خرابی کوره های فرآیند صنعتی

کوره های فرآیند صنعتی

خرابی کوره های فرآیند صنعتی

6 ژانویه 2020

صرف نظر از محصول نهایی، تولید فرآیندی است متشکل از مراحل مختلف، که همه به دقت سازماندهی شده اند تا کالاهایی با کیفیت یکنواخت ایجاد و مونتاژ کنند. این می تواند یک عملیات محدود یا گسترده باشد، اما تقریباً تمام تولیدات به اعمال گرما در یک یا چند مرحله نیاز دارند. به همین دلیل، داشتن تجهیزات پردازش حرارتی مناسب، که به عنوان کوره های فرآیند صنعتی نیز شناخته می شود، ضروری است.

یافتن کوره های صنعتی مناسب برای نیازهای شما نیاز به تحقیق و بررسی دقیق دارد. اما اگر می دانید به دنبال چه چیزی باشید، می توانید از خرید تجهیزات مناسب اطمینان حاصل کنید. با یک فر با کیفیت بالا و کاربرد صحیح، می توانید فرآیندهای تولید خود را بهبود بخشید. این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید کوره های فرآیند صنعتی چیست، انواع مختلف آن ها چیست و چگونه کار می کنند.

فر صنعتی چیست؟

کوره های صنعتی محفظه هایی هستند که می توانند اجسام را تا دمای بسیار بالا مانند کوره گرم کنند. بسته به نوع فری که انتخاب می کنید، می توانید از آنها برای طیف وسیعی از محصولات کوچک و بزرگ و انواع درمان ها استفاده کنید. آنها برای پخت مواد خام، حذف رطوبت از محصولات یا عناصر، پیری و غیره عالی هستند. برخی از کاربردهای خاص که اغلب با کوره های فرآیندی مرتبط هستند شامل تولید لوازم الکترونیکی و مواد غذایی و مواد شیمیایی فرآوری می شود.

دو اصل اصلی اجاق های صنعتی، منابع گرما و الگوهای جریان هوا هستند. کوره های فرآیندی می توانند گرمای خود را از منبع برق، گاز، بخار، آب یا نفت و غیره بدست آورند.

علاوه بر این، شش نوع اصلی جریان هوا نیز وجود دارد که برای پیکربندی با بارگیری محصول ضروری است. شش نوع رایج جریان هوا شامل افقی/عمودی، عمودی/افقی، عمودی/بالا به پایین، عمودی/پایین به بالا، افقی کامل و تمام افقی/عمودی است. این عناصر هستند که نحوه عملکرد کوره های صنعتی را دیکته می کنند.

برای اینکه فر خود را با عملیات تولید خود مطابقت دهید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای یکی، میزان کنترل دما. اگر حفظ سطح حرارت خاص ضروری است، کوره‌هایی با دقت کنترل بهتر ممکن است انتخاب مناسبی باشند. همچنین ممکن است بخواهید نوع فر خود را بر اساس نحوه رسیدگی به مواد، مقررات ایمنی، هزینه اولیه در مقابل بازگشت سرمایه (ROI) و هر عنصر دیگری که ممکن است بر روند کار شما تأثیر بگذارد، انتخاب کنید.

آیا انواع مختلفی وجود دارد؟

از آنجایی که انواع مختلفی از تولید و محصولاتی وجود دارد که نیاز به گرمایش دارند، انواع مختلفی از کوره های صنعتی نیز وجود دارد. یک اجاق صنعتی برای ارائه بهترین نتایج ممکن باید با گردش کار شما سازگار باشد. اگر مدلی را خریداری می کنید که با نیازهای شما مطابقت ندارد یا نمی تواند بارگذاری محصول شما را تحمل کند، ممکن است هر چیزی از نتایج نامطلوب گرفته تا مشکلات شدیدتر را تجربه کنید.

سه نوع اصلی کوره صنعتی وجود دارد:

کوره های آزمایشگاهی

کوره های آزمایشگاهی با کاربردهای خاص شیمی و علمی، مانند گرم کردن نمونه های آزمایشی یا تولید محصولات در مقیاس کوچک در گروه های محدود، بهترین عملکرد را دارند. ویژگی‌های این اجاق‌ها با سایر کوره‌ها متفاوت است، زیرا شامل فضای داخلی فولاد ضد زنگ، پوشش مقاوم در برابر مواد شیمیایی روی اجزای بیرونی، درب‌های ضامن مثبت، کنترل‌کننده‌ها و کنتاکتورهای حالت جامد و پانل‌های کاهش فشار می‌شود. برخی از شرکت‌ها ممکن است ضمانت‌های تمدید شده را برای این مدل‌ها ارائه دهند.

از نظر محدوده دما، کوره‌های آزمایشگاهی معمولاً محدوده‌ای از دمای محیط – یا دمای محیطی که در آن ذخیره می‌شود – تقریباً 650 درجه فارنهایت را پوشش می‌دهند. اندازه آنها نیز بسیار متفاوت است. در کوچکترین حالت، یک اجاق آزمایشگاهی می تواند دو فوت مکعب اندازه گیری کند. در بزرگ ترین حالت، این مدل ها می توانند 32 فوت مکعب اندازه داشته باشند.

انواع فرهای فرآیند صنعتی

کوره های دسته ای صنعتی

اگر به اجاق خود برای تنظیمات خاص آزمایشگاهی نیاز ندارید، اجاق های دسته ای صنعتی می توانند فضای بیشتر و دمای بالاتری را فراهم کنند. با استفاده از این مدل‌ها، از توانایی پردازش حجم بیشتری از مواد یا محصولات در دسته‌های واحد نیز بهره خواهید برد.

آنها در دو نوع اصلی وجود دارند – قفسه، یا کابینت، اجاق گاز و کامیون، یا اجاق گازی. از نظر اندازه، می توانید آنها را به اندازه سه فوت مکعب خریداری کنید. کوره‌های دسته‌ای نیز دارای ویژگی‌های مستقلی هستند، از جمله کانال قابل تنظیم، داخلی فولاد آلومینیومی، اجزای بیرونی رنگ‌شده با لعابی، صفحه کنترل فهرست شده UL و کنترل‌کننده نقطه تنظیم دیجیتال. آنها می توانند دمای عملیاتی را از محیط تا حدود 1250 درجه فارنهایت بدست آورند.

کوره های نقاله

در حالی که اجاق‌های نوار نقاله معمولاً انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به مدل‌های دسته‌ای ارائه می‌دهند، اما برای استفاده‌های خاص مناسب هستند، زیرا دارای طرح‌هایی هستند که با نرخ‌های تولید یا مواد مشخص شده سازگار هستند. با این حال، آنها محدوده گرمایی یکسانی دارند و به حداکثر 1250 درجه فارنهایت می رسند. آنها همچنین از این نظر متفاوت هستند که با مناطق گرمای مختلف، به طور مداوم یا بر اساس شاخص کار می کنند.

به طور کلی، مدل‌های نوار نقاله برای خطوط تولید خودکار که در آن محصولات کوچک یا متوسط ​​را در حجم زیاد پردازش می‌کنید، بهترین هستند. بسته به محصولات، حجم تولید و دمای کاری ایده آل، نوع متفاوتی از سیستم انتقال خواهید داشت.

فرآیند کوره های صنعتی چیست؟

هنگام خرید اجاق مناسب برای نیازهای خود، مهم است که اندازه اجاق، دمایی که می تواند به آن برسد، منبع سوختی که برای گرم کردن استفاده می کند و هر جزئیات اساسی دیگر را در نظر بگیرید. اما، شما همچنین باید عناصر پیرامون نیازهای فرآیند خود را در نظر بگیرید. بسته به کاربردهای مورد نظر شما برای اجاق، مانند رنگ های پخت یا محصولات قدیمی، ممکن است به نوع خاصی از فر صنعتی نیاز داشته باشید.

هنگامی که مدل مناسب برای نیازهای خود را دارید، می توانید به پردازش دسته ها بپردازید. چهار عامل اصلی در استفاده از اجاق های صنعتی وجود دارد:

  • در حال بارگیری دسته شما: وقتی آماده شروع استفاده از فر خود هستید، داشتن بار مناسب محصول ضروری است. برای بالا بردن دمای محصول تا حد مطلوب، باید گرمای مورد نیاز بار، تلفات سیستم اگزوز و دیوار و گرم کردن فر تا دمای ایده آل را قبل از بارگیری در نظر بگیرید.
  • گرم کردن فر: با تجهیزات مناسب، می توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات خود به دمای مورد نیاز رسیده و در طول فرآیند در آنجا باقی می مانند. شما می توانید به یکی از دو روش به نقطه تنظیم مورد نیاز خود برسید. یا می توانید دسته خود را بارگذاری کنید، دمای مورد نظر را با یک کنترل کننده نقطه تنظیم تنظیم کنید و فر را تا زمانی که به آن برسد روشن کنید، یا می توانید از یک برنامه نویس سطح شیب دار یا خیس کن استفاده کنید که به شما امکان می دهد چندین نقطه تنظیم و همچنین پلاتو ایجاد کنید.
  • تنظیم دما: همانطور که فر محصول شما را گرم می کند، باید اطمینان حاصل کنید که دما به درستی تنظیم می شود. زمان خیساندن یک تکنیک مفید است، زیرا شامل استفاده از یک ترموکوپل برای اندازه گیری واریانس دما بین محصول و فضای فر است.
  • خنک شدن: وقتی فرآیند کامل شد، باید فر را خنک کنید. شما باید راهی پیدا کنید تا هوای گرم را به درستی تخلیه کنید و در عین حال اجازه دهید هوای دمای اتاق وارد اجاق شود و در گردش باشد. این فرآیند می تواند دستی باشد یا می توانید آن را با برنامه نویس کنترل کنید.

تماس با سیستم های تکمیل

هنگامی که به یک کوره صنعتی قابل اعتماد نیاز دارید، Finishing Systems شما را تحت پوشش قرار می دهد. با بیش از 45 سال در تجارت و تجربه کار با برخی از شرکت های برتر در تجهیزات ساختمانی و ساخت وسایل نقلیه، ما صنعت تکمیل فلز را رهبری می کنیم. با همکاری با ما، به خطوط تولید گسترده و خدمات حرفه ای ما، از جمله راه حل های تکمیل سفارشی و تیم حرفه ای با تجربه ما دسترسی خواهید داشت.

فرآیند تکمیل خود را با Finishing Systems بهبود بخشید — برای شروع یا اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *