پوشش الکترونیکی در مقابل پوشش پودری: تفاوت چیست

پوشش الکترونیکی در مقابل پوشش پودری: تفاوت چیست؟

14 فوریه 2022

اگر می خواهید پوشش های محافظ و زیبایی را روی محصولات خود اعمال کنید، فرآیندهای تکمیلی زیادی برای انتخاب دارید. در این میان، پوشش الکترونیکی و پوشش پودری دو گزینه محبوب هستند که بسیاری از شرکت‌ها برای تکمیل محصولات خود استفاده می‌کنند. در حالی که روش ها مشابه هستند، مزایا و تفاوت های منحصر به فردی دارند که شرکت ها باید قبل از انتخاب پوشش الکترونیکی در مقابل پوشش پودری آن ها را درک کنند.

E-Coating چیست؟

روکش الکترونیکی که به آن پوشش الکتریکی نیز می گویند، فرآیند غوطه ور کردن محصول شما در حمام با محلول پایه آب برای چسباندن رنگ به سطح محصول است. محلول ها معمولا رنگ یا اپوکسی هستند. از آنجایی که این فرآیند شامل یک حمام و غوطه ور کردن محصول در مایع تا پایان فرآیند پوشش الکترونیکی است، صنعت تکمیل آن را یک فرآیند مرطوب در نظر می گیرد.

بار الکتریکی حمام به ذرات محلول اجازه می دهد تا به سطح محصول بچسبند. می‌توانید ضخامت پوشش خود را با گذاشتن محصول برای مدت طولانی‌تری در حمام کنترل کنید، جایی که ذرات رنگ بیشتری به سطح می‌چسبند. شما می توانید ضخامت آن را با تنظیم سطح ولتاژ بار الکتریکی کنترل کنید.

پس از خارج کردن محصول از حمام، باید سطح آن را سفت و سفت کنید که با چسباندن آن در فر و پختن آن می توانید به آن دست پیدا کنید.

مزایای استفاده از E-Coating

E-coating مزایای مختلفی را برای محصولات شما ارائه می دهد و بسیاری از مشاغل را به استفاده از این روش پوشش سوق می دهد. اگر در نظر دارید از کت الکترونیکی روی محصولات خود استفاده کنید، برخی از مزایای آن عبارتند از توانایی های زیر:

  • ضخامت کنترل: هنگامی که شما انتخاب می کنید محصولات خود را پوشش الکترونیکی کنید، روش های زیادی برای کنترل ضخامت کت دارید. شما می توانید ضخامت محصول خود را با قرار دادن آن در حمام برای مدت طولانی تری یا با تغییر سطح شارژ الکتریکی حمام تعیین کنید. این به شما امکان می دهد به ضخامت دقیق مورد نظر خود برسید و استفاده از لایه های نازک تر روی محصولاتی که به آن نیاز دارند را آسان تر می کند.
  • افزایش ماندگاری: به دلیل ضخامت پوشش الکترونیکی، محصولات شما دوام بیشتری خواهند داشت و به آنها اجازه می دهد در برابر خوردگی محافظت بهتری داشته باشند و طول عمر بیشتری به آنها بدهند.
  • اشکال نامنظم و مناطق صعب العبور را بپوشانید: بخش جدایی ناپذیر e-coating غوطه ور کردن آن در محلول رنگ یا اپوکسی است. در حالی که این امر آن را از سایر فرآیندهای پوشش متمایز می کند، همچنین به محصولاتی با اشکال نامنظم و سطوح سخت تر کمک می کند تا پوشش و محافظت یکسانی داشته باشند. صرف نظر از شکل آن، غوطه ور کردن محصول شما به پوشش یکسان کل سطح کمک می کند.

این مزایا به شما این امکان را می دهد که یک پرداخت سفارشی تر ایجاد کنید که کاملاً با نیازها و طرح های محصولات شما مطابقت داشته باشد.

 

زمان استفاده از E-Coating

این روش برای محافظت از محصولات شما با سطوح ناهموار یا محصولاتی که سطوحی دارند که دسترسی به آنها چالش برانگیزتر است، عالی است. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو از پوشش الکترونیکی برای عملکرد به عنوان پرایمر برای کارهای رنگ آمیزی روی خودروها استفاده می کنند، که می تواند دوام عالی را برای کارهای بعدی بیافزاید و از کل سطح خودرو محافظت کند.

پوشش پودری چیست؟

در حالی که e-coating یک فرآیند مرطوب است، پوشش پودری با خشک بودن، انتهای دیگر مقیاس را نشان می دهد. با پوشش پودری، مهندسان از یک تفنگ تخصصی استفاده می کنند که پودر را روی سطح محصول می پاشند. این تفنگ امواج الکترواستاتیکی را ساطع می کند تا به ذرات کمک کند تا به سطح محصول شما جوش بخورند، بسیار شبیه به نحوه استفاده حمام از بارهای الکتریکی در پوشش الکترونیکی. این پودر همچنین حاوی مواد پخت و رزین اپوکسی است که به حمایت از فرآیند پوشش و تکمیل کمک می کند.

مانند پوشش الکترونیکی، پس از اینکه مهندسان پاشش ذرات روی سطح محصول را تمام کردند، باید آن را در فر بپزید تا خشک شود. این جایی است که عوامل پخت بسیار مهم هستند زیرا به ذوب شدن ذرات کمک می کنند و اطمینان حاصل می کنند که می چسبند و سطح مورد نظر را روی محصول شما باقی می گذارند.

مزایای پوشش پودری

پوشش پودری طیف وسیعی از محافظت در برابر بسیاری از عناصر مختلف را فراهم می کند، از جمله در شرایط زیر:

  • خوردگی: مانند پوشش الکترونیکی، هنگام پوشش دادن محصول خود با پودر، می توانید از سطوح در برابر شکستن محافظت کنید. با پوشش پودری، محصولات شما دارای یک لایه تکمیلی بسیار ضخیم خواهند بود که به آنها اجازه می دهد دوام و طول عمر بهتری داشته باشند و به مشتریان شما خدمات بهتری ارائه دهند.
  • اشعه ماوراء بنفش و محو شدن: هنگامی که محصولات برای مدت طولانی در خارج از خانه هستند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث محو شدن رنگ و روکش شود و طراحی دقیق و طراحی شده محصول شما را کاهش دهد. پوشش پودری محافظت قدرتمندی در برابر اشعه ماوراء بنفش برای جلوگیری از محو شدن رنگ محصول شما پس از مدت طولانی در معرض نور خورشید است.
  • آب و هوا: شما می توانید پروژه خود را در برابر عناصر با پوشش پودری محافظت کنید. لایه قوی مانعی ایجاد می کند که می تواند به محصول شما کمک کند تا در برابر بسیاری از پدیده های آب و هوایی مختلف از جمله آفتاب، باران، برف و رطوبت مقاومت کند و این روش پوشش را برای محصولاتی که برای استفاده در فضای باز طراحی می کنید ایده آل می کند.

استفاده از پوشش پودری نیز می تواند زیبایی محصول شما را افزایش دهد. استفاده از فرآیند پوشش پودری، سطح محصول شما را براق نگه می دارد و به آن اجازه می دهد ظاهر دلخواه خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. علاوه بر این، هنگامی که از روش پوشش پودری استفاده می کنید، از تلاش ها و لوازم رنگ آمیزی خود نهایت استفاده را خواهید برد – پوشش پودری ضایعات رنگ را تا 95٪ کاهش می دهد و می توانید از مقدار ذرات رنگی که به رنگ نهایی نمی رسند دوباره استفاده کنید. تولید – محصول.

زمان استفاده از پوشش پودری

پوشش پودری روشی متداول است که تولیدکنندگان برای محافظت و تکمیل چندین محصول، از لوازم معمولی مانند ماشین لباسشویی و اجاق گاز گرفته تا اشیاء خانگی، از جمله میز و لامپ، از آن استفاده می کنند. به همین دلیل، می‌توانید روش‌های پوشش پودری را بدون در نظر گرفتن هدفشان، برای اکثر محصولات خود اعمال کنید.

از آنجا که پوشش پودری مزایای منحصر به فردی مانند افزایش دوام آب و هوا را ارائه می دهد، این روش تکمیلی یک انتخاب عالی برای محصولاتی است که به طور دائم یا برای مدت طولانی در فضای باز وجود دارند. اگر به محافظت با کیفیت در برابر پوشش ضخیم تر نیاز دارید، استفاده از پوشش پودری را در نظر بگیرید تا محافظت بادوام و گسترده ای از محصولات خود ایجاد کنید.

 

سرمایه گذاری روی تجهیزات پوشش پودری از سیستم های تکمیلی

همانطور که تعیین می کنید از کدام روش پوشش روی محصولات خود استفاده کنید، به آنچه از محلول های پوشش خود می خواهید و نیاز دارید فکر کنید. در حالی که هر دو روش دارای مزایای عالی هستند، شما باید نیازهای فردی محصولات خود را در نظر بگیرید و اینکه کدام راه حل می تواند بهترین نیازها را تامین کند.

در Finishing Systems، ما در محلول‌های پوشش‌دهی متخصص هستیم و تجهیزات نوآورانه و قدرتمندی برای پوشش پودری ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید روی محصولات خود استفاده کنید. صرف نظر از اندازه محصول، سرعت مونتاژ و فضای موجود در کسب و کار شما، راه حل ها و تجهیزات ما می توانند دقیقاً به آنچه شما نیاز دارید پاسخ دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و تجهیزات تکمیل فلز ما، همین امروز با Finishing Systems تماس بگیرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *