راه اندازی و برنامه های سندبلاست | سیستم های تکمیل

راه اندازی و کاربرد سندبلاست

راه اندازی و کاربرد سندبلاست

8 مه 2019

سندبلاست یک روش مرسوم برای آماده سازی بستر فلزی و سطوح مواد قبل از اعمال عملیات، پوشش یا سایر پرداخت ها است. فرقی نمی‌کند به دنبال فرآیندی مقرون‌به‌صرفه برای پاک‌کردن رنگ، لکه‌زدایی، تمیز کردن، پرداخت روشن، برداشتن رسوب، سنگ‌زنی یا افزودن حکاکی تزئینی و تکمیل ظریف باشید، یک برنامه آماده‌سازی انفجار مناسب برای نیازهای شما وجود دارد.

آشنایی با تجهیزات انفجار

بسیاری از اجزاء در سیستم های انفجار هوا ساینده با هم کار می کنند تا عملکرد کارآمد و موثری را ارائه دهند. قطعات اصلی تجهیزات سندبلاست در زیر ذکر شده است تا بدانید چه چیزی برای سندبلاست مورد نیاز است:

  • کمپرسورهای هوا که هوای پرفشار ضروری برای فرآیند انفجار را تحویل می‌دهند
  • دیگ انفجار یا مخزن انفجار تحت فشار، یک مخزن فشار رمزگذاری شده که مواد ساینده را وارد جریان هوا می کند.
  • نازلی که محیط ساینده را در زاویه مناسب برای سطوح سندبلاست هدایت می کند
  • تله رطوبت و جداکننده برای حذف آب از هوای فشرده قبل از ورود به مخزن انفجار فشار
  • Deadman سوئیچ می‌کند تا به اپراتور اجازه می‌دهد تا جریان هوا و مواد ساینده را در صورت خرابی یا نگرانی ایمنی متوقف کند، کنترل نهایی را انجام دهد.
  • شیلنگ هایی که عبور و کنترل هوا و مواد ساینده در سیستم سندبلاست را تضمین می کنند
  • مواد انفجار ساینده بر اساس نوع، اندازه، شکل و سختی مورد نیاز برای کاربرد خاص انتخاب می شوند
  • ماسک‌های انفجاری که معمولاً هود نامیده می‌شوند، با ارائه یک سپر محافظ برای حفاظت کلی و همچنین یک منبع هوای تمیز مورد تایید OSHA و عاری از مواد ساینده، گرد و غبار و آلاینده‌ها برای محافظت از اپراتورها ضروری هستند.

نکاتی درباره نحوه راه اندازی تجهیزات سندبلاست

از آنجایی که انواع مختلفی از سیستم های آماده سازی انفجار وجود دارد، روش های راه اندازی تجهیزات همیشه یکسان نیست. در زیر لیستی از مراحل متداول و مواردی که باید در هنگام راه اندازی سیستم های انفجار در نظر گرفته شود آورده شده است:

  • تمام قطعات و اجزای خود را قبل از مونتاژ بررسی کنید تا ترک ها، نشتی ها و سایر آسیب ها یا عیوب را شناسایی کنید.
  • کمپرسور را در جهت مخالف باد از محل کار خود و روی زمین صاف قرار دهید تا از ورود گرد و غبار و زباله به سیستم جلوگیری کنید و مطمئن شوید که جداکننده‌های روغن و رطوبت و سیستم‌های روانکاری می‌توانند به درستی کار کنند.
  • برای از بین بردن پیچ خوردگی ها و کاهش خمیدگی هایی که می تواند بر جریان و عملکرد مواد تأثیر بگذارد، شلنگ گاو و شلنگ انفجار را تا حد امکان صاف قرار دهید.
  • شیلنگ ها و اتصالات پین را به دقت وصل کنید و یک بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم هستند و از نشت هوا جلوگیری کنید.
  • وقتی همه شیلنگ ها در جای خود قرار گرفتند، روش راه اندازی توصیه شده توسط کارخانه را دنبال کنید. پس از گرم شدن، گیج فشار هوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده مورد نظر ثبت می شود و قبل از شروع انفجار، در صورت بالا یا پایین بودن آن، تنظیمات را انجام دهید.
  • آزمایش تمیزی هوای فشرده و آزمایش فشار نازل را برای تأیید اینکه هوا عاری از رطوبت و روغن است و فشار در سطح بهینه برای نوع مواد ساینده و سطح درگیر است، انجام دهید.
  • در حین کار از تجهیزات ایمنی، از جمله کاپوت انفجار، کفش‌های تقویت‌شده با فولاد، کت و شلوار انفجاری برزنتی سنگین و دستکش‌های محافظ استفاده کنید – همه در Finishing Systems موجود است.

اشتباهات رایج سندبلاست

اشتباهات رایج سندبلاست

در حالی که فرآیند سندبلاست بسیار موثر است، برخی از اشتباهات بالقوه وجود دارد که برای کسب بهترین نتایج و تجربه باید از آنها اجتناب کنید. برای به حداقل رساندن خطاهای پرهزینه و خطرات ایمنی، از تجهیزات و تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.

نادیده گرفتن اقدامات احتیاطی ایمنی

بدون انجام اقدامات احتیاطی صحیح، سندبلاست می تواند به شما یا اطرافیان شما آسیب جدی وارد کند. مهم است که هنگام سندبلاست، پوست در معرض آن را بپوشانید. ماسک تمام صورت برای محافظت از صورت شما ایده آل است، اگرچه عینک ایمنی باید حداقل استفاده شود. دستکش های سنگین بپوشید و سعی کنید تا حد امکان خود و دیگران را خارج از محدوده خود نگه دارید تا آسیب نبینید.

عدم استفاده مجدد از ذرات انفجار

یکی از اشتباهات رایج این است که اجازه می‌دهید مواد انفجاری شما بدون تلاش برای جمع‌آوری آنها، پرواز کنند. در حالی که سندبلسترهای تجاری از کابینت انفجار استفاده می کنند، یک ورق یا برزنت برای بلسترهای DIY به خوبی کار می کند. مواد خود را جمع آوری کنید تا بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

انتخاب ذرات اشتباه

چندین ذره مختلف وجود دارد که می توانید برای انفجار استفاده کنید. در حالی که شن و ماسه رایج ترین است، انتخاب ماده ای که برای کاری که در حال تکمیل آن هستید اشتباه است، آسان است. در نظر بگیرید که آیا درجه سختی ذره برای کار مناسب است یا خیر. به عنوان مثال، دانه های شیشه ای بهتر از ماسه برای انفجار کاشی هستند، زیرا گردتر و ریزتر هستند تا به کاشی آسیب نرسانند.

با کارشناسان مشورت کنید

در مورد تجهیزات سندبلاست و راه اندازی سیستم با کارشناسان مشورت کنید

اگر در بازار تجهیزات جدید هستید یا برای راه اندازی یا نصب سیستم های انفجار نیاز به پشتیبانی دارید، همین امروز با Finishing Systems تماس بگیرید. برای درخواست کمک از یک نماینده زنده با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به تمام سوالات شما پاسخ دهیم و قیمت رایگان محصولات و خدمات خود را ارائه دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *