فروش اسید سیتریک در کرج

اسید سیتریک چیست؟ مزایا و نحوه ساخت آن
راب ولف
از روی میز راب ولف
راب گرگ
بنیانگذار Elemental Labs، نویسنده پرفروش 2X NYT/WSJ، بیوشیمیست سابق، BJJ Purple Belt
اگر اخیراً برچسب مواد تشکیل دهنده را خوانده اید، احتمالاً اسید سیتریک روی برچسب ظاهر شده است. شاید از خود پرسیده باشید که چیست؟

شما در تفکرات خود تنها نیستید. صندوق ورودی من این را ثابت می کند. یک آمارگیری سریع نشان می دهد که در حالی که برخی افراد در مورد اسید سیتریک کنجکاو هستند، برخی دیگر کاملاً نگران هستند. هدف من از این مقاله توضیح این است که اسید سیتریک چیست و چگونه بر سلامت ما تأثیر می گذارد.

به عنوان یک آغازگر، اسید سیتریک یک مولکول طبیعی (C6H8O7) است که بیشتر در مرکبات یافت می شود. شکل تولید انبوه آن (همان مولکول) برای طعم دهی و تقویت هزاران محصول استفاده می شود.

برای تولید اسید سیتریک، تولیدکنندگان مواد غذایی به شدت به قارچی به نام آسپرژیلوس نایجر متکی هستند، زیرا مشخصات مواد مغذی مشابهی را با هزینه کاهش قابل توجهی برای مصرف کنندگان ارائه می دهد. برخی از مردم “قارچ” را می شنوند و بلافاصله نگران می شوند، اما همه قارچ ها برای سلامتی ما مضر نیستند. مورد مثال: من هرگز کسی را ندیده ام که با دیدن قارچ شیتاکه بدود. با این حال، در ادامه مقاله به این نگرانی‌ها خواهم پرداخت.

افشای کامل، ما از اسید سیتریک در LMNT – مخلوط نوشیدنی الکترولیتی ما – برای ایجاد مشخصات طعم با طراوت و میوه‌ای آن استفاده می‌کنیم. اگر من نگران اسید سیتریک بودم، آن را به شما، خودم، همسرم یا فرزندانم نمی‌دادم. کاملا برعکس، اسید سیتریک حتی فوایدی برای سلامتی دارد. اما اگر هنوز نگران هستید، LMNT خام بدون طعم ما حاوی اسید سیتریک نیست.

من این پست را برای ارائه یک خلاصه کامل در مورد اسید سیتریک نوشتم. نحوه ساخت، محل استفاده، مزایا و معایب احتمالی آن را خواهید آموخت. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا اسید سیتریک ارزش نگرانی دارد یا خیر.

اسید سیتریک چیست؟ فروش اسید سیتریک در کرج
همانطور که در بالا کشف کردیم، اسید سیتریک یک اسید آلی طبیعی است که بیشتر در مرکبات یافت می شود.

طیف گسترده ای از محصولات حاوی اسید سیتریک هستند. اسیدیته می‌افزاید، از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و طعمی ترش و تند ایجاد می‌کند.

اسید سیتریک برای بدن انسان غریبه نیست. به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، حدود 1 میلی گرم اسید سیتریک در خون شما وجود دارد. اسید سیتریک به شما کمک می کند انرژی غذا را از طریق فرآیندی به نام … منتظر باشید … چرخه اسید سیتریک به انرژی سلولی تبدیل کنید.

اسید سیتریک همراه با نقشی که در تولید انرژی دارد، جذب کلسیم، فسفر و منیزیم را از طریق روده افزایش می دهد. همین خاصیت اتصال به مواد معدنی به جلوگیری از تشکیل کریستال های کلسیم (شایع ترین نوع سنگ کلیه) کمک می کند.

تاریخچه و تولید اسید سیتریک
اسید سیتریک در سال 1784 توسط یک دانشمند انگلیسی به نام ویلیام شیل کشف شد. او آن را در آب لیمو پیدا کرد.

به سرعت به سال 1917 رسید و شیمیدان آمریکایی جیمز کوری بزرگترین کشف زندگی حرفه ای خود را انجام داد. او قند را به سویه‌ای از قارچ تغذیه کرد و مقدار زیادی اسید سیتریک را بیرون آورد. در مقایسه با استخراج اسید سیتریک از میوه، روش کری ارزان‌تر و کارآمدتر بود.

امروزه این صنعت سالانه بیش از 2 میلیون تن اسید سیتریک را پمپاژ می کند. تجارت بزرگ، بله، اما به یاد داشته باشید: اسید سیتریک تولید انبوه همچنان همان مولکول (C6H8O7) است که در لیمو و لیموترش وجود دارد. اجازه دهید دوباره بگویم: اسید سیتریک تولید انبوه همچنان همان مولکول (C6H8O7) است که در لیمو و لیموترش وجود دارد.

تولید اسید سیتریک چندان پیچیده نیست. شما به آسپرژیلوس نیجر یک بستر شیرین (دکستروز) می‌دهید، سپس تمرین بعدازظهر خود را در حالی که تخمیر می‌کند، انجام دهید. اسید سیتریک یک محصول جانبی این فرآیند است، همانطور که اکسیژن محصول جانبی فتوسنتز است. پس از تخمیر، اسید سیتریک جدا شده و خالص می شود تا در محصولات غذایی استفاده شود.

فروش اسید سیتریک در کرج را به آسانی بدست آورید.

ما فروش اسید سیتریک در کرج و سایر نقاط کشور به مشتریان ارائه می دهیم.

دریافت خدمات فروش اسید سیتریک در کرج بسیار سریع انجام می شود.

برای دریافت خدمات فروش اسید سیتریک در کرج کافیست یک اتصال با کارشناسان فروش این سایت ب

محصولات حاوی اسید سیتریک
از نظر غذایی، اسید سیتریک را در موارد زیر پیدا می کنید:

میوه های خانواده مرکبات
جوش شیرین
آب میوه
آب نبات
غذای یخ زده
بستنی
بسیاری از غذاهای دیگر که در بسته بندی عرضه می شوند

مشاهده تصویر منبع
من اغلب تعجب می‌کنم که آیا افراد با اسید سیتریک ارتباط بدی دارند، زیرا در بسیاری از غذاهای مضر وجود دارد، مانند اینکه سدیم چگونه رپ بدی را دریافت می‌کند، زیرا مردم تمایل دارند آن را به شدت از طریق غذاهای بسیار فرآوری شده و تصفیه شده مصرف کنند. ما باید روی حذف غذاهای کثیف از رژیم غذایی خود تمرکز کنیم، نه اینکه مواد مغذی خاصی را شیطانی جلوه دهیم.

البته می توانید با مکیدن مرکبات نیز اسید سیتریک مصرف کنید. به عنوان مثال، یک لیتر آب لیمو حاوی 48 گرم اسید سیتریک است که بسیار بیشتر از آنچه در غذاهای تولید شده یافت می شود. (برای زمینه، 1 اونس آب لیمو حاوی 1.5 گرم اسید سیتریک است – تقریباً به اندازه 1 بسته LMNT طعم‌دار)

فواید اسید سیتریک
اگرچه دلیل اصلی اسید سیتریک برای گنجاندن در غذاهای بسته بندی شده معمولاً طعم دهنده است، حتی با تعدادی از مزایای سلامتی همراه است. سه تای آنها اینجا هستند:

شماره 1: افزایش جذب مواد معدنی
احتمالاً مکمل های غذایی را به شکل سیترات دیده اید. سیترات پتاسیم، سیترات منیزیم و سیترات کلسیم سه مورد از رایج ترین آنها هستند.

این فرمول تصادفی نیست سیترات – چیزی که وقتی به یون هایی مانند کلسیم، منیزیم و غیره متصل می شود، اسید سیتریک می نامیم – فراهمی زیستی یک ماده معدنی را افزایش می دهد. در دیگر وو

rds، شما آن را بهتر جذب می کنید.

همین امر در مورد اسید سیتریک نیز صادق است. بگذارید چند نمونه از ادبیات را به اشتراک بگذارم:

هنگامی که مردان جوان آب سوداچی (با اسید سیتریک بالا) را همراه با غذای دریایی با کلسیم بالا می‌نوشیدند، کلسیم، فسفر و منیزیم بیشتری نسبت به گروه کنترل غیرسوداچی جذب و حفظ می‌کردند.
موش هایی که از اسید سیتریک تغذیه می کردند کلسیم و فسفر بیشتری را در استخوان های خود جذب کردند.
اسید سیتریک موجود در شیر مادر جذب آهن را افزایش می دهد.
ما اسید سیتریک را در LMNT برای طعم و توانایی آن برای افزایش جذب مواد معدنی گنجانده ایم.

شماره 2: سلامت کلیه
شما به تازگی یاد گرفتید که چگونه اسید سیتریک به کلسیم متصل می شود و به آن کمک می کند تا وارد استخوان شود. این عمل اتصال به کلسیم همچنین از کریستال شدن کلسیم جلوگیری می کند.

این خبر خوبی برای کلیه های شماست زیرا سنگ های کلیه از کلسیم متبلور ساخته شده اند. فرآیند کریستالیزاسیون را مهار کرده و به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می کنید. سیترات خون پایین، در واقع، یک عامل خطر مهم برای ایجاد سنگ کلیه است.

با حرکت به سمت کارآزمایی‌های بالینی، یک مرور هفت مطالعه نشان داد که درمان با سیترات اندازه سنگ (و تشکیل سنگ جدید در افراد خاص) را در مقایسه با دارونما کاهش می‌دهد. با این حال، به گفته نویسندگان، کیفیت شواهد دقیقاً درجه A نبود.

به عنوان نقطه مقابل، مطالعه دیگری هیچ تاثیری از مکمل اسید سیتریک بر نشانگرهای ادراری خطر سنگ کلیه نشان نداد. غذای آماده؟ اگر سنگ کلیه دارید با پزشک خود مشورت کنید. قبل از توصیه اسید سیتریک به تحقیقات بیشتری نیاز است.

منبع

https://drinklmnt.com/blogs/health/what-is-citric-acid-benefits-and-how-its-made

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *