قیمت کربنات پتاسیم خوراکی

کربنات پتاسیم – تعریف، موارد استفاده، فرمول
کربنات پتاسیم چیست؟
کربنات پتاسیم، که در غیر این صورت کربنات پتاس، کربنات دی پتاسیم یا بقایای مروارید نامیده می شود، یک نمک معدنی است که در تولید پاک کننده و شیشه استفاده می شود. K2CO3 یک ترکیب معدنی با نام مصنوعی کربنات پتاسیم است.

به همین ترتیب، ما آن را کربنات پتاس، یا کربنات دی پتاسیم یا بقایای مروارید می نامیم. علاوه بر این، این یک نمک دو پتاسیم خورنده کربنی است. همچنین، ما به طور گسترده از آن در تولید شیشه و پاک کننده استفاده می کنیم.

بقایای مروارید به رنگ پودری مرطوب و روان و سفید در سایه است. همچنین بویی ندارد و دارای طعمی مانند محلول است. علاوه بر این، به سرعت در آب حلال می شود اما در اتانول، CH3)2CO و مشروب نامحلول است. با این حال، pH آن 11.6 است و جزء ضروری پتاس است.

به طور قابل تایید، کربنات دی پتاسیم از تهیه پتاس در یک کوره ساخته شده است. پودر سفید ایجاد شده کربنات پتاسیم بود. در سال 1790، ساموئل هاپکینز حق اختراع اولیه را دریافت کرد که توسط اداره ثبت اختراع ایالات متحده برای استراتژی بهبود یافته برای بقایای مروارید و ساخت پتاس اعطا شد.

قیمت کربنات پتاسیم خوراکی نیز باتوجه به تولیدکننده آن متغیر می باشد. قیمت کربنات پتاسیم خوراکی را شرکت تولیدکننده آن تایین می نماید.

کربنات پتاسیم

ساختار کربنات پتاسیم
معادله شیمیایی آن K2CO3 و جرم مولی آن 138.205 g mol-1 است. علاوه بر این، ساختارها یک آنیون کربنات کانونی CO32 هستند که دو کاتیون پتاسیم به آن اضافه شده‌اند. علاوه بر این، در دمای زیر – 47 درجه سانتیگراد، سنگ قیمتی است. علاوه بر این، ساختار ترکیبی آن را می توان به صورت زیر، در تصویرهای اساسی مورد استفاده برای ذرات طبیعی تشکیل داد. این ویژگی ها نیز بر قیمت کربنات پتاسیم خوراکی تاثیرگذار است.

وقوع کربنات پتاسیم
ما می توانیم آن را در حفره های طبیعی همراه با کربنات های مختلف پیدا کنیم.

چیدمان کربنات پتاسیم
فلسفه های زیادی برای برنامه ریزی آن وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

با کمک فرآیند Engel-Precht که از اکسید منیزیم، کلرید پتاسیم و دی اکسید کربن استفاده می کند. این روش نمک انگل MgCO 3.KHCO3.4H2O را قاب می‌کند که می‌تواند پس از تجزیه نمک به آن شکل بدون تغییر شکل دهد.
با الکترولیز کلرید پتاسیم
با درمان هیدروکسید پتاسیم با فراوانی دی اکسید کربن
فرمول کربنات پتاسیم
2 KOH + CO2 → K2CO3 + H2O

شما می توانید قیمت کربنات پتاسیم خوراکی را از مراکز فروش و خرید مواد شیمیایی دریافت نمایید. قیمت کربنات پتاسیم خوراکی در تولید محصولات و قیمت آنها موثر است.

خواص فیزیکی کربنات پتاسیم
این یک سفید، رطوبت گیر قوی و ظاهری لطیف است. علاوه بر این، ضخامت آن 2.43 گرم در میلی لیتر است. نقطه انحلال آن 891 درجه سانتیگراد است. همچنین یک حلال در آب است. و در متانول، اتانول یا تولوئن نامحلول است.

مشاهده تصویر منبع

کربنات پتاسیم

خواص شیمیایی کربنات پتاسیم
در آب دارای ساختارهای پایه محلول جامد است. همچنین، آنیون کربناتی که ساختار می‌دهد، دومین گونه آنیونی است که از پروتون‌زدایی H2CO3 خورنده کربنی آغاز می‌شود.

استفاده از کربنات پتاسیم
ما از آن به عنوان کود دامی استفاده می کنیم زیرا این ماده حاوی پتاسیم بالایی است و برای توضیحی مشابه. همچنین، ما از آن برای تغذیه موجودات استفاده می کنیم. علاوه بر این، در کشورهای خاصی از آن به عنوان پودر آشپزخانه شیرینی پزی استفاده می کنند. علاوه بر این، ما از آن در چیدمان کنترل‌کننده‌های pH یا برای برنامه‌ریزی ترتیبات گهواره استفاده می‌کنیم.

موارد استفاده از کربنات پتاسیم
ما از آن به عنوان یک اپراتور خشک کن ملایم استفاده می کنیم.
استفاده از شکل گیری مربای چمن.
برای ایجاد شکلات هلندی با قلیایی کردن استفاده می شود.
در تولید سیم یا مید به عنوان متخصص بافر استفاده می شود.
برای نرم کردن آب سخت استفاده می شود.
در حرکات جوشکاری استفاده می شود.
به عنوان یک مهار کننده آتش استفاده می شود.

برای خرید و فروش مواد شیمیایی و دریافت قیمت کربنات پتاسیم خوراکی با ما تماس حاصل فرمایید.
سوال حل شده برای شما
Q.1. رنگ کربنات پتاسیم چیست؟

الف.1. محلول های پایه و محیط پایه محلول آن، رنگ محلول های فنل فتالئین را به صورتی تبدیل می کند.

قیمت کربنات پتاسیم خوراکی با نوع صنعتی آن متفاوت می باشد. هنگام دریافت قیمت کربنات پتاسیم خوراکی به این نکات توجه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *