خرید هیدروکسید سدیم اصفهان

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول \(NaOH\) است. به آن هیدروکسید سدیم نیز می گویند. رنگ آن سفید است و از کاتیون های سدیم \(Na^{+}\) و آنیون های هیدروکسید \(OH^{-}\) تشکیل شده است. نام‌های دیگر هیدروکسید سدیم آسکاریت، سفید کاستیک، هیدرات سدیم است. فرمول آن NaOH و دارای جرم مولی \(39.9971 گرم مول^{-1}\) است. به صورت کریستالی سفید، مومی شکل، مات و بدون بو ظاهر می شود. چگالی آن \(2.13 \frac{g}{cm^{3}}\) است. محلول در گلیسرول، ناچیز در آمونیاک، نامحلول در اتر و به آرامی در پروپان دیول محلول است.

مشاهده تصویر منبع

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید چیست؟ خرید هیدروکسید سدیم اصفهان
هیدروکسید سدیم به عنوان سود سوزآور نیز شناخته می شود زیرا از یک پایه و قلیایی بسیار سوزآور ساخته شده است که پروتئین ها را در دمای معمولی محیط تجزیه می کند و باید باعث سوختگی شدید شیمیایی شود. در آب بسیار محلول است و به راحتی رطوبت و \(CO_{2}\) هوا را جذب می کند. مجموعه ای از هیدرات ها مانند \(NaOH.nH_{2}O\) را تشکیل می دهد.

هیدروکسید سدیم در بسیاری از صنایع استفاده می شود: در ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات، نوشیدنی ها، صابون ها و مواد شوینده و به عنوان پاک کننده فاضلاب. خرید هیدروکسید سدیم اصفهان را ما برایتان انجام می دهیم. برای خرید هیدروکسید سدیم اصفهان با ما تماس بگیرید. کارشناسان جهت خرید هیدروکسید سدیم اصفهان شما را راهنمایی می کنند. خرید هیدروکسید سدیم اصفهان بسیار مورد توجه است.

مشخصات فیزیکی
NaOH از نظر فیزیکی مخلوط نشده یک جامد کریستالی بی رنگ است. نقطه ذوب آن 318 درجه سانتیگراد (604 درجه فارنهایت) و نقطه جوش 1388 درجه سانتیگراد (2530 درجه فارنهایت) است. در آب بسیار محلول است و در حلال های قطبی مانند اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد. NaOH در اتر یا سایر حلال های غیر قطبی حل نمی شود. با تماس با پوست ناشی از روش صابونی سازی که بین NaOH و روغن های طبیعی پوست اتفاق می افتد، احساس لغزنده می کند.

ویسکوزیته

ویسکوزیته NaOH آبی، مانند هر ماده شیمیایی مایع، با دمای سرویس آن رابطه معکوس دارد، یعنی با افزایش دما، ویسکوزیته آن کاهش می یابد و برعکس. ویسکوزیته محلول های سود سوزآور نقشی فوری در کاربرد آن و همچنین ذخیره سازی آن ایفا می کند.

هیدرات ها

هیدروکسید سدیم می تواند چندین هیدرات \(NaOH.nH_{2}O\) تشکیل دهد که به نمودار حلالیت شیک ختم می شود. هیدرات های شناخته شده و بنابراین محدوده تقریبی دما و غلظت (درصد جرمی NaOH) محلول های آب اشباع آنها به شرح زیر است:

\(هپتاهیدرات، NaOH·7H_{2}O: از -28 درجه سانتیگراد (18.8%) تا -24 درجه سانتیگراد (22.2%).

\(پنتا هیدرات، NaOH·5H_{2}O: از -24 درجه سانتیگراد (22.2%) تا -17.7 (24.8%).

\(تترا هیدرات، NaOH·4H_{2}O، شکل α: از 17.7- (24.8%) تا +5.4 درجه سانتی گراد (32.5%).

\(تترا هیدرات، NaOH·4H_{2}O، فرم β: فراپایدار\)

تری‌هی‌هیدرات، NaOH·3.5H_{2}O: از 5.4+ درجه سانتی‌گراد (32.5%) تا +15.38 درجه سانتی‌گراد (38.8%) سپس به +5.0 درجه سانتی‌گراد (45.7%).

\(تری هیدرات، NaOH·3H_{2}O: فراپایدار\)

\(دی هیدرات، NaOH·2H_{2}O: از +5.0 درجه سانتی گراد (45.7%) تا +12.3 درجه سانتی گراد (51%).

\(مونوهیدرات، NaOH·H_{2}O: از +12.3 درجه سانتی گراد (51%) تا 65.10 درجه سانتی گراد (69%) و سپس به 62.63 درجه سانتی گراد (73.1%).

\(NaOH·H_{2}O (65.10 درجه سانتیگراد) و NaOH·3.5H_{2}O (15.38 درجه سانتیگراد)\) تنها هیدراتهایی هستند که نقطه ذوب پایداری دارند.

ساختار کریستالی

NaOH و سایر مونوهیدرات های آن بلورهای متعامد را تشکیل می دهند. به ترتیب دارای گروه های فضایی Cmcm (oS8) و Pbca (oP24) است. اتم ها در طول ساختار لایه ای هیدرارژیلیت مانند \(/O Na O O Na O/\) مرتب شده اند. هر اتم NaOH توسط شش اتم اکسیژن احاطه شده است که سه اتم از آنیون های هیدروکسیل \(OH^{-}\) و سه اتم از مولکول های آب هستند. اتم های هیدروژن موجود در هیدروکسیل ها پیوندهای قوی با اتم های اکسیژن در هر لایه O ایجاد می کنند.

خرید هیدروکسید سدیم اصفهان

خرید هیدروکسید سدیم اصفهان و سایر شهرها را با ارتباط با سایت اینترنتی ما انجام دهید.

منبع

https://www.toppr.com/guides/chemistry/chemical-bonding-and-molecular-structure/sodium-hydroxide/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *