چک لیست انفجار ساینده | سیستم های تکمیل

چک لیست انفجار ساینده

21 نوامبر 2019

انفجار ساینده در صنایع مختلفی از کشتی سازی گرفته تا صنعت خودروسازی استفاده می شود. به لطف انفجار ساینده، مشاغل می توانند سطوح مختلف را برای کاربردهای رنگ یا درزگیر به طور موثر آماده و تمیز کنند.

انفجار ساینده از نیروی زیادی برای تکمیل یک کار استفاده می کند و بنابراین نیاز به اقدامات احتیاطی ایمنی دارد. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارگران هنگام کار با تجهیزات انفجار ساینده از تجهیزات مناسب استفاده می کنند. وسایل ایمنی باید راحت باشد و کارگران را از خطرات خاص محافظت کند. با تجهیزات ایمنی مناسب، کارکنان می توانند با خیالی آسوده بر استفاده از مهارت های خود و افزایش بهره وری تمرکز کنند.

همچنین کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که تجهیزات انفجار ساینده برای استفاده کارگران آموزش دیده ایمن است. این امر مستلزم بازرسی منظم تجهیزات انفجار و استفاده از مواد مناسب است.

ما برخی از مهمترین خطرات مرتبط با انفجار ساینده را به شما نشان می‌دهیم و فهرست‌های چک تجهیزات ایمنی را برای کمک به شما و کارمندانتان برای جلوگیری از صدمات جدی ارائه می‌کنیم.

انفجار ساینده چیست؟

انفجار ساینده، که گاهی سندبلاست نامیده می‌شود، تکنیکی است که از هوا یا آب فشرده برای پرتاب یک جریان پرفشار از مواد ساینده به سمت یک جسم استفاده می‌کند. هدف از انفجار ساینده ممکن است تمیز کردن سریع سطح یک جسم، زدودن زنگ زدگی، آماده کردن یک شی برای رنگ آمیزی یا اعمال بافت باشد.

چه موادی برای انفجار ساینده استفاده می شود؟

کارگران می توانند از بین مواد مختلف برای انفجار ساینده انتخاب کنند. نوع ماده ای که انتخاب می کنند تا حد زیادی به الزامات پوشش و نوع کاربرد بستگی دارد. معمولاً از مواد زیر برای انفجار ساینده استفاده می شود:

دانه‌های شیشه‌ای: ساینده‌های مهره‌های شیشه‌ای از شیشه بازیافتی ساخته شده‌اند و سیلیس آزاد ندارند. این ماده انفجاری سازگار با محیط زیست به سرعت سطوح را بدون برداشتن فلز زیاد از بستر تمیز می کند.
شیشه خرد شده: شیشه خرد شده از 100% بطری های شیشه ای بازیافت شده ساخته شده است. این ساینده دارای لبه‌های تیز و خشن است که عملکرد برشی تهاجمی را برای از بین بردن پوشش‌های سنگین ایده‌آل می‌کند.
اکسید آلومینیوم: اکسید آلومینیوم یک ساینده همه کاره و با چگالی متوسط ​​است که از بوکسیت تولید می شود. اکسید آلومینیوم به عنوان یک ماده انفجار، می تواند در بسیاری از کاربردها، از زدودن زنگ زدگی گرفته تا حکاکی شیشه، استفاده شود.
پلاستیک: ساینده‌های پلاستیکی گزینه‌ای سبک وزن و بدون سیلیس هستند. ساینده‌های پلاستیکی نسبت به سایر مواد انفجاری تهاجمی کمتری دارند و ممکن است انتخاب مناسبی برای تمیز کردن زیرلایه‌های نرم‌تر باشند.
کاربید سیلیکون: کاربید سیلیکون یکی از سخت‌ترین مواد موجود است. کاربید سیلیکون سرعت برش سریع و زمان انفجار کوتاه را امکان پذیر می کند تا سطوح را برای پوشش ها به طور موثر آماده کند. کاربید سیلیکون نیز قابل استفاده مجدد است که می تواند به شما در کاهش هزینه های مواد کمک کند.
شات فولادی: شات فولادی برای مقابله با برنامه‌های چالش برانگیز و سنگین ساخته شده است. شات فولادی با ارائه استحکام و دوام بیشتر، برای از بین بردن لبه های زبر یا خوردگی به خوبی عمل می کند.
سنگ ریزه فولادی: سنگ ریزه فولادی شکلی زاویه دار دارد و برای ایجاد الگوهای لنگر عمیق برای پشتیبانی از چسبندگی پوشش ایده آل است. می توانید از سنگ ریزه فولادی در انفجار پل، پوشش لوله یا کاربردهای فولادی سازه استفاده کنید.
Starblast™: Starblast یک ماده ساینده همه منظوره است که حاوی ترکیبی از شن‌های استاورولیت و سطح سیلیس بسیار کم است. الگوهای انفجاری بسیار یکنواخت آن این ماده را متمایز می کند و همچنین قابلیت استفاده مجدد و تمیز کردن سریع را ارائه می دهد.
Black Beauty®: Black Beauty یک محصول محبوب سرباره زغال سنگ است که حاوی کمتر از 0.1٪ سیلیس آزاد است. بلک بیوتی که در رنگ‌های متوسط، ظریف و فوق‌العاده موجود است، یک ساینده با کیفیت بالا و از نظر شیمیایی خنثی است که می‌تواند به طور موثر پوشش‌های سطحی را از لایه‌های مختلف حذف کند.
پوسته گردوی آسیاب شده: پوسته گردوی آسیاب شده گزینه عالی برای کاربردهایی است که به مواد ساینده کمتری نیاز دارند. این ماده سبک وزن و زیست تخریب پذیر به طور موثر و به آرامی پوشش رویی یک جسم را از بین می برد در حالی که زیرلایه آسیب ندیده باقی می ماند.
بلال ذرت آسیاب شده: مانند پوست گردو، بلال ذرت آسیاب شده، انفجار نرم تر و کم تهاجمی را ارائه می دهد. می‌توانید برای تمیز کردن و صیقل دادن همه چیز از جواهرات گرفته تا بدنه قایق، از رسانه‌های انفجار بلال ذرت استفاده کنید. این ماده در دانه‌های ریز، متوسط ​​و درشت موجود است.
برخی از خطرات انفجار ساینده چیست؟

انفجار ساینده بسیار سریعتر عمل می کند و نسبت به سمباده زدن یک شی با دست یا تمیز کردن یک سطح با برس سیمی، کار کمتری دارد. این یک مرحله حیاتی در آماده سازی یک مورد برای رنگ یا پوشش های محافظ است. برای ایجاد اثرات مطلوب، انفجار ساینده به موادی نیاز دارد که معمولاً مقدار زیادی گرد و غبار ایجاد می کنند. بسته به نوع محیط انفجار مورد استفاده، گرد و غبار ممکن است در صورت استنشاق سمی باشد. هنگام استفاده از تجهیزات انفجار ساینده، کارگران باید از خود در برابر آلودگی هوا و خطرات مختلف دیگر محافظت کنند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) خطرات احتمالی زیر را در ارتباط با انفجار هوا فهرست می‌کند:

آلاینده‌های هوا: قرار گرفتن در معرض ذرات سمی موجود در هوا، خطر اصلی سلامت مرتبط با انفجار ساینده است. نمونه هایی از آلاینده هایی که ممکن است استفاده شوند الف

مواد انفجار هوا شامل ماسه سیلیس است که می تواند باعث مشکلات تنفسی و افزایش خطر سرطان ریه شود و فلزات سمی مانند آرسنیک، سرب و نیکل.
صدای بلند: انفجار ساینده اپراتورها را در معرض سطوح نویز قرار می‌دهد که در صورت استفاده نکردن از محافظ شنوایی ممکن است منجر به کاهش شنوایی شود. حد مجاز نوردهی OSHA برای نویز 90 دسی بل وزنی A (dBA) است. روش‌های انفجار ساینده معمولاً 112 تا 119 دسی‌بل را هنگامی که هوا از نازل تخلیه می‌شود تولید می‌کند.
جریان‌های ذرات قدرتمند: اپراتورهایی که از تجهیزات انفجار ساینده استفاده می‌کنند، در خطر برخورد با مواد انفجاری با سرعت بالا هستند. ذرات ساینده ممکن است در پوست یا چشم‌ها فرو رفته یا منجر به سوختگی یا بریدگی شوند.
جریان‌های آب یا هوای پرفشار: اپراتورها یا افراد دیگری که در نزدیکی آن‌ها ایستاده‌اند، اگر از محیط اطراف خود آگاه نباشند یا به درستی آموزش دیده باشند، می‌توانند با جریان‌های هوا یا آب پرفشار تماس بگیرند. این به طور بالقوه می تواند منجر به صدمات شدید شود.
الکتریسیته ساکن: تجهیزات انفجار ساینده ممکن است الکتریسیته ساکن تولید کند. اگر تجهیزات به درستی به زمین متصل نشود، کارمندان با خطر برق گرفتگی مواجه می‌شوند.
لرزش: استفاده طولانی مدت از تجهیزات انفجار ساینده، اپراتورها را در معرض ارتعاشات دست و بازو قرار می‌دهد که منجر به وضعیتی به نام سندرم ارتعاش می‌شود. سندرم ویبره شامل علائمی مانند گزگز، بی حسی و درد است.
لغزش: اپراتورهای تجهیزات انفجار ساینده در معرض سطوح لغزنده ناشی از ذرات انفجار هستند. این می تواند منجر به لغزش و سقوط شود.
گرما: اپراتورهای تجهیزات انفجار ساینده به دلیل استفاده طولانی‌مدت از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) یا کار در محیط‌های گرم در معرض خطر بیماری‌های مرتبط با گرما هستند.
چک لیست تجهیزات ایمنی

می‌توانید با استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی مناسب، خطرات مربوط به انفجار ساینده را به حداقل برسانید. در Finishing Systems، تجهیزات ایمنی و لوازم جانبی انفجار ساینده قابل اعتماد، راحت، با کیفیت بالا را برای محافظت از شما و کارمندانتان در برابر خطرات احتمالی ارائه می‌کنیم. این ابزار ایمنی است که می‌خواهید به چک لیست انفجار ساینده خود اضافه کنید:

ماسک تنفسی: یک دستگاه تنفس از اپراتور در برابر ذرات سمی موجود در هوا محافظت می کند. ما طیف وسیعی از ماسک‌های تنفسی مجهز به هوا را متناسب با کار حمل می‌کنیم. ما همچنین یک ماسک تنفسی با محافظ شنوایی داخلی در داخل کلاه ایمنی برای محافظت بیشتر از اپراتورهای شما ارائه می دهیم.
دستگاه کنترل آب و هوا: می‌توانید با دستگاه کنترل آب و هوا از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما و بیماری‌های مربوط به گرما جلوگیری کنید. برای مثال، دستگاه کنترل آب و هوا RPB® C40 یک کمربند سبک وزن و یک اهرم ساده را برای خنک کردن یا گرم کردن دمای داخل ماسک تنفسی به راحتی ترکیب می‌کند، بنابراین اپراتور می‌تواند بدون توجه به مکانی که باشد، راحت و ایمن کار کند.
محافظت از چشم و صورت: کارگران اطراف یک ناحیه انفجار ساینده نیز باید با محافظ چشم مناسب از خود محافظت کنند.
دستکش: دستکش‌های ایمنی RPB را انتخاب کنید که از مواد بادوام ساخته شده‌اند، مانند بوم یا چرم که از کل ساعد محافظت می‌کند. مواد باید طوری طراحی شوند که از سایش ذرات جلوگیری شود. همچنین، دستکش هایی را انتخاب کنید که برای کاهش تاثیر ارتعاشات طراحی شده اند.
پیش بند یا کت و شلوار انفجاری: کارگران باید با پوشیدن پیش بند یا روپوش از بدن خود در برابر ذرات ساینده محافظت کنند. برای محافظت حداکثری، یک کت و شلوار بلند تنفس‌پذیر اما سنگین را در نظر بگیرید که از بازوها و جلوی بدن محافظت می‌کند.
کفش یا چکمه ایمنی: کفش‌ها باید از اپراتورها در برابر ذرات معلق محافظت کنند و از مواد سخت ساخته شده باشند. چکمه های نوک فولادی بادوام هستند و از انگشتان پا در برابر افتادن اجسام و سوراخ شدن محافظت می کنند. به دنبال ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر لغزش نیز باشید.
محافظ شنوایی: اگر ماسک‌های تنفسی شما از محافظ شنوایی استفاده نمی‌کنند، بسیار مهم است که کارمندان برای محافظت از شنوایی خود از گوش‌گیرهای راحت یا گوش‌گیرهای دارای رتبه‌بندی مناسب استفاده کنند.
چگونه هر پروژه ای را ایمن شروع کنیم

هر پروژه انفجار ساینده باید با یک روش ایمنی شروع شود تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات برای استفاده مناسب آماده هستند. در زیر یک چک لیست برای کمک به شما و کارمندان برای بازرسی تجهیزات انفجار، محیط اطراف و PPE برای ایمنی پیدا خواهید کرد.

تجهیزات انفجار

سیستم انفجار ساینده معمولی از یک کمپرسور هوا، شلنگ تامین هوا، بلستر ساینده، شلنگ انفجار و نازل انفجار تشکیل شده است. همه این اجزا با هم کار می کنند تا جریانی قدرتمند از مواد ساینده را ارائه دهند. قبل از شروع کار، اجزای انفجار ساینده زیر را بررسی کنید:

کمپرسور هوا

یک کمپرسور هوا به تجهیزات انفجار ساینده نیرو می دهد. قبل از شروع به موارد زیر توجه کنید:

آیا کمپرسور هوا نگهداری و سرویس می شود؟
آیا مجهز به شیر فشار شکن است؟
آیا کمپرسور هوا نیازهای تامین هوای شما را برآورده می کند؟
آیا کمپرسور هوا در مقابل عملیات انفجار قرار دارد؟
آیا کمپرسور هوا از تجهیزات انفجار فاصله ایمن دارد؟
کشتی انفجاری

مخزن انفجار که مخزن تحت فشار نیز نامیده می شود، مخزنی است که با هوای فشرده و مواد ساینده پر شده است. به موارد زیر پاسخ دهید:

آیا داخل و خارج مخزن انفجار عاری از خوردگی، ترک، فرورفتگی، برآمدگی یا اشکال دیگر است؟
آیا ins

آیا کشتی انفجاری فاقد رطوبت و زباله است؟
آیا مخزن انفجاری دارای نشتی است؟
آیا مخزن انفجار قبل از بارگیری ساینده کم فشار شده است؟
سوپاپ، شیلنگ، لوله، سیم و اتصالات

قطعات دستگاه شما در طول کاربردهای انفجار تحت فشار زیادی قرار می گیرند، بنابراین بسیار مهم است که این قطعات را به طور منظم از نظر سایش و پارگی بررسی کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا همه شیرها، شیلنگ‌ها، لوله‌ها، سیم‌ها و اتصالات در شرایط خوب و بدون نشتی، ترک، سوراخ یا آسیب‌های دیگر هستند؟
آیا نقاط نرمی در شیلنگ های انفجار، هوا یا کنترل از راه دور وجود دارد؟
آیا واشرهای شلنگ هوا و انفجار بدون نشتی و سایش قابل مشاهده هستند؟
آیا بر روی تمام اتصالات چک و پین ایمنی نصب شده است؟
آیا اندازه شیلنگ انفجار سه یا چهار برابر اندازه دهانه نازل است؟
نازل انفجار

اندازه نازل انفجار میزان جریان هوا و مواد ساینده مورد نیاز را تعیین می کند. موارد زیر را بررسی کنید:

آیا نخ نازل انفجار یا ژاکت آسیب دیده است؟
آیا اندازه آن برای نیازهای شغلی مناسب است؟
آیا اندازه دهانه نازل 1/16 اینچ افزایش یافته است و اگر چنین است، آیا جایگزین می شود؟
مواد ساینده

قبل از شروع، مواد ساینده‌ای را که قصد دارید برای کاربردهای انفجار استفاده کنید، در نظر بگیرید و مطمئن شوید که می‌توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

آیا منظور از مواد ساینده برای استفاده با تجهیزات انفجار است؟
آیا مواد ساینده عاری از زباله یا سایر زباله ها هستند؟
آیا برگه اطلاعات ایمنی مواد را برای ساینده ای که قصد استفاده از آن را دارید بررسی کرده اید؟
آیا این ماده غیر سمی است یا طبق OSHA دارای سطح قابل قبولی از مواد سمی است؟
آیا مواد خشک است؟
اشیاء

اجسام انفجار را بازرسی کنید و موارد زیر را بررسی کنید:

آیا جسم به اندازه کافی ایمن شده است؟
آیا جسم فقط برای نگهداری مواد غیر قابل اشتعال استفاده می شود؟
محیط

محل کار و محیط اطراف خود را در نظر بگیرید. یه این سوالات پاسخ دهید:

آیا یک منطقه انفجار خطرناک ایجاد کرده اید؟
آیا از خطوط برق در منطقه در برابر کاربردهای انفجار محافظت کرده اید؟
آیا سایت عاری از خطرات زمین خوردن، سقوط یا له شدن است؟
آیا محل کار نور خوبی دارد؟
آیا منطقه انفجار به اندازه کافی تهویه می شود؟
آیا دستگاه انفجار روی زمین هموار است؟
آیا اقداماتی برای تخلیه الکتریسیته ساکن از نازل انفجار وجود دارد؟
آیا جو عاری از دودهای قابل اشتعال است؟
آیا مانیتور مونوکسید کربن به طور معمول آزمایش و کالیبره می شود؟
PPE

همه کارگران باید از PPE مناسب استفاده کنند تا از خود در برابر جریان انفجار ساینده و گرد و غبار محافظت کنند. قبل از انفجار حتما PPE را بررسی کنید و موارد زیر را بررسی کنید:

آیا ماسک تنفسی استانداردهای تعیین شده توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی را دارد؟
آیا دستگاه تنفس گردن، سر و شانه ها را می پوشاند؟
آیا ماسک تنفسی دارای فیلترهای هوا است که شرایط لازم برای هوای تنفسی درجه D OSHA را برآورده می کند؟
آیا ماسک تنفسی بدون آسیب است؟
آیا اقلام محافظ چشم در شرایط خوبی هستند و فاقد قطعات آسیب دیده یا مفقود هستند؟
آیا کفش ها و دستکش ها بدون پارگی، پارگی و سوراخ شدن هستند؟
آیا محافظ گوش مناسب مانند گوش گیر یا گوش بند موجود است؟
تمرین عادات بهداشت فردی در طول پروژه ها

برای کمک به ایمن ماندن خود در حین و بین پروژه ها، باید عادات بهداشت شخصی را برای کارگران ایجاد کنید. OSHA توصیه می‌کند موارد زیر را در طرح ایمنی خود بگنجانید:

به کارگران اجازه ندهید در مناطق انفجاری غذا بخورند، بنوشند یا سیگار بکشند.
ایستگاه های شستشو را فراهم کنید تا کارمندان بتوانند مرتب دست ها و صورت خود را تمیز کنند.
از کارگران بخواهید قبل از خوردن، آشامیدن یا سیگار کشیدن لباس های آلوده را جاروبرقی بکشند یا بیرون بیاورند.
در پایان شیفت کاری، دوش‌ها و مکان‌هایی را برای استفاده کارگران در نظر بگیرید.
از کارگران بخواهید که PPE و لباس های آلوده را از مناطق تمیز دور نگه دارند.

برای نیازهای خود برای انفجار ساینده با سیستم های تکمیل تماس بگیرید

انفجار ساینده به سرعت یک جسم را از زنگ زدگی، رنگ، پوشش ها و سایر مواد آزاد می کند تا سطح تمیزی برای کاربرد بعدی به شما بدهد. با استفاده از PPE مناسب و بازرسی منظم تجهیزات خود، می‌توانید از کارایی و قدرت انفجار ساینده بدون به خطر انداختن ایمنی، سطح تولید یا رضایت کارگران لذت ببرید. وقتی از تجهیزات باکیفیت استفاده می‌کنید و ایمنی را در اولویت قرار می‌دهید، کارگران را در محل کار و مشتریان خود را راضی نگه می‌دارید.

در Finishing Systems، ما تجهیزات و لوازم مورد نیاز شما برای تکمیل عملیات انفجار ساینده را با خیال راحت حمل می کنیم، از انتخاب مواد ساینده با کیفیت بالا گرفته تا تجهیزات انفجار قابل حمل. ما متخصصان انفجار ساینده شما هستیم که متعهد به یافتن راه حل‌ها و کمک به موفقیت مشتریان خود هستیم. برای اطلاعات بیشتر درباره ساینده‌ها، تجهیزات یا خدمات ما، همین امروز با ما تماس بگیرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *