگان:

کریس کوزیکی
کارشناس تراکم

کری کارلسون
نویسنده فنی

جمعیت رو به رشد، همراه با بسیاری از عوامل دیگر، کشش بازار را در مورد سولفات پتاسیم (K2SO4) در سال های اخیر ایجاد کرده است. تحقیقات بازار دیتا بریج تخمین می‌زند که بازار سولفات پتاسیم بین سال‌های 2017 تا 2024 دارای CAGR 5.5 درصدی خواهد بود که تا سال 2025 به 10535.84 هزار تن خواهد رسید. جای تعجب نیست که تقاضا برای تجهیزات پردازش سولفات پتاسیم نیز در حال افزایش است.

سولفات پتاسیم همچنین به عنوان سولفات پتاس یا SOP شناخته می شود، یک کود پتاسیم ممتاز با تعدادی از مزایا نسبت به متداول تر موریات پتاس (MOP) است.

قیمت سولفات پتاسیم سنگی

قیمت سولفات پتاسیم سنگی نیز مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد.

ما قیمت سولفات پتاسیم سنگی را برای شما در اختیار داریم.

جهت آگاهی از قیمت سولفات پتاسیم سنگی در لحظه با ما ارتباط بگیرید.

این شرکت آماده ارائه قیمت سولفات پتاسیم سنگی و فروش آن به مشتریان عزیز می باشد.

فواید سولفات پتاسیم (SOP)
در حالی که موریات پتاس (همچنین به عنوان کلرید پتاسیم شناخته می شود) رایج ترین کود پتاس است که به عنوان منبع عالی پتاسیم و کلرید عمل می کند، در همه تنظیمات مناسب نیست. همانطور که بسیاری در حال کشف هستند، SOP نه تنها عملکرد و کیفیت محصول را بهبود می بخشد، بلکه چندین مزیت را نیز ارائه می دهد:

کلریدهای کاهش یافته
کلرید جزء مهمی از MOP را تشکیل می دهد. در حالی که این برای برخی از محصولات ارجح است، اما می تواند برای سایر محصولات حساس به کلریدها، مانند برخی از میوه ها، سبزیجات و آجیل، مضر باشد. بسیاری از محصولات حساس به کلرید در دسته با ارزش بالا قرار می گیرند، بنابراین بهینه سازی کیفیت و عملکرد بسیار مهم است.

علاوه بر این، اگر MOP به خاک هایی که قبلاً غنی از کلرید هستند اضافه شود، ممکن است سمیت ایجاد شود. هنگام کار با محصولات حساس به کلرید یا خاک های غنی از کلرید، SOP یک راه حل بهینه ارائه می دهد، زیرا کلرید آن به میزان قابل توجهی کمتر است.

گوگرد اضافه شده
سولفات پتاسیم علاوه بر پتاسیم، گوگرد قابل دسترس گیاه را نیز تامین می کند. کمبود گوگرد در سال های اخیر به طور فزاینده ای رایج شده است و محصولاتی را که شامل مواد مغذی ثانویه هستند به طور فزاینده ای مطلوب کرده است.

شوری کمتر
سولفات پتاسیم نسبت به اکثر کودهای پتاس دارای شاخص نمک کمتری است، و در مواقعی که شوری خاک نگران کننده است، آن را به انتخاب ارجح تبدیل می کند.

مشاهده تصویر منبع

تولید و استخراج SOP و قیمت سولفات پتاسیم سنگی
سولفات پتاسیم (K2SO4) به طور معمول به عنوان یک ترکیب موجود در طبیعت یافت نمی شود و بنابراین باید تولید شود. دو روش اصلی برای به دست آوردن SOP وجود دارد:

فرآیند مانهایم
به طور سنتی، SOP توسط فرآیند مانهایم تولید می‌شود که در آن KCl با اسید سولفوریک واکنش داده و K2SO4 تولید می‌کند. اگرچه این روش کار می کند، اما ترکیب مورد نظر را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کند. محصول اولیه حاصل از این فرآیند HCl است.

این فرآیند ابتدا شامل انجام یک واکنش گرمازا بین کلرید پتاسیم (KCl) و اسید سولفوریک (H2SO4) و سپس یک واکنش گرماگیر بین کلرید پتاسیم (KCl) و بی سولفات پتاسیم (KHSO4) برای تولید HCl و K2SO4 است.¹

K2SO4 حاصل در یک خنک کننده دوار خنک می شود و سپس ممکن است به شکل محصول مورد نظر تکمیل شود.

در حالی که فرآیند مانهایم هنوز در حال استفاده است، تا حد زیادی جای خود را به یک روش جایگزین داده است: استخراج از نمک های پیچیده طبیعی.

پردازش نمک پیچیده
نمک های پیچیده طبیعی موجود نیز می توانند منبع سولفات پتاسیم باشند. در اینجا، مواد معدنی حاوی پتاسیم و سولفات برای حذف محصولات جانبی تغییر می‌یابند و سولفات پتاسیم را پشت سر می‌گذارند. این فرآیند بسیار پیچیده است و به هزینه بالای SOP کمک می کند.

یک نمای کلی در سطح بالا از فرآیند را می توان به عنوان آماده سازی و شناورسازی سنگ معدن، تبدیل و شستشوی شونیت و در نهایت کاهش رطوبت در خشک کن چرخشی توصیف کرد. این فرآیند ممکن است بسته به نمک پیچیده تحت درمان متفاوت باشد.

Langbeinite، به ویژه، یک منبع شناخته شده SOP است که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است. این ترکیبات معدنی غنی از مواد مغذی (K2Mg2(SO4)3) را می توان برای حذف منیزیم و به دست آوردن SOP تغییر داد، یا می توان از آن به عنوان کود پتاس استفاده کرد. علاوه بر پتاس و گوگرد، لانگبینیت منبعی از منیزیم مغذی ثانویه است. به همین دلیل به آن سولفات پتاس منیزیا یا SOPM نیز می‌گویند. کانی‌های پلی‌مینرال کاینیت و کارپات دیگر نمک‌های کمپلکس رایجی هستند که SOP معمولاً از آنها استخراج می‌شود.

پلی هالیت، یک ماده معدنی تبخیری، منبع مشابهی از SOP و منیزیم است. این ماده معدنی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، اما در حال حاضر تنها در مقادیر کمی تولید می شود.

اشکال SOP
سولفات پتاسیم مانند اکثر کودهای پتاس است، زیرا می توان آن را به اندازه های مختلف ذرات و اشکال مختلف برای رفع نیازهای مختلف بازار فرآوری کرد. معمولاً به شکل پودر، گرانول تراکم یا گلوله/گرانول گرد موجود است.

سولفات پتاسیم پودر شده
در حالی که سولفات پتاسیم پودر شده تحویل سریع مواد مغذی را فراهم می کند، حمل و نقل آن می تواند دشوار باشد و اغلب پس از استفاده به باد می رود. به همین دلیل، اغلب مطلوب است که SOP را به یکی از اشکال زیر تراکم کنیم.

گرانول های تراکمی
گرانول های تراکمی با استفاده از یک فشرده کننده رولی تولید می شوند که در آن سولفات پتاسیم به صورت ورقه ای فشرده شده و سپس به اندازه دلخواه شکسته می شود.

e گرانول. این روش کار با سولفات پتاسیم را با گرد و غبار به میزان قابل توجهی آسان تر می کند، اما دارای لبه های دندانه دار است که مستعد شکسته شدن به گرد و غبار است.

قیمت سولفات پتاسیم سنگی

قیمت سولفات پتاسیم سنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کارشناسان ما قیمت سولفات پتاسیم سنگی را در اختیار شما می گذارند.

گرانول های گرد
گرانول‌های کروی سولفات پتاسیم از طریق یک تکنیک تجمع بدون فشار به نام پلت‌سازی تولید می‌شوند. این معمولاً روی یک پلت ساز دیسکی انجام می شود که قبل از آن یک میکسر پین وجود دارد.

گرانول های تولید شده در این فرآیند دارای بالاترین کیفیت هستند و کمترین میزان گرد و غبار و به طور معمول بیشترین میزان جریان پذیری را ارائه می دهند.

توسعه فرآیند سولفات پتاسیم
آزمایش امکان سنجی یکی از جنبه های مهم تولید کود سولفات پتاسیم است. آزمایش‌های دسته‌ای و آزمایشی مانند آزمایش‌هایی که در مرکز نوآوری FEECO انجام می‌شود برای جمع‌آوری داده‌های فرآیند و تعیین بهترین مجموعه پارامترها برای تولید محصول با مشخصات مورد نظر از منبع منحصربه‌فرد مواد استفاده می‌شود. هم تراکم رول و هم گلوله سازی همراه با خشک کردن قابل ارزیابی است.

انواع ویژگی های ذرات را می توان در طول آزمایش اندازه گیری و تنظیم کرد تا یک آگلومرا با مشخصات دقیق تولید شود. ویژگی های ذرات هدف اغلب عبارتند از:

میزان ساییدگی/تخریب
چگالی ظاهری
فشرده سازی
قدرت خرد کردن
جریان پذیری
قدرت سبز/مرطوب
میزان رطوبت
تجزیه و تحلیل اندازه ذرات
ویژگیهای فیزیکی
انحلال پذیری
نتیجه
سولفات پتاسیم یک کود پتاس ممتاز است که مزایای زیادی نسبت به سایر کودهای پتاس دارد، از جمله کلرید کم، گوگرد اضافه شده و کاهش شوری. SOP که از طریق دو روش اولیه تولید می شود، می تواند به صورت گلوله های پودری، دانه ای یا کروی پردازش شود. تست یک جزء حیاتی در توسعه یک فرآیند SOP است که به جمع آوری داده های فرآیند لازم برای افزایش مقیاس کمک می کند.

FEECO با سابقه ای گسترده در صنعت کود، پیشرو در تجهیزات و سیستم های سفارشی برای تولید کودهای سنتی و جدید است که خشک کن های چرخشی، خنک کننده ها، دیسک های پلت، میکسرهای پین و غیره را ارائه می دهد. علاوه بر تجهیزات سفارشی خود، ما می‌توانیم خدمات آزمایشی جامع را در مقیاس دسته‌ای و آزمایشی برای دانه‌بندی سولفات پتاسیم به محصولی با مشخصات دلخواه ارائه کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های سولفات پتاسیم ما، همین امروز با ما تماس بگیرید!

منبع

Potassium Sulfate (SOP): A High-Value Alternative to Potassium Chloride (MOP)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *