ساده نگه دارید از الکتروشیمی تا سنتز جریان/

مقاله آموزنده کوین مولر را به یاد دارم چهار وجهی، جایی که او نشان داد که برای انجام آزمایشات پیچیده الکتروارگانیک، تنها چیزی که نیاز دارید یک باتری Lantern ساده از Home Depot است. در حالی که مجموعه‌های فانتزی با قابلیت‌های دقت بالا در دسترس هستند، آزمایش‌گران خوبی که به تنظیمات پیچیده دسترسی ندارند، همیشه راهی برای حل این مشکل پیدا می‌کنند:

این روزها بسیاری از دانش آموزان ما جذب سنتز جریان شده اند. اخیراً یک سمینار دپارتمان خوبی در مورد این موضوع توسط توماس جانسون، یکی از دانشجویان دکترای مارک لوتنز برگزار کردیم. من فکر می‌کنم شیمیدان‌ها با این ایده ارتباط دارند که روش‌های جدید برای بهبود حمل‌ونقل انبوه می‌تواند سرعت یک واکنش معین را تسریع کند و کارایی آن را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد. یکی از دانشجویان دکترای سابق من، ژی هه، اکنون به شدت درگیر سنتز جریان در آزمایشگاه پروفسور تیم جیمیسون در MIT است. در حالی که من فواید سنتز جریان را می بینم، تعجب می کنم: آزمایشگاهی که به میکروسیالات دسترسی ندارد برای اجرای واکنش ها در جریان چه کاری می تواند انجام دهد؟ به طور خلاصه: مدبر باشید (درست مانند کوین مولر). در اینجا پیوندی به یک مقاله عالی اخیر وجود دارد جی. شیمی. اد. توسط پروفسور توماس ویرث. توماس چندین سال پیش یک محقق مدعو در دانشگاه تورنتو بود و شیمی آلی را به دانشجویان فارغ التحصیل ما تدریس می کرد. هدف این کار نشان دادن این است که می توان از مزایای تنظیم جریان بهره برد و آن را در یک آزمایشگاه کارشناسی با استفاده از سرنگ ها و لوله های شیشه ای ارزان قیمت انجام داد.

به هر حال، شما می توانید راکتورهای شیشه ای برای این نوع آزمایش ها را از یک شرکت آلمانی جالب به نام “کارخانه چیزهای کوچک” تهیه کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *