شات بلاستینگ چیست؟ | سیستم های تکمیل

شات بلاستینگ چیست؟

7 آگوست 2020

بسیاری از صنایع از مواد ساینده برای تمیز کردن سطوح مانند کف و تجهیزات استفاده می کنند و شات بلاست یکی از روش های ساینده است که برای تمیز کردن سطوح استفاده می شود.

تیراندازیدر شات بلاست از گلوله ها یا دانه های با سرعت بالا – ساخته شده از فولاد، مس، آلومینیوم یا مواد دیگر – به عنوان ماده ساینده استفاده می شود. ماشین‌های شات بلاست این دانه‌ها را در یک منطقه با سرعت بسیار بالا متمرکز می‌کنند تا موادی مانند زنگ‌زدگی، رنگ‌ها یا سایر پوشش‌ها را پاک کنند. به طور معمول، این روش انفجار برای فلزات و بتن استفاده می شود و به دلیل توانایی آماده سازی سطح و سازگاری با محیط زیست ترجیح داده می شود.

چگونه کار می کند؟

شات بلاست – که گاهی اوقات به عنوان انفجار چرخ نیز شناخته می شود – از یک چرخ گریز از مرکز در داخل یک ماشین بزرگ برای تمیز کردن سطوح استفاده می کند. در طول این فرآیند، یک موتور نیروی جنبشی کافی برای شلیک یا فشار دادن گلوله ها به سطح مورد نظر شما ایجاد می کند. این روش برای سطوح بزرگ کارآمد و ایده آل است. برای انفجار شات سانتریفیوژ، چند نفر ممکن است از چندین ماشین برای پوشاندن زمین بیشتری استفاده کنند، اما یک نفر به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

این روش کارآمد است زیرا چرخ گریز از مرکز برای کار کردن به نیروی بسیار کمی نیاز دارد و استفاده از آن آسان است. به علاوه، این یک تکنیک تهاجمی است، بنابراین یک کار تمیز کردن کامل برای هر سطح انجام می دهد. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون مواد شیمیایی خشن
  • پاکسازی سریع و آسان
  • پوشش سطحی بادوام

آیا انواع مختلفی از انفجار شات وجود دارد؟

مردم اغلب بر این باورند که انواع مختلفی از شوت بلاست وجود دارد، اما این روش منحصراً از چرخ گریز از مرکز برای ایجاد نیرو استفاده می کند. رایج است که افراد از شات بلاست و سندبلاست به جای یکدیگر استفاده کنند، حتی اگر آنها تکنیک های سایشی متفاوتی باشند.

سندبلاست به جای توربین گریز از مرکز از هوای فشرده استفاده می کند، در حالی که انفجار شات همیشه بدون توجه به محیط انفجار از یک چرخ گریز از مرکز استفاده می کند. در طول سندبلاست، ماسه یا سایر مواد ساینده با نیروی هوای فشرده از درون لوله عبور می کند و به کاربر اجازه می دهد جهت انفجار را کنترل کند. این روش برای انعطاف پذیری و فوکوس منطقه ایده آل است، بنابراین برای تمیز کردن مناطق کوچکتر ترجیح داده می شود. روش فشرده سازی هوا برای تکمیل جوشکاری و فریم های فولادی به خوبی کار می کند، اما هوای فشرده نیز باعث کاهش راندمان و افزایش هزینه در مقایسه با شات بلاست می شود.

هر دو تکنیک در عملیات سایش جایگاهی دارند، اما قطعاً متفاوت هستند. تنوع اصلی در شات بلاست از مواد سایش ناشی می شود. مهره های فولادی استاندارد هستند، اما بسیاری از انواع فلزات به خوبی کار می کنند. فراتر از فلز، شات بلاست می تواند از موادی مانند:

مهره های شیشه ای

برای نیازهای سایش با سیستم های تکمیلی تماس بگیرید

شات بلاست می تواند یک تکنیک سایشی عالی برای صنعت یا عملیات شما باشد. انجام آن آسان و موثر است در حالی که برای کسانی که از آن استفاده می کنند ایمن می ماند. ما در Finishing Systems در ساینده های مختلف و همچنین تجهیزات و قطعات تخصص داریم. در صورت داشتن سطوحی که نیاز به تمیز کردن، پرداخت یا حکاکی دارید، فروشگاه ما خدمات سایش را نیز ارائه می دهد. اگر به محصولات یا خدمات ما علاقه مند هستید، با ما تماس بگیرید و ما به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهیم داد.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *