قیمت اسید فسفریک 85 درصد

سوالات متداول در مورد اسید فسفریک
سوال 1: در مورد خطرات اسید فسفریک یادداشت کوتاهی بنویسید.

پاسخ: اسید فسفریک ماهیتی غیر سمی دارد. اسید فسفریک در غلظت کم به پوست یا هیچ قسمتی از بدن آسیب نمی رساند. اسید فسفریک فقط در غلظت های بالاتر خطرناک است و می تواند باعث تحریک شدید پوست یا سوختگی و حتی آسیب به چشم شود. همچنین در صورت استنشاق بخارات در بدن می تواند باعث تحریک در دستگاه تنفسی شود. اسید فسفریک باید در یک ظرف فلزی یا روکش شده از تخته فیبر با بسته بندی داخلی پلی اتیلن و در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود.

سوال 2: خواص فیزیکی و شیمیایی اسید فسفریک چیست؟

پاسخ: خواص فیزیکی: اسید فسفریک خالص معمولاً به شکل یک جامد کریستالی سفید رنگ است. نقطه ذوب آن 42.4 درجه سانتیگراد است. این اسید بی رنگ، بی بو و مایعی چسبناک با چگالی 2.030 گرم در سانتی متر است. اسید فسفریک ماهیتی غیر سمی و غیر فرار دارد.

خواص شیمیایی: اسید فسفریک یا H3PO4 تا سه یون H+ آزاد می کند. با توجه به این خاصیت، اسید فسفر می تواند در مقایسه با سایر اسیدهای معدنی واکنش متفاوتی نشان دهد. در واکنش با بازها معمولاً سه کلاس نمک تشکیل می شود. هنگامی که مولکول‌های اسید فسفریک در معرض دمای بالا قرار می‌گیرند، دایمر تشکیل می‌دهند، تریمرها نیز زنجیره‌های پلیمری بلندی را که در اسیدهای پلی فسفریک و اسیدهای متافسفریک دیده می‌شود، تشکیل می‌دهند.

مشاهده تصویر منبع

قیمت اسید فسفریک 85 درصد چقدر است؟

قیمت اسید فسفریک 85 درصد بسیار متغیر است. قیمت اسید فسفریک 85 درصد به برند آن بستگی دارد. البته قیمت اسید فسفریک 85 درصد به کشور تولیدکننده آن نیز وابسته است. قیمت اسید فسفریک 85 درصد را از ما بخواهید. قیمت اسید فسفریک 85 درصد در تعیین قیمت محصولات آن اثرگذار است.

سوال 3: استفاده از اسید فسفریک چیست؟

پاسخ: کاربردهای متداول اسید فسفریک عبارتند از:

در کشاورزی

بیشترین استفاده از اسید فسفریک در حوزه کشاورزی است. اسید فسفریک به طور گسترده در تولید کود و به عنوان یک عامل طعم دهنده در خوراک دام یا طیور استفاده می شود.

در دندانپزشکی

اسید فسفریک در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن دندانپزشکان اغلب از این ترکیب شیمیایی به عنوان محلول اچینگ و برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کنند. اسید فسفریک در محصولات پاک کننده دهان نیز وجود دارد. غیر از این اسید فسفریک در داروهای ضد تهوع یافت می شود.

در درمان زنگ

اسید فسفریک در درمان زنگ زدگی و از بین بردن آنها از اجزای فلزی استفاده می شود. در فرآیند پوشش تبدیل فسفات مفید است. اسید فسفریک به مقاومت در برابر خوردگی کمک می کند.

محصولات مراقبت از پوست

اسید فسفریک به طور گسترده در تنظیم یا کنترل سطح pH در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. اسید فسفریک در خمیر دندان، صابون و مواد شوینده نیز وجود دارد.

صنایع غذایی و آشامیدنی

اسید فسفریک به عنوان یک افزودنی غذایی و برای اسیدی کردن غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. اسید فسفریک به ایجاد طعم خاصی کمک می کند.

قیمت اسید فسفریک 85 درصد

قیمت اسید فسفریک 85 درصد را با توجه به کیفیت آن دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *