فینیشینگ لیوانی در مقابل پایان ارتعاشی

مانند

لیوان در مقابل پایان ارتعاشی: آیا از روش مناسبی استفاده می‌کنید؟

1 مه 2018

در صنعت تکمیل فلز، اصطلاح “تمام انبوه” به توانایی پرداخت مقرون به صرفه مقادیر زیادی از قطعات در یک زمان اشاره دارد. پرداخت انبوه اغلب برای جداسازی، براق کردن، زنگ زدگی و رسوب زدایی و همچنین براق کردن و صیقل دادن قطعات و سطوح اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد.

متداول ترین انواع تکمیل انبوه عبارتند از پرداخت لیوانی – که به عنوان تکمیل بشکه نیز شناخته می شود – و تکمیل ارتعاشی.

Tumble Finishing چیست؟

فرآیند پایان دادن به لوله یا بشکه عملی قابل مقایسه با سنگ هایی است که از یک تپه شیب دار پایین می افتند. قطعات به همراه آب، محیط ساینده و ماده ترکیب کننده مناسب در بشکه قرار می گیرند. چرخش بشکه باعث می شود که توده رسانه و قطعات روی خود فرو بروند و باعث اصطکاک و در نتیجه ساییدگی قطعات در جرم شود. این یک عمل برش ایجاد می کند که منجر به جداسازی سریع و کارآمد سطوح قطعه می شود.

در حالی که بشکه‌های حباب‌زدایی معمولاً ماشین‌های پردازش دسته‌ای هستند، تجهیزات پردازش تک‌گذری و پردازش دسته‌ای در خط نیز در دسترس هستند.

پایان ارتعاشی چیست؟

فرآیند تکمیل ارتعاشی شامل قرار دادن قطعات، رسانه ها و ترکیبات در یک وان یا کاسه ارتعاشی است. عمل ارتعاشی باعث ایجاد نیرویی بر روی قطعات می شود که باعث می شود رسانه ها و قطعات به یکدیگر بچرخند و ساییده شوند و توده ای از قطعات را صاف کنند یا براق کنند.

پرداخت ارتعاشی را می توان برای دبر زدایی و سایر کاربردهای تکمیل انبوه مانند پرداخت، تمیز کردن، رسوب زدایی و آماده سازی سطح استفاده کرد. پیکربندی‌های تجهیزات ارتعاشی معمولاً وان‌های دسته‌ای، کاسه‌های گرد، یا ماشین‌های تغذیه از طریق می‌باشند که منجر به فرآیند جدا کردن یا برش زدن می‌شود که با دست غیرقابل دسترسی است.

مقایسه و تضاد دو نوع تکمیل انبوه

به طور کلی، تکمیل ارتعاشی گزینه محبوب تر از تکمیل بشکه برای اکثر برنامه های تکمیل انبوه است. این عمدتا به این دلیل است که فرآیند تکمیل چرخشی با اتوماسیون سازگارتر است، که می تواند باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های نیروی کار شود. همچنین معمولاً برای تکمیل قطعات بسیار بزرگ یا ظریف گزینه بهتری است و برای پروژه‌های با تحمل سخت مناسب‌تر است.

علاوه بر این، پرداخت ارتعاشی بدون ایجاد سایش بیش از حد سطح، سطح صاف تری ایجاد می کند، که دوام و طول عمر قطعه را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، تجهیزات و سیستم‌های تکمیل ارتعاشی پیچیده‌تر از سیستم‌های تکمیل بشکه هستند، که خرید، مالکیت و بهره‌برداری از آنها را نیز گران‌تر می‌کند. با این حال، سیستم‌های بشکه‌ای برای تکمیل کارهای تکمیلی زمان بیشتری می‌برند، اگرچه آنها سایش بسیار کمتری بر روی رسانه‌های ساینده ایجاد می‌کنند که یکی دیگر از مزیت‌های صرفه‌جویی در هزینه است.

یکی از معایب سیستم غلتش بشکه این است که قطعات به جای مالش ملایم به یکدیگر بر روی یکدیگر قرار می گیرند و در نتیجه خطر فرورفتگی سطح را افزایش می دهند.

برای نیازهای انبوه تکمیل خود به کارشناسان سیستم های تکمیل اعتماد کنید

Finishing Systems یک فروشگاه تکمیل انبوه خدمات کامل است که متخصص در تکمیل ارتعاشی است. ما همچنین پیشرفته ترین تجهیزات تکمیل ارتعاشی را برای استفاده در فرآیندهای تکمیل شما ارائه می دهیم. شما می توانید به تخصص ما اعتماد کنید تا به شما در انتخاب بهترین سیستم پرداخت غلتشی یا ارتعاشی برای برنامه خود کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گستره وسیع تجهیزات تکمیلی یا خدمات داخلی موجود با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *