راهنمای آماده سازی سطح بتنی

بتن

راهنمای آماده سازی سطح بتنی

20 نوامبر 2020

در حالی که ما اغلب در مورد استفاده از فرآیندهای تکمیل بر روی فلز بحث می کنیم، آنها همچنین نقش مهمی در آماده سازی سطح بتن دارند. یک سطح بتنی که نیاز به تعمیر یا پوشش دارد باید مراحل آماده سازی را طی کند تا از نتایج موفقیت آمیز اطمینان حاصل شود. در زیر، اصول اولیه آماده سازی سطح بتن و گزینه های خود را برای تکمیل فرآیند کشف خواهید کرد.

چه زمانی باید سطح بتنی خود را آماده کنم؟

قبل از ترمیم یا تکمیل سطح بتنی خود، باید آن را با خلاص شدن از شر بتن ناصاف و زبری آن آماده کنید. فرآیند آماده سازی به هر دوی این اهداف می رسد. بتن ناسالم می تواند به صورت زیر ظاهر شود:

  • ترک های قابل مشاهده یا ریزترک در بتن
  • تاول هایی که توسط حباب های هوا در زیر سطح بتن به دام افتاده است
  • پوسته پوسته شدن ایجاد شده توسط آب یخ زده و گسترش بتن
  • پوسته پوسته شدن (پوسته شدن یا پوسته پوسته شدن بتن)
  • لایه لایه شدن (جداسازی لایه خمیری سطح)

شما می توانید با ضربه زدن به آن با چکش و جستجوی فرورفتگی یا آسیب ناشی از آن، بررسی کنید که آیا بتن دارای مواد ناسالم است یا خیر. در بتن سالم، چکش جهش می کند.

چرا باید سطح بتنی خود را آماده کنم؟

فرآیند آماده سازی بتن موفقیت تعمیرات سطحی و پیوندهای پوششی را تعیین می کند. برای انجام تعمیرات بتن ماندگار، به مواد تعمیری نیاز دارید تا به طور ایمن به سطح بچسبد. سطح بتنی که به اندازه کافی آماده نشده باشد می تواند باعث جدا شدن بتن و مواد یا پوشش تعمیری شود.

در مورد بتن ناسالم، لایه ناصاف به مرور زمان خود را جدا می کند و در نتیجه آسیب بیشتری به بار می آورد. هنگامی که تعمیرات را روی یک سطح به درستی آماده شده انجام می دهید، تعمیر یا تکمیل و بتن به عنوان یک واحد به هم متصل می شوند.

چگونه می توانم سطح بتنی خود را با استفاده از زبر کردن سطح آماده کنم؟

آیا نمی دانید چگونه بتن را سندبلاست کنیم؟ این تنها یکی از چندین روش برای آماده سازی سطح بتنی است. روش صحیح عمل به زبری بتن بستگی دارد. مراحل آماده سازی بتن برای تعمیر یا تکمیل عبارتند از:

  • استفاده از روش های مکانیکی مانند سندبلاست برای حذف بتن ناسالم از سطح
  • تمیز کردن هر گونه آلودگی سطحی موجود بر روی بتن
  • زبر کردن سطح بتن برای آماده سازی آن برای پوشش یا پوشش

آیا باید در حین آماده سازی بتن خود را اچ کنم؟

در حین آماده سازی سطح بتن، می توانید از روش های مختلفی برای زبری سطح استفاده کنید، از جمله اچینگ و انفجار ساینده. در مورد برخی از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در این مرحله آماده سازی در زیر بیشتر بیاموزید:

  • اسید اچینگ: سایش سبک را برای درزگیرها، فیلم ها و پوشش ها انجام می دهد.
  • انفجار ساینده: یک نمایه سطح صاف تا ناهموار برای تکمیل و تعمیر روکش ها ایجاد می کند.
  • جت آب: می تواند سنگدانه های درشت را برای پوشش های ضخیم و تعمیر روکش ها از جای خود خارج کند.

آیا باید از پولیش مخصوص روی بتن خود استفاده کنم؟

هنگام انتخاب پوشش برای سطح بتن آماده شده خود، پوششی را در نظر بگیرید که مخصوص بتن ساخته شده است. این روکش‌ها دارای خاصیت آب‌بندی بتن هستند و اغلب روی سطح ناهموار بتن بهتر می‌مانند. برخی از پوشش‌ها و رزین‌های عمومی نیز برای بتن خوب عمل می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم با تامین‌کننده خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی را پیشنهاد می‌کنند.

برای مشاوره از کارشناسان با سیستم های تکمیل تماس بگیرید

شما می توانید برای ساینده ها و تجهیزاتی که برای انجام انفجار ساینده روی بتن خود نیاز دارید، روی Finishing Systems حساب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما یا دریافت قیمت رایگان، توصیه می کنیم با تیم ما به صورت آنلاین تماس بگیرید.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *