ویل بلاست گریز از مرکز در مقابل انفجار هوا

ویل بلاست گریز از مرکز در مقابل ایر بلاست: کدام یک برای شما مناسب است؟

6 دسامبر 2019

کدام نوع عملیات انفجار ساینده برای کاربرد شما مناسب تر است؟ هر دو ویل بلاستینگ و ایر بلاست، مواد ساینده را روی سطح یک جزء فلزی برای رسوب زدایی، حکاکی، پوسته کردن یا تمیز کردن قطعات شما به حرکت در می آورند. بسته به اندازه، پیکربندی و کمیت قطعات شما می تواند یک عامل کلیدی در انتخاب عملیات انفجار مناسب برای دستیابی به نتایج نهایی شما باشد. انتخاب تجهیزات، چرخه فرآیند و رسانه مناسب تضمین می‌کند که قطعات شما با مقرون‌به‌صرفه‌ترین و کارآمدترین روش تحویل، پرداخت مناسب را دریافت می‌کنند.

با وجود انواع مختلفی از مواد انفجاری و روش های انفجار، انتخاب مناسب می تواند کمی دلهره آور باشد. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که چه زمانی چرخ انفجار را انجام دهید و چه زمانی باد انفجار را انجام دهید، امیدواریم این راهنما به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کند.

ویل بلاستینگ چیست؟

تجهیزات Wheelblast از یک چرخ انفجار گریز از مرکز برای به حرکت درآوردن مواد ساینده روی سطح قطعات شما استفاده می کنند. شات پینینگ، اچ کردن و تمیز کردن سطح تنها چند دلیل برای استفاده از انفجار چرخ هستند.

در مقایسه با تجهیزات Wheelblast، عملیات Air Blast کسری از مقدار رسانه انفجار را به سطح قطعه می راند. چرخ های انفجار گریز از مرکز یا مستقیماً هدایت می شوند یا با تسمه از طریق یک سیستم یاتاقان حرکت می کنند. البته سرعت چرخه زمانی عملیات انفجار مستقیماً با سرعت و اسب بخار چرخ انفجار ارتباط دارد. سرعت چرخ در ماشین های مدل VFD (درایو فرکانس متغیر) قابل تنظیم است.

ارزیابی معیارهای درخواست شما به تصمیم گیری مناسب هنگام انتخاب بین تجهیزات چرخ یا ایربلاست کمک می کند.

  • ایده آل برای اجزای انتقال خودرو مانند شفت یا چرخ دنده، فنرهای برگ، تیرهای محور و میله های اتصال و کاربردهای راه آهن مناسب است.
  • مشخصات پردازش برای مقادیر با شدت بالا در سطوح بزرگ
  • کاربردهایی که نیازی به ماسک زدن نیست و کل سطح باید با مواد ساینده درمان شود
  • تعداد زیادی تولید بزرگ از اجزای مشابه

ساینده (معمولاً یک گلوله یا شن فلزی) در دستگاه شارژ می شود در حالی که دسته ای از قطعات شما در محفظه تجهیزات Wheelblast بارگذاری می شوند. مکانیزم چرخ انفجار دستگاه از نیروی گریز از مرکز برای انفجار قطعات با الگوی انفجار یکنواخت در تمام سطوح قطعات شما استفاده می کند. معمولاً می‌توانید دسته‌های بزرگ‌تری از یک جزء کوچک‌تر را در مکانیزم یا اجسام کمتر و بزرگ‌تر قرار دهید. با چرخه های کوتاه در دستگاه، اشیاء شما نسبتاً سریع تمام می شوند.

این فرآیند برای ساینده های فلزی مانند شات یا سنگ ریزه فولادی، سیم برش روی یا آلومینیوم، شات یا شن فولاد ضد زنگ مناسب است.

سانتریفیوژ-Wheelblast-Vs-Air-Blasting

ایر بلاستینگ چیست؟

تجهیزات انفجار هوا از هوای فشرده برای به حرکت درآوردن مواد ساینده در سطح قطعات شما استفاده می کنند. تامین کافی هوای فشرده برای کارایی ضروری است. شما از هوای فشرده از طریق یک نازل برای شلیک مواد انفجاری به یک جسم روی سطح کار استفاده می کنید. همچنین در کاربردهای مختلف، از زدودن زنگ زدگی گرفته تا ایجاد پوشش مورد نظر، استفاده می شود.

سیستم‌های انفجار هوای ساینده می‌توانند اتاق‌های انفجار مستقل، کابینت‌های انفجار ساینده (سیستم‌های فشار مستقیم یا نوع مکش) و انواع قابل حمل تجهیزات Air Blast باشند. جمع آوری مناسب گرد و غبار در تجهیزات فوق، محیط کاری تمیز و واضح را تضمین می کند.

انتخاب بهترین برای شما

هنگامی که به انفجار چرخ در مقابل انفجار هوا نگاه می کنید و تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما بهترین است، به در نظر گرفتن مزایای منحصر به فرد هر دو فرآیند کمک می کند. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا در مورد اینکه کدام نوع برای نیازهای منحصر به فرد شما بهترین است، تصمیم درستی بگیرید.

مزیت اصلی انفجار چرخ سرعت، کارایی و توانایی آن در انفجار اجسام بزرگتر است. با انفجار هوا، اجسام بزرگتر به سختی تکمیل می شوند، زیرا منطقه انفجار متمرکزتری دارند. انفجار چرخ نیز برای آن اجسام بزرگتر هزینه کمتری دارد.

هنگامی که در حال انفجار اجسام شکننده یا حساس هستید، یک کابینت انفجار هوا با فشار مستقیم می تواند گزینه بهتری باشد. کنترل دقیق تر فشار جریان انفجار را تضمین می کند در اینجا دوباره، می توانید پایان نهایی را با استفاده از محیط انفجار مناسب تغییر دهید.

برای یافتن بهترین گزینه با سیستم های تکمیل کار کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام فرآیند برای شما بهتر است یا اگر به دنبال نصب تجهیزات برای هر یک از فرآیندها هستید، Finishing Systems را انتخاب کنید. با تنوع عالی از تجهیزات انفجار و تکمیل و رسانه های انفجار موجود، می توانید ترکیبی عالی برای دستیابی به پایان مناسب پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *