شات پینینگ چیست؟ | Finishing Systems در یورک، پی

ساچمه زنی

شات پینینگ چیست؟

8 فوریه 2021

شات پینینگ یک روش محبوب برای افزایش استحکام یک قطعه فلز است. این کار را با مقابله با استرس داخلی با فشرده سازی انجام می دهد. اثرات این فرآیند شامل کاهش خطر شکست خوردگی استرس و بهبود طول عمر فلز است. شات پینینگ شامل اصلاح خواص فلز با مواد تحت فشار برای ایجاد یک لایه تنش پسماند فشاری است. این فرآیند اقتصادی ترین راه برای افزایش عمر خستگی قطعات شماست.

تغییر خواص یک قطعه فلزی برای افزایش چقرمگی فرآیندی است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. برخی از این رشته ها هوانوردی، انرژی و تولید هستند.

شات پینینگ چگونه کار می کند؟

شات پینینگ یک فرآیند کار سرد بسیار کنترل شده است که در آن تکنسین ها می توانند مواد مورد استفاده خود و شدت شات را بر اساس هر پروژه کنترل کنند. این روش شباهت های زیادی به شات بلاست و سندبلاست دارد. مانند هر دوی این فرآیندها، شات پینینگ مواد کوچک را با نیروی زیادی منفجر می کند. با این حال، شات بلاست و سندبلاست هر دو فرآیندهای سایشی هستند که سطح یک قطعه را تمیز می کنند. در عوض، شات پینینگ از ضربه شات برای تغییر خواص فلز استفاده می کند. شات می تواند شیشه ای، سرامیکی یا فلزی باشد.

مقابله با تنش با فشرده سازی

با سرد شدن فلز، نواحی مختلف تنش داخلی می توانند از یکدیگر جدا شوند و باعث ایجاد ترک و شکستگی شوند. اکثر اجسام با گذشت زمان ضعیف می شوند. اگر نواحی خاصی نسبت به سایرین استرس بیشتری را تجربه کنند، به احتمال زیاد خسته و شکسته می شوند. فلز تیمار نشده در برابر خستگی زودرس آسیب پذیرتر است زیرا دارای مناطق فشاری فشرده نشده است. سطح فشرده نشده به کشش اجازه می دهد تا مواد را از هم جدا کند و شکاف ایجاد کند.

هر تنشی را افزایش دهنده استرس می نامند. ضربه زدن به سطح اطراف آن افزایش دهنده های تنش با مواد تحت فشار، پیوند آنها را تقویت می کند و فلز را فشرده می کند. این از جدایی جلوگیری می کند. بنابراین، شات پینینگ استرس های داخلی را از بین می برد و با ایجاد فشردگی از ایجاد شکاف جلوگیری می کند. این فرآیند کار می کند زیرا فشرده سازی مخالف کشش است.

آیا مواد را حذف می کند؟

بله، شات پینینگ می تواند برخی از مواد را حذف کند. بسته به نیروی ضربه و سختی فلز، شات پینینگ ممکن است برخی نقاط بالاتر از سطح ماده را حذف کند. توجه داشته باشید که پرداخت خوب فقط می تواند مقدار کمی از مواد سطح را حذف کند. نواحی عمیق تر دارای سطوح بالاتری از کرنش فشاری هستند که باعث می شود از این طریق حذف آنها قوی تر و سخت تر شود.

شات پین ترک های موجود را از بین نمی برد، اما آنها را می پوشاند. برای اطمینان از تولید مطمئن ترین قطعات ممکن، تکنسین ها باید قبل از ضربه زدن، فلز را بررسی کنند تا مطمئن شوند که فقط قطعات کامل و سالم را تکمیل می کنند.

امروز با Finishing Systems تماس بگیرید

شرکت ما بیش از 40 سال تجربه در تکمیل قطعات قابل اعتماد برای مشتریان خود دارد. کارگاه Finishing Systems شامل تکنسین هایی است که در ارائه خدماتی مانند شات پین برای نیازهای خاص شما تخصص دارند. ما مفتخریم که راه‌حل‌های کلید در دست و روش‌های سفارشی‌سازی شده را ارائه می‌کنیم که انتظارات مشتریانمان را برآورده می‌کند و فراتر از آن است. هنگامی که شما یک قطعه نمونه را برای ما ارسال می کنید، ما یک برنامه عملیاتی ایجاد می کنیم که اثربخشی و کارایی را در اولویت قرار می دهد تا در اسرع وقت قطعات تکمیل شده را دریافت کنید که با مشخصات شما مطابقت دارد.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *