چیزی-قدیمی-و-چیزی-اخیرا-ترکیبات-کربونیل-حاوی-بور

چندی پیش، ما این آزادی عمل را به دست آوردیم تا پیشرفت های حاصل از سال ها در زمینه شیمی آلفا-بوریل کربونیل را خلاصه کنیم. از من خواسته شد که دیدگاهی در مورد این موضوع بنویسم، به این معنی که به همکاران توانمندم ژی هه و آدام زجدلیک پیشنهاد دادم روی این دست نوشته کار کنند. این بچه‌ها کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند و مقاله اکنون در دست است دالتون معاملات سایت اینترنتی. ممکن است بگویید: “یک دقیقه صبر کنید، این یک مجله معدنی است، آیا شما یک شیمیدان معدنی هستید؟” من به شما می گویم: اگر چیزی باشد که از یکی از قهرمانانم در شیمی، جورج A. Olah یاد گرفتم، این است که تقسیم بندی بین شاخه های علم یک مزخرف مصنوعی است.

در بازگشت به موضوع مقاله خود، فقط می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که نمونه‌های واقعاً جالبی از آلفا-بوریل کربونیل‌ها وجود دارد و من آنها را در زیر نشان می‌دهم. دشوار است که این معرف های جذاب را به عنوان جریان اصلی شیمی در نظر بگیریم، زیرا به جرأت می توانم بگویم که پایدار نیستند. اما این مولکول ها راهی را برای برخی از ایده هایی که ما در آزمایشگاه من دنبال می کنیم هموار کردند. من همه مدخل‌های زیر را به عنوان بخشی از فهرست افتخار خود می‌دانم، زیرا ساختارهای اغلب غیرعادی آن‌ها به تخیل شیمیدانانی که آنها را تصور کرده‌اند، گواهی می‌دهد.

http://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2014/dt/c4dt00817k#!divAbstract

نکته ما دالتون این مقاله قرار بود آنچه را که قبل از کار ما روی ترکیبات آلفا-بوریل کربونیل پایدار انجام شده بود، خلاصه کند و البته در مورد نفوذ خودمان در این زمینه بحث کند. بر خلاف Oانولات های بور، که در درجه اول به عنوان هسته دوست، ما واکنش نشان می دهند سیتوتومرهای متصل حاوی یک گروه کربونیل الکتروفیل در کنار آلفا کربن نوکلئوفیل هستند. ما دوست داریم به این مولکول ها به عنوان اشاره کنیم از نظر جنبشی آمفوتریک (برای تمایز از نوع دیگر آمفوتریسم که توسط پروتون ها هدایت می شود و منشأ ترمودینامیکی دارد).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *