چگونه یک مخزن هیدرولیک را تمیز کنیم

چگونه یک مخزن هیدرولیک را تمیز کنیم

12 آوریل 2021

وقتی صحبت از مخازن هیدرولیک می شود، تمیز کردن دستی و شستشو از اجزای ضروری نگهداری هستند. برای جلوگیری از مشکلات عملیاتی و اطمینان از چرخه عمر طولانی تجهیزات، مخازن هیدرولیک باید به عنوان بخشی از نگهداری پیشگیرانه آنها به طور منظم تمیز شوند.

در زیر راهنمای کوتاهی در مورد نحوه تخلیه آب از سیستم هیدرولیک و نحوه تمیز کردن مخزن هیدرولیک خود برای عملکرد عالی و عمر طولانی محصول آورده شده است.

1. سیستم را تخلیه کنید

وقتی سیال هنوز در دمای کارکرد است، سیستم را به دقت بررسی کنید و آن را تخلیه کنید تا خالی شود. همانطور که تخلیه می شود، مراقب هرگونه تجمع مایع یا مشکل در باتری ها، سیلندرها و فیلترها باشید.

اگر سیال کدر است، از هوای خشک کننده برای خارج کردن آب از سیستم هیدرولیک خود استفاده کنید. فیلترهای مخزن را برای اولین بار تعویض کنید.

2. مخزن را تمیز کنید

یک پارچه بدون پرز برای تمیز کردن داخل مخزن انتخاب کنید و تمام رنگ ها، کثیفی ها و رسوبات مایع شل شده را پاک کنید.

3. با مایع با ویسکوسیته پایین شستشو دهید

مخزن هیدرولیک را با مایعی با ویسکوزیته کمتر از سیالی که معمولاً استفاده می کنید بشویید. بسته به مخزن ممکن است از حلال تمیزکننده هیدرولیک استفاده شود.

سپس، مخزن را به طور متلاطم بشویید تا ذرات قدیمی که ممکن است به داخل چسبیده اند، شل شوند. به سرعت مخزن را تخلیه کنید و فیلترها را برای بار دوم تعویض کنید.

4. دریچه را تخلیه و پمپ کنید

در حالی که پمپ فشار یا بای پس باز است، مخزن را سه چهارم پر کنید و پمپ را به مدت 15 ثانیه قبل از خاموش کردن آن روشن کنید. این روند را ادامه دهید و پمپ را به مدت 15 ثانیه روشن کنید و آن را به مدت 45 ثانیه سه بار خاموش کنید.

6. پمپ را تست کنید

پمپ را به مدت یک دقیقه در حالی که پمپ فشار باز است روشن کنید و دوباره بگذارید استراحت کند. این روند را چند بار ادامه دهید، هرگز اجازه ندهید بیش از پنج دقیقه اجرا شود. قبل از اینکه سیستم حداقل پنج دقیقه دیگر استراحت کند، شیر کمکی را بلند کنید تا بررسی کنید که شستشو شده است.

7. پمپ را راه اندازی کنید

برای اطمینان از بازگشت سیال به مخزن، عملگرها را یکی یکی در حین تماشای کار کنید. پس از به کار انداختن هر محرک، سیستم را خاموش کنید و بگذارید بنشیند. سطح سیال را به طور مداوم رعایت کنید و سطح سیال را تا 50 درصد پر کنید.

8. مخزن را دوباره پر کرده و آزمایش کنید

مخزن را تا 75% پر کنید و در فواصل پنج دقیقه ای به کار خود ادامه دهید و پس از هر بار اجازه دهید هوا از سیستم خارج شود. قبل از تعویض مجدد فیلترها، سیستم را به مدت 30 دقیقه مستقیم اجرا کنید.

به دنبال علائم آلودگی متقاطع در مخزن باشید و در صورت لزوم فیلترها را دوباره تعویض کنید.

10. تست پایداری سیستم

اولین باری که پس از تمیز کردن مخزن هیدرولیک خود را روشن می کنید، آن را بیش از شش ساعت کار نکنید. این مدت زمان برای آزمایش پایداری سیستم کافی است، اما آنقدر طولانی نیست که به سیستم آسیب برساند. فیلترها را برای آخرین بار تعویض کنید و یک نمونه مایع را برای تایید پایداری آزمایش کنید.

پس از چند بار انجام این روش، می توانید نحوه تمیز کردن یک سیستم هیدرولیک را به دیگران آموزش دهید.

با سیستم های تکمیلی مربوط به مخزن هیدرولیک خود تماس بگیرید

Finishing Systems ارائه دهنده برتر سیستم های تکمیلی در سراسر کشور است. ما راه حل های تجهیزات را به شرکت های بزرگ و کوچک ارائه می دهیم. از اوایل دهه 1970، ما به دلیل خدمات اختصاصی به مشتریان و نتایج استثنایی شهرت داشتیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخازن هیدرولیک، همین امروز با ما تماس بگیرید.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *