واحدهای بازیابی حرارت صنعتی | سیستم های تکمیل

بازیابی حرارت

واحدهای بازیابی حرارت صنعتی

13 آگوست 2021

هنگامی که کار شما بخار در هوا منتشر می کند، داشتن یک سیستم کنترل هوا با کیفیت برای راحتی و ایمنی لازم است. واحدهای بازیابی حرارت صنعتی به اندازه یک واحد آرایش هوا برای تجارت شما مهم هستند. کنترل گرما و هوا با هم می تواند به شما در کاهش ضایعات، کاهش هزینه ها و بهبود مصرف انرژی کمک کند.

واحدهای بازیابی حرارت صنعتی چیست؟

واحدهای بازیابی حرارت صنعتی هوای گرم آزاد شده از مناطقی مانند غرفه های انفجار یا اسپری را ذخیره می کنند و از آن برای گرم کردن هوای تازه ورودی استفاده می کنند. در حالی که گرد و غبار و زباله ها را برای ایجاد کیفیت بهتر هوا حذف می کنید، واحدهای بازیابی گرما گرمای خارج شده را گرفته و آن را تغییر کاربری می دهند.

چند مزیت برای نصب فناوری بازیافت گرمای زباله وجود دارد، از جمله:

  • دمای پایدار: شما می توانید دما را کنترل کنید و آب و هوای ایده آل را برای کارگران و مواد نگه دارید.
  • مقادیر انرژی کمتر: استفاده مجدد از انرژی شما را از استفاده از نیروی اضافی برای گرم کردن منطقه جلوگیری می کند.
  • هزینه های بهبود یافته: همانطور که سطح انرژی شما کاهش می یابد، هزینه های عملیات شما نیز کاهش می یابد. شما می توانید به طور کلی در هزینه های گرمایش و برق صرفه جویی کنید.

این فناوری همچنین می‌تواند شامل کویل‌های خنک‌کننده باشد که به کاهش انرژی در ماه‌های گرم‌تر کمک می‌کند و در عین حال دمای داخلی را راحت نگه می‌دارد.

واحدهای بازیابی حرارت چه کاری انجام می دهند؟

واحدهای بازیابی حرارت صنعتی پسماندهایی را که معمولاً در اتمسفر اطراف منتشر می‌شوند، جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را ذخیره می‌کنند تا بتوانید از آن برای مقاصد دیگر استفاده کنید. برخی از نمونه‌های اتلاف حرارتی شامل اگزوزها و گازهای داغ هستند. فناوری های مختلفی برای هر سیستم اعمال می شود، اما اجزای اصلی عبارتند از:

  1. یک نقطه ورودی برای خروجی اگزوز و یکی برای هوای ورودی.
  2. واحد بازیابی حرارت که گرما را با روش های مختلف جذب می کند.
  3. یک نقطه خروجی برای هر ورودی که هوای خنک شده را به بیرون و هوای گرم شده را به داخل پمپ می کند.

چند راه مختلف برای انتقال گرما از اگزوز به هوای تازه وجود دارد.

چرخ های حرارتی

چرخ های حرارتی کارآمدترین واحدها هستند. آنها از دو چرخ بزرگ تشکیل شده اند که در جهت مخالف می چرخند – یکی اگزوز را بیرون می کشد و دیگری هوای تمیز و گرم شده را خارج می کند. انرژی حاصل از هوای خروجی به هوای پاک منتقل می‌شود که آن را گرم می‌کند.

لوله های حرارتی

لوله های حرارتی با یک سیستم لوله و مبرد کار می کنند تا هوای زائد را به هوای تمیز و گرم تبدیل کنند. مبرد گرمای هوای خروجی را گرفته و به هوای تازه ورودی یا ذخیره شده منتقل می کند. این لوله ها می توانند افقی یا عمودی باشند. خطوط عمودی به تبخیر متکی هستند، در حالی که لوله های افقی از فتیله برای جذب گرما استفاده می کنند.

این دو مکانیسم – چرخ‌های حرارتی و لوله‌های حرارتی – به همان هدف یعنی به دام انداختن گرما و ایجاد هوای گرم و تمیز دست می‌یابند. بدون توجه به فرآیند داخلی، هدف و اجزای اصلی واحد بازیابی حرارت یکسان است.

کار با سیستم های تکمیلی برای گرمایش صنعتی

اگر می خواهید در هزینه های انرژی صرفه جویی بیشتری کنید و به کاهش ضایعات کمک کنید، یک واحد بازیابی گرمایش صنعتی از Finishing Systems نصب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد فناوری گرمایش صنعتی ما با ما تماس بگیرید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا کارایی و صرفه جویی را به طور همزمان به حداکثر برسانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *