غرفه نقاشی مرطوب چگونه کار می کند؟

غرفه های نقاشی مرطوب

غرفه نقاشی مرطوب چگونه کار می کند؟

17 ژوئن 2020

اگر کار شما مستلزم نقاشی در مقیاس بزرگ است، ممکن است به استفاده از غرفه رنگ مرطوب فکر کرده باشید. این محفظه های قدرتمند راهی کارآمد و ایمن برای رنگ آمیزی یا تکمیل محصولات ایجاد می کنند. با ارائه هوای تمیز و بدون ذرات، می توانید به نتایج عالی دست پیدا کنید و یک پله بالاتر از رقبا باقی بمانید.

بنابراین یک غرفه رنگ چگونه کار می کند و چه کاری برای شما انجام می دهد؟ ما پاسخ هایی برای این سوالات و موارد دیگر در زیر داریم.

غرفه رنگ چیست؟

غرفه رنگ یک محیط بزرگ و محصور است که مجهز به فن های اگزوز و فیلترهایی است که رنگ آمیزی اسپری تجاری را ایمن تر و تمیزتر می کند. با تغییر فشار هوا برای خروج آلاینده ها از ظرف و پاک کردن اسپری بیش از حد از سمپاش های رنگ، نتایج را بهبود می بخشد. با انجام این کار، هوای تازه و تمیز به طور مداوم به داخل غرفه هدایت می شود.

چند جزء اصلی برای غرفه اسپری رنگ وجود دارد که برخی از آنها نیازهای جریان هوای غرفه رنگ شما را تعیین می کند.

  • اگزوز فن: اگزوز فن چیزی است که هوا را از غرفه بیرون می کشد. هوای آلوده به اسپری بیش از حد و ذرات را بیرون می کشد. هنگامی که هوا وارد اگزوز می شود، یک فیلتر روی آن ذرات اضافی می گیرد و آلاینده ها را می گیرد. فن‌ها و فیلترهای اگزوز به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا از مقررات زیست‌محیطی پیروی کنند که آنها را ملزم به کاهش آلاینده‌های هوا از فرآیندهای رنگ‌آمیزی خود می‌کند.
  • فن تعویض هوا: همانطور که تمام هوای آلوده خارج می شود، باید تعویض شود. با روش‌های تعویض مکانیکی هوا، هوای تازه و جدید به داخل غرفه هدایت می‌شود تا فشار را در سطح ثابتی نگه دارد.
  • گودال: برخی از مدل های غرفه رنگ دارای گودال هستند. در یک مدل جریان رو به پایین، هوا در اطراف جسم به سمت پایین جریان می‌یابد و به داخل یک گودال می‌رود، که فضای باز زیر جسم پوشیده شده با رنده است، بنابراین هوا همچنان می‌تواند از آن عبور کند. به طور معمول، گودال از زیرساخت ساختمان خارج می شود یا کل غرفه روی یک سکو بالا می رود. مدل‌های بدون حفره در نحوه جریان هوا بسیار متفاوت خواهند بود، اما بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیکربندی این عناصر بر جهت جریان هوا و نحوه عملکرد تهویه غرفه رنگ شما تأثیر می گذارد. برخی از مدل‌ها، مانند غرفه‌های پایین جریان، جسم را در بر می‌گیرند و هوا را زیر آن فشار می‌دهند. طرح های دیگر می توانند هوا را به صورت افقی یا در پیکربندی های مختلف حرکت دهند.

یکی از نگرانی های هنگام کار با غرفه های رنگ اشتعال پذیری است. بسیاری از رنگ ها مواد شیمیایی قابل اشتعال آزاد می کنند که می تواند برای کارمندان و تأسیسات شما خطری ایجاد کند. برای مبارزه با این امر، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) شما را ملزم به رعایت استانداردهای خاصی برای سیستم های اسپرینکلر و فیلترهای خود می کند.

مزایای غرفه رنگ چیست؟

غرفه رنگ جزء مهمی از بسیاری از کارخانه های تولید صنعتی است. می تواند:

  • بهبود نتایج: یک غرفه رنگ آلاینده ها را بیرون می کشد و به شما کمک می کند تا به یک پوشش صاف تر و تمیزتر برسید. برخی از طرح‌ها حتی می‌توانند رنگ را روی قسمت‌های بدون پوشش دمیده تا سطح یکنواخت‌تری ایجاد کنند.
  • رعایت مقررات: شما می توانید با آژانس حفاظت از محیط زیست خوب بازی کنید و الزامات آنها را در مورد مواد شیمیایی خطرناک دخیل در پاشش رنگ برآورده کنید یا از آنها فراتر بروید. به علاوه، می‌تواند با محدود کردن قرار گرفتن در معرض کارکنان شما، ایمن‌تر نگه دارد.
  • کاهش هزینه های: با استفاده از غرفه اسپری رنگ مناسب، می توانید هزینه های مورد نیاز برای بهره برداری از آن را کاهش دهید. بهبود کیفیت پوشش همچنین می تواند هزینه مواد و نیروی کار را به حداقل برساند. ممکن است لازم باشد از لایه ها و تاچ آپ های کمتری استفاده کنید.

یک غرفه رنگ می تواند حرفه ای ترین کارهای رنگ آمیزی را ارائه دهد. اگر نمی‌توانید پوشش زیر سطحی را به خطر بیندازید، یک غرفه رنگ بهترین راه است.

غرفه رنگ چگونه کار می کند؟

یک غرفه رنگ با دستکاری اصول فشار هوای منفی و مثبت کار می کند. تهویه غرفه رنگ آمیزی اسپری به تعادل فن اگزوز و فن جایگزینی هوا بستگی دارد.

  • اگر فقط فن اگزوز روشن باشد، غرفه فشار منفی می گیرد، زیرا هوای بیشتری نسبت به فشار وارد شده خارج می شود. اگر در باز شود، سعی می کند تا آنجا که می تواند هوا را از بیرون بکشد، در خاک فرو می رود و زباله همراه با آن
  • اگر فقط فن پرکننده روشن باشد، فشار هوای مثبتی را در غرفه دریافت خواهید کرد و وقتی در باز است، سعی می‌کند آن هوا را به بیرون فشار دهد. آلاینده ها و زباله ها از آن دور می شوند و داخل آن را تمیزتر نگه می دارند.

برای ایجاد یک محیط کاری موثر، این دو فن با هم کار می کنند تا هوا را با نرخ های قابل مقایسه حذف و جایگزین کنند. با یک غرفه کمی مثبت، می‌توانید کثیفی‌ها و زباله‌ها را حتی زمانی که در باز می‌شود، بیرون نگه دارید. این روش برای بیرون نگه داشتن ذرات منفی در تمیز نگه داشتن اتاق ها موثر است – در واقع آنقدر موثر است که می توانید آن را در فضاهای مراقبت های بهداشتی به کار ببرید.

دو عامل می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت یک غرفه رنگ تأثیر بگذارد: فیلترها و تغییرات حجم. اگر فیلتر به طور کامل با اسپری بیش از حد پر شود، فن اگزوز برای کشیدن هوا از درون آن مشکل دارد. بدون نقطه خروج، غرفه ممکن است تحت فشار بیش از حد قرار گیرد.

در مورد حجم، فقط باید در نظر داشته باشید که افزودن یک مورد به غرفه، فضایی را که باید تحت فشار قرار گیرد کاهش می دهد. اگر همان مقدار هوا را در یک غرفه پر پمپ کنید که وقتی خالی بود، آن را بیش از حد تحت فشار قرار می دهید.

سیستم های تکمیلی چگونه می توانند کمک کنند؟

Finishing Systems دارای انواع پیکربندی غرفه برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل مختلف است. ما پیشنهاد می دهیم:

  • غرفه های رنگ رو به پایین: غرفه رو به پایین بهترین روش برای از بین بردن اسپری بیش از حد است. هوا به سمت پایین و اطراف جسم حرکت می کند و به یک گودال زیر آن می رود، جایی که فن های اگزوز به کار می روند. Downdraft می تواند کار رنگ بهتری ایجاد کند، زیرا رنگ اضافی را به سمت پایین و دور از قطعه می کشد.
  • غرفه های رنگ رو به پایین: در این نوع غرفه هوای تازه از سقف پایین آمده و از اگزوزهای دیواره کناری خارج می شود. همچنان جریان هوا را ارائه می دهد که عمدتاً در محیطی که امکان ایجاد گودال وجود ندارد به سمت پایین حرکت می کند.
  • غرفه های رنگ آمیزی نیمه رو به پایین: یک غرفه نیمه رو به پایین به جای کشیدن هوا مستقیماً در زیر شیء رنگ‌آمیزی شده دارای دریچه‌های خروجی اگزوز در گوشه‌ها است. این راه حل برای مکان های بدون گودال نیز کار می کند.
  • غرفه های رنگ متقاطع: غرفه رنگ crossdraft از جریان هوای افقی از جلو به عقب استفاده می کند. این یکی از کم هزینه ترین گزینه ها برای سازمان هایی است که نمی توانند گودالی را حفاری کنند.

با هر یک از این گزینه ها، شما انتخاب هایی برای پانل های کنترل، بخاری های هوا، مجموعه های فن های صنعتی، گزینه های روشنایی و پنجره های دید دارید. ما حتی می توانیم طرح های سفارشی را ارائه دهیم اگر هیچ یک از آنها نیازهای شما را برآورده نکرد.

غرفه های رنگ مرطوب از سیستم های تکمیل

یکی دیگر از مزایایی که هنگام کار با Finishing Systems دریافت می کنید، خدمات در سطح جهانی است که ما ارائه می دهیم. برای هر قطعه ای از تجهیزات ما، تیم ما آماده کمک به همه چیز از طراحی و نصب گرفته تا آموزش و خدمات است. مشتریان از صنایع مختلف به Finishing Systems اعتماد دارند تا غرفه های رنگ ایمن و کارآمد را به فرآیندهای تولید خود بیاورند.

فرقی نمی‌کند به پوشش‌های رنگی با کیفیت نیاز داشته باشید یا به روشی بهتر برای کنترل انتشار مواد شیمیایی نیاز داشته باشید، غرفه‌های اسپری رنگ می‌توانند به شما کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اجرای این راه حل ها در کارخانه خود، امروز با ما تماس بگیرید.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *