خرید استون صنعتی

استون برای چه مواردی استفاده می شود
 ECHEMI 25-02-2022
استون برای چه مواردی استفاده می شود؟ از زمان کشف استون (که حدود سال 1606 بود)، این ترکیب شیمیایی توسط صنایع شیمیایی معتبر برای تولید محصولات افزایش دهنده کیفیت زندگی مورد استفاده قرار گرفت.

بنابراین، اگر نام این ترکیب شیمیایی که به آن «روح زحل» نیز گفته می‌شود، شنیده‌اید و نمی‌دانید که این ترکیب چیست و دقیقاً برای چه مواردی استفاده می‌شود، در ادامه این مقاله را بخوانید.

مشاهده تصویر منبع

نکات خرید استون صنعتی را در ادامه ببینید.

استون چیست؟

استون به پروپانون یا دی متیل کتون نیز معروف است. این یک ترکیب آلی طبیعی است که حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن است. از نظر شیمیایی به عنوان CH3COCH3 نوشته شده است. همچنین ساده ترین شکل کتون است.

نقطه انجماد آن 80- درجه سانتیگراد است و در دمای اتاق، این ترکیب شیمیایی چند منظوره و محلول در آب معمولاً مایع است. بسیار قابل اشتعال و بسیار فرار است (به راحتی در دمای معمولی اتاق تبخیر می شود).

 

استون برای چه مواردی استفاده می شود؟ خرید استون صنعتی

در زمینه پزشکی استفاده می شود

پروپانون یک ترکیب شیمیایی ضروری در زمینه پزشکی است. استفاده شده است؛

در تولید دارو

داروسازی ها از استون در تولید قرص/قرص و داروهای مایع استفاده می کنند. پرکننده ها و مواد فعال موجود در داروها به همان اندازه متعادل هستند تا از طریق این ترکیب آلی و محلول در آب، چگالی مناسبی داشته باشند. به نوبه خود، این باعث می شود که داروهای تولید شده در درمان بیماری های مورد نظر که داروها برای آنها تولید می شوند، مؤثر (موثر) باشند.

به عنوان یک ضد عفونی کننده

این ترکیب قابل اختلاط یک عامل باکتری کش قوی است. این امر آن را به یک ماده ضدعفونی کننده خوب تبدیل می کند که برای تمیز کردن و استریل کردن تجهیزات یا ابزار پزشکی به اندازه کافی و ایمن استفاده می شود.

در آزمایشگاه

در زیر نور فرابنفش، بخارات استون به نظر می رسد فلورسنت هستند، که آنها را ردیاب ارزشمندی در کارهای آزمایشگاهی می کند. این ترکیب شیمیایی ضروری به دلیل خاصیت فرار آن برای تمیز کردن دستگاه شیشه نیز استفاده می شود.

 

در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ایمن استفاده می شود

پروپانون همچنین در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ایمن برای استفاده استفاده می شود. محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون ها، کرم ها و ژل ها که با استفاده از استون تولید می شوند، با جلوگیری از ایجاد هرگونه آلودگی و چربی به سلامت پوست شما کمک می کنند.

که اگر به حال خود رها شود ممکن است محیط مناسبی برای میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا فراهم کند. این ترکیب ارگانیک به دلیل خاصیت دناتوره کنندگی الکل به عنوان پاک کننده لاک ناخن نیز استفاده می شود. به همین دلیل خرید استون صنعتی را در این تولیدکنندگان می بینیم.

در صنایع نساجی استفاده می شود

استون رقیق شده در غلظت های خاص در صنایع نساجی برای خلاص شدن از شر محصولات ناخواسته در مواد اولیه مورد استفاده در تولید پارچه، لباس و نخ استفاده می شود.

این امر مهم این است که استون خود را از یک شرکت شیمیایی با تجربه خریداری کنید، زیرا استون رقیق شده یا تولید شده نامرغوب می تواند به راحتی کیفیت مواد خام نساجی شما را مختل یا از بین ببرد.

در ساخت بنزین استفاده می شود

بنزینی که برای سوخت موتور خودرو استفاده می شود، از نفت گرفته می شود. برای بهره وری بهتر سوخت، بنزین باید نازک تر شود و شرکت هایی که آن را تولید می کنند از پروپانون برای این کار استفاده می کنند.

برای تمیز کردن نشت نفت استفاده می شود

نشت نفت در بدنه های آبی اغلب اتفاق می افتد. به لطف پروپانون که غیر سمی است، این نوع بلایا معمولاً به سرعت قبل از اینکه آسیب جبران ناپذیری به گیاهان و حیوانات ساکن در آب وارد شود، از بین می روند. توانایی استون در حل کردن روغن با شکستن آن و کاهش ویسکوزیته آن، تمیز کردن هر گونه نشت روغن تصادفی یا عمدی در بدنه آب را آسان می کند.

خرید استون صنعتی

خرید استون صنعتی برای همه صنعتگران لازم است. خرید استون صنعتی در روشی ایمن باید انجام شود. جهت خرید استون صنعتی از ظروف در بسته ایمن استفاده کنید.

فروشندگان هنگام خرید استون صنعتی توضیحات لازم را به شما ارائه می کنند.

می توانید از آن برای مصارف خانگی استفاده کنید

استون را می توان برای مصارف خانگی نیز استفاده کرد. شما می توانید از این ترکیب شیمیایی سازگار با محیط زیست برای از بین بردن لکه های جوهر سرسخت (چه در فرش، پیراهن یا زمین) و همچنین حل کردن سوپرچسب هایی که روی سطوح یا انگشتان شما چسبیده است، استفاده کنید. همچنین می توان از آن برای از بین بردن لکه های سخت روی ظروف آشپزخانه و همچنین تمیز کردن ایمن دستگاه ها و قطعات الکترونیکی استفاده کرد.

توجه داشته باشید! بعد از اینکه دانستید استون برای چه مواردی استفاده می شود، استفاده از پروپانون برای تمیز کردن دستگاه های الکترونیکی شما نباید به عنوان یک پروژه DIY در نظر گرفته شود. همیشه یک حرفه ای را استخدام کنید که در مورد استفاده از استون آگاه است و اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد. استفاده نادرست از این مایع افزایش دهنده عمر می تواند برای همیشه به دستگاه های الکترونیکی شما آسیب برساند.

توجه داشته باشید! استون را همیشه دور از دسترس کودکان و دور از آشپزخانه یا در جاهایی که شعله/آتش وجود دارد نگه دارید. این مایع چند منظوره را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنید. هنگام استفاده از این مایع مطمئن شوید که دستکش خود را به دست دارید.

در صورت تماس با استون، لطفاً دست های خود را با آب جاری بشویید و ژله را روی دست های خود بمالید تا از ترک خوردن یا خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید. همیشه استون خود را از یک شرکت شیمیایی معتبر خریداری کنید.

منبع

https://www.echemi.com/cms/489390.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *