خرید پودر هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید چیست؟
هیدروکسید سدیم یک ترکیب یونی جامد است. به نام‌های سود سوزآور، آیه، هیدرات سدیم یا سودا نیز شناخته می‌شود.

این محصول مشترک تولید کلر است. در شکل خالص آن جامد کریستالی و بی رنگ است. این ترکیب بسیار محلول در آب است و از کاتیون های سدیم و آنیون های هیدروکسید تشکیل شده است. NaOH رطوبت هوا را جذب می کند. بسیار خورنده است و می تواند باعث سوختگی شدید پوست و سوزش چشم ها و سایر قسمت های بدن شود.

سطح بالایی از گرما تولید می کند و بنابراین همیشه با مخلوط کردن ترکیب در آب ایجاد می شود، نه برعکس. در لوازم آرایشی از این ترکیب معدنی به عنوان یک عامل بافر استفاده می شود. همچنین می تواند سطوح PH را کنترل کند. PH هیدروکسید سدیم 13 است.

مشاهده تصویر منبع

خرید پودر هیدروکسید سدیم

پودر سدیم هیدروکسید نیز کاربردهای ویژه ای دارد. خرید پودر هیدروکسید سدیم بسیار مورد نیاز است. خرید پودر هیدروکسید سدیم نیز مورد نیاز است. خرید پودر هیدروکسید سدیم و فروش آن در مقادیر زیاد و کم انجام می شود. خرید پودر هیدروکسید سدیم بسیار سریع و زیاد ممکن است.

خواص سدیم هیدروکسید – NaOH
هیدروکسید سدیم یک جامد کریستالی سفید و نیمه شفاف است. معمولاً به عنوان سود سوزآور به دلیل اثر خورنده آن بر روی بسیاری از مواد، پروتئین ها را در دمای اتاق تجزیه می کند و ممکن است باعث سوختگی شیمیایی بدن انسان شود. اگرچه این هیدروکسید سدیم در طبیعت وجود ندارد، اما سال‌هاست که هیدروکسید سدیم در مقیاس وسیع از مواد خام به‌راحتی به‌دست‌آمده تولید می‌شود و در بسیاری از فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود.

سدیم هیدروکسید NaOH
وزن مولکولی/ جرم مولی 39.997 گرم بر مول
چگالی 2.13 g/cm³
نقطه جوش 1388 درجه سانتیگراد
نقطه ذوب 318 درجه سانتیگراد
ویدیوهای توصیه شده
کاربرد اسیدها و بازها

64,624
تهیه سدیم هیدروکسید

1,633
تهیه سدیم هیدروکسید – NaOH
در مقیاس تجاری، سود سوزآور (هیدروکسید سدیم) را می توان با محلول آبی کربنات سدیم (Na2CO3) تهیه کرد که با شیر داغ آهک یعنی Ca(OH)2 در یک مخزن ساخته شده از آهن تصفیه می شود.

Na2CO3 + Ca(OH)2 → CaCO3 + 2 NaOH

(ppt.)

رسوب کربنات کلسیم (CaCO3) با فیلتراسیون حذف می شود و محلول برای تولید کاغذ، صابون و مواد شوینده استفاده می شود.

موارد استفاده از سدیم هیدروکسید – NaOH
در تولید مواد شوینده و صابون استفاده می شود
در تولید کلر سفید کننده مانند استفاده می شود
در پاک کننده های فاضلاب استفاده می شود
در حذف فلزات سنگین از آب توسط تاسیسات تصفیه آب شهری استفاده می شود
از آن در نگهدارنده های مواد غذایی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها استفاده می شود
برای کنسرو کردن استفاده می شود
در کاغذسازی و فرآیند بازیافت کاغذ استفاده می شود.
خطرات سلامتی هیدروکسید سدیم و خرید پودر هیدروکسید سدیم
تماس با غلظت های بسیار بالای هیدروکسید سدیم می تواند منجر به سوختگی شدید چشم ها، پوست، سیستم گوارشی یا ریه ها شود که می تواند منجر به آسیب دائمی یا مرگ شود.
غشاهای مخاطی در بینی، گلو، ریه ها و سیستم برونش ممکن است آسیب ببینند. حتی دوزهای کوچک نیز می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.
پوست را می سوزاند و به چشم آسیب می رساند. دستگاه تنفسی تحریک شده است. تحریک غشاهای مخاطی در بینی.
از تماس با چشم، پوست یا لباس خود اجتناب کنید. گازها، دودها، گرد و غبار، مه، بخار و ذرات معلق در هوا نباید استنشاق شوند. از عینک ایمنی، دستکش و لباس استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به بخش 8 مراجعه کنید. اسیدها نباید مخلوط شوند. هنگام کار با مواد شیمیایی از خوردن، نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از محصولات شخصی خودداری کنید.

خرید پودر هیدروکسید سدیم را در ظروف ایمن انجام دهید.

هنگام خرید پودر هیدروکسید سدیم به کیفیت آن توجه نماییید.
سوالات متداول – سوالات متداول
محلول هیدروکسید سدیم برای چه مواردی استفاده می شود؟
هیدروکسید سدیم در ساخت صابون ها و طیف وسیعی از مواد شوینده مورد استفاده در منازل و کاربردهای تجاری استفاده می شود. از ترکیب کلر و هیدروکسید سدیم، سفید کننده کلر ساخته می شود.

آیا هیدروکسید سدیم برای پوست شما مفید است؟
هیدروکسید سدیم غلیظ هنگامی که بلعیده می شود، یک محرک قوی و خورنده برای پوست، مو، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش است. هیدروکسید سدیم با اجزای دیگر ترکیب شده است تا یک ماده پاک کننده موثر، ایمن و همه کاره به نام صابون ایجاد کند.

اهمیت سدیم هیدروکسید چیست؟
یک پایه سوز آور فلزی، هیدروکسید سدیم (Na OH) است که به عنوان لیمو یا سود سوزآور نیز شناخته می شود. سود سوزآور قلیایی معمولاً در بسیاری از صنایع، عمدتاً در ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات، آب آشامیدنی و مواد شوینده به عنوان یک پایه شیمیایی قوی استفاده می شود.

آیا سدیم هیدروکسید در اتانول محلول است؟
هیدروکسید سدیم خالص یک جامد کریستالی بی رنگ است که بدون تجزیه در دمای 318 درجه سانتیگراد (604 درجه فارنهایت) ذوب می شود و در دمای 1388 درجه سانتیگراد (2530 درجه فارنهایت) می جوشد. با وجود حلالیت کمتر در حلال های قطبی مانند اتانول و متانول، در آب بسیار محلول است.

چرا از هیدروکسید سدیم در صابون استفاده می شود؟
برای اصلاح استفاده نمی شود، برای تولید صابون استفاده می شود. تری گلیسیریدهای روغن و چربی با هیدروکسید سدیم واکنش می دهند و اسید چرب گلیسرول و نمک سدیم تشکیل می دهند که دومی صابون ها هستند. استخراج هیدروکسید سدیم اضافی با احتیاط زیادی انجام می شود زیرا بسیار سوزاننده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *