فولاد با پوشش پودری در مقابل آلومینیوم | سیستم های تکمیل

فولاد با پوشش پودری در مقابل آلومینیوم

8 مارس 2021

هنگامی که کسب و کار شما با محصولات و اجزای فلزی کار می کند، به روش های قابل اعتمادی نیاز دارید تا آنها را قوی تر و قابل اطمینان تر کنید. اگر تجهیزات فضای باز مانند جرثقیل ها یا سکوهای هوایی تولید می کنید، باید در برابر هرگونه مواد شیمیایی که در حین کار با آن مواجه می شوند، قوی و مقاوم باشند. اگر قطعات مبلمان حیاط فلزی می‌سازید، باید در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی ناشی از آب و هوا مقاومت کنند و در عین حال آنقدر شیک به نظر می‌رسند که چشم مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. پوشش های پودری راه حل ایده آلی را ارائه می دهند.

پوشش پودری چیست و چه تاثیری بر فلزاتی مانند آلومینیوم و فولاد دارد؟ آیا فولاد با روکش پودری زنگ می زند؟ این راهنما به این سوالات و بسیاری دیگر پاسخ می دهد.

پوشش پودری چیست؟

پوشش پودری یک پوشش مبتنی بر پلی استر است که از ریزدانه های پلی استر خشک با اندازه ثابت استفاده می کند. مهره ها دارای بار الکترواستاتیکی هستند که آنها را قادر می سازد به مواد پایه بچسبند. پوشش پودری پوششی قوی تر، بادوام تر و انعطاف پذیرتر از رنگ ایجاد می کند و برای محصولاتی که نیاز به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت یا ارائه سال ها استفاده با کیفیت دارند، مفید است.

اعمال پوشش پودری از طریق فرآیندی متفاوت از فرآیندی که برای اعمال رنگ و سایر پوشش ها استفاده می شود، عمل می کند. بیشتر پوشش ها به صورت مایع باقی می مانند زیرا شکل مایع آنها چسبندگی بیشتری نسبت به فرم های خشک آنها دارد. به عنوان مثال، رنگ مایع به عنوان یک حلال تبخیر کننده ادامه می یابد.

با پوشش پودری، سازندگان معمولاً پودر خشک را به صورت الکترواستاتیک با یک تفنگ اسپری اعمال می کنند و سپس آن را در کوره پخت یا زیر نور ماوراء بنفش پخت می کنند و به آن دوام و مقاومت استثنایی می بخشند. فرآیند پخت همچنین به سازندگان اجازه می دهد تا پوشش پودری را برای مواد مختلف فراتر از فلزات سنتی، از جمله فیبر کربن، کامپوزیت ها، تخته فیبر و پلاستیک اعمال کنند.

اکثر مواد پوشش پودری یکی از دو شکل زیر را دارند:

  • ترموپلاستیک ها: ترموپلاستیک ها مانند نایلون و پلی وینیل کلرید (PVC) می توانند بیش از یک بار حرارت، قالب گیری و پخت را طی کنند. آنها به راحتی پس از پخت تغییر می کنند و پوشش آنها به راحتی جدا می شود. آنها همچنین انعطاف پذیر و از نظر شیمیایی مقاوم هستند.
  • ترموست ها: ترموست ها، از جمله رزین های اپوکسی و رزین های فنولیک، تنها یک بار می توانند عمل آوری شوند. با این حال، پس از پخت، مقاومت حرارتی بیشتری دارند و برای کاربردهای با دمای بالا مناسب‌تر هستند.

مزایای پوشش پودری

برخی از مزایای استفاده از پوشش پودری روی سطوح فلزی عبارتند از:

  • سختی و دوام: فرآیند پخت، پوشش های پودری را سخت و بادوام می کند. پوشش تمام شده پوسته نمی شود و پوسته نمی شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی: پوشش پودری مانعی برای محافظت در برابر انواع مختلف خوردگی از جمله زنگ زدگی ایجاد می کند. بسیاری از فلزات طبیعی مانند فولاد با قرار گرفتن در معرض رطوبت و اکسیژن به مرور زمان زنگ می‌زنند. پوشش پودری یک مانع محافظ ایجاد می کند تا فلز بدون زنگ بماند. آلومینیوم تصفیه نشده زنگ نمی زند، اما می تواند اکسید شود و به جای زنگ زدگی، ماده ای سفید مایل به گچی تشکیل دهد. اکثر قطعات فلزی طراحی شده برای استفاده در فضای باز دارای پوشش پودری برای محافظت از آنها در برابر عناصر و خرابی ناشی از آن هستند.
  • جاذبه ی بصری: پوشش پودری همچنین از نظر زیبایی ظاهری جذاب به سطوح فلزی می بخشد. روی محصولات فلزی که برای جذابیت طراحی شده اند، مانند مبلمان پاسیو یا اجزای ساختمانی قابل مشاهده مفید است، زیرا ظاهری زیبا به آنها می بخشد.
  • مقرون به صرفه بودن: یکی دیگر از مزایای پوشش پودری مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با سایر روش های استحکام بخشی است. تولیدکنندگان می توانند محصولات قوی با آلیاژهای خاص و بادوام ایجاد کنند، اما این آلیاژها گران هستند. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خوردگی خود مشهور است، اما تولید و به دست آوردن آن گران است. استفاده از فولاد کربن و پوشاندن آن با پودر محافظ راه حل بسیار اقتصادی تری است.
  • مسئولیت زیست محیطی: پوشش پودری نیز نسبتاً سازگار با محیط زیست است. تقریباً هیچ ترکیب آلی فرار (VOCs) و فلزات سنگینی مانند کروم ندارد.

فولاد با روکش پودری

فولاد پوشش داده شده با پودر ویژگی طبیعی مقاوم فولاد را با طول عمر و مقاومت در برابر خوردگی پوشش پودری ترکیب می کند. استحکام، دوام و مقاومت آن در برابر بسیاری از انواع خوردگی، آن را برای استفاده در مبلمان فضای باز، قاب مبلمان داخلی، قاب فلزی سایبان، سقف فلزی، پنجره و در، داربست، جرثقیل و تریلر مناسب می کند. بسیاری از محصولات در فضای باز که برای استحکام طراحی شده اند از فولاد با پوشش پودری استفاده می کنند.

آیا فولاد با پوشش پودری ضد زنگ است؟ این است، تا یک نقطه. فولاد با روکش پودری در بیشتر موارد در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است، بنابراین لکه های زنگ زدگی ناخوشایند ایجاد نمی کند یا رگه های قرمز رنگی را بر روی پاسیو یا نمای ساختمان باقی نمی گذارد. با این حال، اگر آسیب ببیند، ممکن است شکاف های کوچکی در پوشش ظاهر شود، رطوبت را پذیرفته و اجازه می دهد زنگ ایجاد شود. اگر به دنبال یک ماده مقاوم و ضد زنگ هستید، فولاد با پوشش پودری نزدیک‌ترین چیزی است که احتمالاً پیدا می‌کنید.

در اینجا چند مورد از مزایای استفاده از فولاد با روکش پودری ذکر شده است:

  • استحکام – قدرت: فولاد با پوشش پودری بسیار قوی است. این امنیت و آرامش خاطر را در کاربردهای معماری فراهم می کند و همچنین مبلمان قابل اعتمادی را ایجاد می کند.
  • طول عمر: فولاد با روکش پودری از دوام بالایی برخوردار است. روکش کارآمد آن باعث می شود که یک مهر و موم محکم برای جلوگیری از آلاینده ها ایجاد کند و باعث می شود فولاد دوام بیشتری داشته باشد.
  • پرداخت ضخیم و ثابت: استفاده از رنگ ممکن است در برخی نواحی جمع شود و در برخی دیگر نازک بماند. پوشش پودری پوشش ضخیم و یکنواختی را برای محافظت پایدارتر فراهم می کند.
  • جاذبه زیبایی شناسی: فولاد تصفیه نشده ممکن است ناهموار و تصفیه نشده به نظر برسد، اما فولاد پوشش داده شده با پودر می تواند زیبا باشد. پرداخت در سبک ها و رنگ های متعدد به این معنی است که محصولات فولادی با روکش پودری دکوراسیون هر ساختمان را بهبود می بخشد.
  • مقاومت در برابر خوردگی: مانند سایر فلزات با پوشش پودری، فولاد پوشش داده شده با پودر در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. پوشش آن به عنوان یک مانع غیر قابل نفوذ برای جلوگیری از رطوبت و سایر آلاینده ها عمل می کند، بنابراین خوردگی نمی تواند جای پایی در فلز پیدا کند.

آلومینیوم با روکش پودری

آلومینیوم با پوشش پودری خواص سبک وزن آلومینیوم را با مقاومت و طول عمر پوشش پودری ترکیب می کند. حمل و نقل آن آسان است و به خوبی در شرایط آب و هوایی سخت بدون خوردگی مقاومت می کند. برای محصولاتی مانند مبلمان فلزی پاسیو، نرده های فلزی، دستگیره درها، چارچوب درها و قاب پنجره ها بسیار مناسب است.

برخی از مزایای استفاده از آلومینیوم با پوشش پودری عبارتند از:

  • سبکی: آلومینیوم با روکش پودری سبک و جابجایی آسان است. چیدمان مجدد مبلمان و حمل و نقل محصولات را کارآمد و بی دردسر می کند.
  • ماندگاری: با وجود سبک بودن، آلومینیوم با پوشش پودری سخت است. این می تواند در برابر استفاده شدید در فضای باز مقاومت کند و سال ها دوام بیاورد.
  • ظرافت: اگرچه آلومینیوم قوی و قابل اعتماد است، اما آلومینیوم با پوشش پودری از نظر زیبایی نیز دلپذیر است. تنوع رنگ‌های ممکن و شکل‌های شیک، محصولات آلومینیومی با روکش پودری را به عنوان مبلمان یا دکور جذاب می‌کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: مانند سایر فلزات پوشش داده شده با پودر، آلومینیوم با پوشش پودری به دلیل مقاومت در برابر خوردگی مفید است. رطوبت و سایر آلاینده ها را از بین می برد تا محصولات بدون خوردگی حفظ شوند.

برای تجهیزات پوشش پودری با کیفیت با سیستم های تکمیل تماس بگیرید

برای مشاهده مزایای کار با مواد مقاوم در برابر خوردگی در عملیات خود، با Finishing Systems برای تکمیل تجهیزات همکاری کنید. غرفه های پوشش پودری ما شما را قادر می سازند تا پوشش های مقاوم و قابل اعتمادی برای افزایش کیفیت و طول عمر محصولات خود ارائه دهید.

شما می توانید از بین چندین گزینه متناسب با نیازهای تکمیل منحصر به فرد خود انتخاب کنید. ما سیستم های کاملاً یکپارچه کلید در دست، غرفه های دسته جمع و جور برای فضاهای کوچک، سیستم های نوار نقاله خودکار برای پروژه های پوشش دهی با حجم بالا و قطعات و لوازم جانبی مختلف را برای کمک به تجهیزات شما برای حفظ عملکرد بهینه خود ارائه می دهیم.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *