سندبلاست در مقابل انفجار ساینده: تفاوت چیست؟

شن

سندبلاست در مقابل انفجار ساینده: تفاوت چیست؟

26 مارس 2020

سازندگانی که به قطعات فلزی نیاز دارند نیز نیاز دارند که سطوح آن قطعات ظاهر خاصی داشته باشد و قبل از استفاده کاملا تمیز باشد. در کار تکمیل، دو روش متداول برای تکمیل، تغییر و تمیز کردن سطوح فلزی قبل از استفاده وجود دارد: سندبلاست و انفجار ساینده.

تفاوت بین سندبلاست و ساینده بلاست چیست؟ در حالی که هر دو معمولا مورد استفاده قرار می گیرند، فرآیندهای متمایز و متفاوتی هستند که در شرایط مختلف بهترین کار را دارند. برای کمک به درک بهتر گزینه های خود و گرفتن بهترین تصمیم برای پروژه خود، در اینجا نگاهی به سندبلاست در مقابل ساینده می اندازیم.

سندبلاست چیست؟

با سندبلاست، تکه‌های ریز مواد با سرعت‌های بسیار زیاد به حرکت در می‌آیند تا سطح فلزی تمیز یا حکاکی شود. در حالی که سندبلاست رایج ترین اصطلاح برای توصیف این فرآیند است، موادی غیر از شن و ماسه می توانند برای تمیز کردن و/یا حکاکی استفاده شوند. در واقع، به دلیل مسائل بهداشتی که سندبلاست و استنشاق گرد و غبار ماسه می تواند ایجاد کند، اکنون در بسیاری از عملیات تکمیلی از مواد جایگزین برای انفجار خود استفاده می شود – مانند پوسته گردو، مواد ساینده پودر، سنگ ریزه فولادی، سرباره مس و غیره.

فرآیند سندبلاست همیشه با دقت کنترل می شود و کسانی که سندبلاست را انجام می دهند از تجهیزات محافظ برای جلوگیری از استنشاق استفاده می کنند. زمانی که سندبلاست به درستی انجام شود، یکی از موثرترین روش ها برای تمیز کردن و حکاکی سطوح فلزی است.

انفجار ساینده چیست؟

ساینده با نام های مختلفی از جمله ماشینکاری جت ساینده، انفجار مدادی، میکرو بلاستینگ ساینده، انفجار میکرو ساینده و غیره می باشد. بدون توجه به نام، این فرآیند شامل استفاده از گاز برای به حرکت درآوردن مواد ساینده با سرعت بالا برای از بین بردن سطوح به ویژه مواد شکننده، حساس به حرارت، سخت یا نازک است. ما اغلب می بینیم که از انفجار ساینده برای تشکیل لبه ها یا ایجاد اشکال پیچیده تر استفاده می شود.هوای سندبلستر

کدام رویکرد بهترین است؟

کدام روش برای پروژه بعدی شما بهترین است: سندبلاست یا انفجار ساینده؟ پاسخ واقعاً به پروژه در دست و الزامات منحصر به فرد آن بستگی دارد. به عنوان مثال، قطعات و سطوحی که به سادگی نیاز به تمیز کردن یا حکاکی اولیه دارند، ممکن است بهترین عملکرد را با سندبلاست داشته باشند. اما، همانطور که در بالا ذکر شد، انواع خاصی از مواد و تشکیل اشکال پیچیده‌تر ممکن است به انفجار ساینده نیاز داشته باشد.

در Finishing Systems، ما همیشه اینجا هستیم تا به سوالات شما در مورد سندبلاست، انفجار ساینده یا به طور کلی پرداخت پاسخ دهیم. اگر کنجکاو هستید که کدام روش برای انفجار برای سطوح و مواد شما بهتر عمل می کند، همیشه می توانید در حین بررسی گزینه های خود برای راهنمایی متخصص با ما تماس بگیرید.

خدمات انفجار را در Finishing Systems بیابید

Finishing Systems منبع خبره شما برای سندبلاست و انفجار ساینده و همچنین پاسخ به سوالات شما در مورد هر دو روش است. از سال 1972، ما پایگاه متنوع مشتریان خود را با خدمات تکمیل نوآورانه، از جمله انفجار و جداسازی، ساخت مجدد و مونتاژ قطعات، بسته بندی، توزیع و انبارداری ارائه می دهیم. ما همیشه خود را به چالش می‌کشیم تا از فناوری‌های جدید و نوآوری‌های صنعت استقبال کنیم تا آنچه به مشتریان خود ارائه می‌دهیم نشان‌دهنده جدیدترین و بهترین‌ها باشد. اگر در مورد سندبلاست در مقابل انفجار ساینده سؤالی دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *