چگونه یک تخت کامیون قدیمی را جدید کنیم

رنگ آمیزی مجدد تخت کامیون: چگونه یک تخت کامیون قدیمی را جدید کنیم

30 دسامبر 2020

رانندگان به طور فزاینده ای انتظار دارند خودروها و کامیون های ما برای مدت طولانی دوام بیاورند. میانگین سنی یک وسیله نقلیه امروزی حدود 11 سال است و بسیاری از وسایل نقلیه قدیمی قدیمی و کلاسیک هنوز هم مسیر خود را به طور قابل اعتماد در جاده ها طی می کنند. با این حال، در برخی مواقع، یک وسیله نقلیه کهنه ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد، از جمله کار رنگ آمیزی مجدد.

اگر قصد دارید یک تخت کامیون قدیمی را بازسازی کنید و می خواهید رنگ قدیمی و لایه های کثیفی را پاک کنید، ممکن است دریابید که سمباده زدن دستی زمان و تلاش زیادی را می طلبد. با سنباده کاری دستی، خارج کردن رنگ از گوشه ها و شکاف ها نیز دشوار است – هر چقدر هم که تلاش کنید، ممکن است نتوانید به آنها دسترسی کامل داشته باشید.

انفجار ساینده یک راه حل ایده آل است. رنگ و کثیفی های پوشیده شده را از روی تخت کامیون شما پاک می کند، بنابراین می توانید کار رنگ آمیزی را ادامه دهید تا ظاهر کامیون خود را به همان اندازه جدید نشان دهید. راهنمای زیر این فرآیند را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد و نحوه رنگ آمیزی یک کامیون پس از انفجار ساینده را مورد بحث قرار می دهد.

آماده سازی تخت کامیون برای رنگ آمیزی مجدد

برای آماده کردن تخت کامیون خود برای رنگ آمیزی مجدد، باید با صاف کردن فلز، احتمالاً با انفجار ساینده، شروع کنید.
انفجار ساینده چیست؟ این فرآیند با استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن فلز با مواد ناهموار، اغلب دانه‌های ریز مانند شن، گلوله فولادی یا پلاستیک، مجدداً سطح فلز می‌شود. در انفجار ساینده ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود، بسته به فلز و پرداخت مورد نظر شما.

چگونه می توان از ساینده بلاست برای آماده سازی تخت کامیون برای رنگ آمیزی مجدد استفاده کرد؟ در Finishing Systems، ما می‌توانیم از انفجار ساینده برای آماده کردن کامیون فلزی شما برای یک کار صنوبر، صرف نظر از اندازه یا شکل بستر آن استفاده کنیم.

رنگ‌آمیزی به سطح نسبتاً صاف و تمیزی نیاز دارد، اما تخت‌های فلزی قدیمی‌تر معمولاً ناهموار و کثیف هستند. یک تخت کامیون قدیمی احتمالاً دارای یک لایه رنگ کهنه و پوست کنده است و سالها ممکن است روی لایه های ضخیم گرد و غبار و کثیفی نیز چسبیده باشد. قبل از اعمال یک لایه رنگ تازه و تمیز، باید لایه های قدیمی را جدا کنید.

در اینجاست که انفجار ساینده وارد می‌شود. ساینده‌های سختی که ما در فرآیندهای خود استفاده می‌کنیم، می‌توانند آن لایه‌های زبر و نامطلوب را در کمترین زمان از بستر کامیون قدیمی شما جدا کنند. مواد ما شامل موارد زیر است.

  • رسانه سندبلاست
  • مهره های شیشه ای
  • شوت و شن فولادی
  • اکسید آلومینیوم
  • کاربید سیلیکون
  • BLACK BEAUTY®
  • پلاستیک
  • Starblast™
  • ذرت
  • پوست گردو

و چگونه Finishing Systems یک بستر کامیون را برای انفجار ساینده آماده می کند؟ در اینجا چند مورد از مراحلی است که ما انجام می دهیم.

  • تحلیل و بررسی: ابتدا، ما بستر کامیون را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که یک کاندید ایده آل برای انفجار ساینده است. تختی با حداقل خوردگی که در درجه اول نیاز به خاک و لایه های رنگ خراشیده دارد، احتمالاً نتایج عالی خواهد داشت. اگر بستر دارای خوردگی گسترده باشد، هنوز هم می‌توانیم بر روی آن ساینده اعمال کنیم، اما احتمالاً برای جایگزینی قسمت‌های آسیب‌دیده نیاز به جوشکاری قطعات جدید دارد.
  • ارزیابی فلزات: سپس وضعیت فلز را ارزیابی می کنیم تا مشخص کنیم چه نوع ساینده ای بهتر عمل می کند. اگر مواد برای فلز خیلی سخت باشد، می‌تواند بستر را منحرف کند یا سوراخی در آن ایجاد کند. یا اگر به اندازه کافی ساینده نباشد، کار ضعیفی انجام می دهد یا باعث می شود که فرآیند بسیار بیشتر از آنچه باید طول بکشد. حرفه ای که با آن کار می کنید می تواند به انتخاب بهترین رسانه برای فلز کامیون و پیکربندی خاص شما کمک کند.
  • آماده سازی کابینت انفجار: در نهایت، کابینت انفجار ساینده را برای تمیز کردن مواد ناخواسته از پانل های کامیون آماده می کنیم.

 

نحوه رنگ آمیزی تخت کامیون

فرآیند رنگ آمیزی مجدد تخت کامیون چگونه کار می کند؟ ما شما را از طریق مراحل زیر راهنمایی می کنیم.

1. پانل های تخت کامیون را جدا کنید

اولین قدم این است که در صورت امکان تخت کامیون خود را جدا کنید. پانل‌های جداشدنی در کابین انفجار جا می‌شوند، اما یک تخت کامیون سالم نمی‌تواند. اگر نمی توانید پانل های خود را جدا کنید، باید به جای کابینت از بلستر دستی استفاده کنید.

2. رنگ و کثیفی را پاک کنید

مرحله بعدی استفاده از انفجار ساینده برای پاک کردن رنگ قدیمی، خاک و زباله از روی تخت کامیون است. اپراتور با استفاده از هوای تحت فشار، یک نازل و یک محفظه انفجار محافظ، محیط انتخابی را در سرتاسر بستر با سرعت بالا برای اثر سایشی بهینه توزیع می کند.

در این مرحله حرکت به طور کامل و سریع بر روی تخت کامیون بسیار مهم است. انفجار یک منطقه با مواد ساینده برای مدت طولانی می تواند باعث تاب برداشتن، ترک خوردن یا ایجاد سوراخ در آن نقطه شود. همچنین ضروری است که ساینده ها را به طور کامل اعمال کنید تا از تمیز و یکنواختی آن اطمینان حاصل شود. خوشبختانه، تکنسین‌های ما تجربه زیادی دارند و چشم‌های تمرین‌کرده دارند، بنابراین می‌توانند رنگ و زباله‌های لازم را حذف کنند و سطح فلزی محکم و تمیزی را که برای رنگ‌آمیزی آماده است، باقی بگذارند.

3. تخت را تمیز کنید

پس از انفجار ساینده، تخت کامیون ممکن است حاوی قطعات ریز ساینده باشد. باید جارو بکشید یا جاروبرقی بکشید تا زباله های بزرگتر را پاک کنید. سپس یک شستشوی سریع می‌تواند تکه‌های باقی‌مانده را حذف کند تا اطمینان حاصل شود که با اعمال رنگ تداخلی ندارند.

4. پرایمر را اعمال کنید

در برخی موارد، ممکن است نیاز به استفاده از پرایمر یا تقویت کننده چسبندگی داشته باشید، بنابراین رنگ شما به خوبی به فلز می چسبد. رنگی را که قصد استفاده از آن را دارید بررسی کنید تا ببینید سازنده چه چیزی را توصیه می کند.

5. رنگ کنید

پس از انفجار ساینده و اطمینان از تمیز بودن و عاری بودن بستر، نوبت به رنگ آمیزی تخت کامیون می رسد. حتما از نوار چسب برای پوشاندن قسمت هایی که نمی خواهید روی آن رنگ بزنید استفاده کنید. اگر این کار را برای فرآیند انفجار انجام نداده اید، ممکن است بخواهید برای دسترسی آسان تر، درب عقب را بردارید. شما همچنین می خواهید برای ایمنی در فضای باز یا در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید.

اگر می‌پرسید چگونه داخل تخت کامیون را رنگ کنید، این فرآیند نسبتاً ساده است. رنگ آمیزی را با استفاده از یک قلم مو برای اعمال رنگ روی نرده های تخت، گوشه ها و هر قسمت دیگری که رسیدن به آن مشکل است، شروع کنید. سپس، یک لایه رنگ را روی دو طرف تخت و سطوح صاف بمالید. برای این مرحله می توانید از غلتک قلم مو استفاده کنید، دقت کنید که فلز را کاملا بپوشانید. حدود 20 دقیقه صبر کنید، سپس لایه دوم را برای اطمینان از پوشش کامل و یکنواخت بمالید. در صورت تمایل می توانید به افزودن کت ها برای افزایش ضخامت یا ظاهر رنگ ادامه دهید.

پس از اتمام رنگ آمیزی، نوار را بردارید، درب عقب را دوباره نصب کنید و حدود یک روز به تخت کامیون تازه رنگ شده فرصت دهید تا خشک شود.

6. محافظ رنگ را اعمال کنید

در صورت تمایل، یک محافظ رنگ روی تخت کامیون بزنید. یک محافظ رنگ با محافظت در برابر ضربه های جزئی، خط و خش و آسیب های ناشی از نور خورشید به ماندگاری بیشتر رنگ کمک می کند.

 

کار با سیستم های تکمیل برای بازسازی با کیفیت تخت کامیون

برای پاک کردن سریع رنگ، خاک و زباله از کامیون خود قبل از رنگ آمیزی مجدد، با Finishing Systems تماس بگیرید. خدمات ما برای آماده سازی تخت کامیون برای رنگ آمیزی مجدد از مواد انفجاری پیشرفته استفاده می کند، بنابراین می توانید شروع به بازگرداندن تخت کامیون خود به رنگ و درخشش چشم نواز کنید. ما کاتالوگ گسترده ای از ساینده ها را ارائه می دهیم و می توانیم به شما کمک کنیم تا محیط مناسبی را برای بازیابی سریع و ایمن فلز کامیون خود انتخاب کنید.

هزینه رنگ آمیزی و روکش تخت کامیون متفاوت است. با یکی از متخصصان باتجربه ما صحبت کنید تا در مورد آنچه تخت کامیون منحصر به فرد شما نیاز دارد بیشتر بدانید.

برای برنامه ریزی خدمات تکمیل و یا کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *