/توجه به جزئیات/

من در قطار سریع السیر از Xuzhou به پکن هستم، یعنی سفر 3 روزه من به چین به پایان می رسد. ممکن است بپرسید: “آیا ارزش این را دارد که این همه زمان را در هواپیما صرف کنید، فقط برای چند روز 12 منطقه زمانی دور از خانه باشید؟” من می گویم این سفرها همیشه ارزشش را دارند، به خصوص زمانی که فرصتی برای دیدن دوستان قدیمی و یادگیری چیزهای جدید وجود دارد. من می خواهم در مورد سخنرانی پروفسور لازلو کورتی از مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس صحبت کنم. لازلو به لطف برخی از کتاب های خوبی که به همراه ای جی کوری منتشر کرد برای بسیاری از مردم آشناست. من به ویژه از کتاب آنها در مورد واکنش ها و مکانیسم های آن لذت می برم. مقاله اخیر لازلو در علوم پایه سنتز آزیریدین‌های NH را که هدف‌های مصنوعی هیجان‌انگیزی هستند، توصیف کرد. علیرغم علاقه دیرینه ام به این شیمی، می خواهم در مورد یکی دیگر از مشارکت های آزمایشگاه او صحبت کنم که از شنیدن آن لذت بردم. علاوه بر ارزش ترکیبی آن، دلایل آموزشی قانع‌کننده‌ای برای تفکر در مورد این شیمی وجود دارد.

هر از گاهی به اهمیت مکانیسم و ​​توجه به پارامترهای واکنشی که به طور تجربی تعیین شده‌اند، اشاره می‌کنم که مربوط به صنعت ما هستند. به عکس العمل زیر نگاه کنید. این یک مسیر بسیار کارآمد برای لیگاندهای نوع NOBIN است که از سنتز ایندول برتولی الهام گرفته شده است. این واکنش که در آزمایشگاه کورتی توسعه یافته است، اهمیت دقت را در اندازه‌گیری مقدار معرف‌های آریل منیزیم می‌آموزد. من شما را تشویق می‌کنم تا در مورد جزئیات دقیق مکانیکی با استفاده از پیوند ارائه شده مطالعه کنید، اما من فقط می‌خواهم بگویم که عدم به کارگیری دقیقاً 3 معادل معرف Grignard منجر به شکست شدید در این فرآیند می‌شود. ممکن است فکر کنید که استفاده از 2 معادل ممکن است به سادگی منجر به تبدیل کمتری شود، اما به گفته لازلو، از آن چشمگیرتر است: شکست در معطر شدن با معادل سوم منجر به آشفتگی می شود. به عبارت دیگر، هر معادل از گونه های آلی فلزی در اینجا نقش عملکردی منحصر به فرد خود را دارد. این همچنین نشان می‌دهد که آزمایش‌گر که این فرآیند را اجرا می‌کند باید قبل از استفاده، معرف گریگنارد خود را تیتر کند، که مطمئنم این کاری نیست که توسط برخی از متخصصان سنتز با دقت کمتر انجام شود. در مجموع، توجه به جزئیات چیزی است که شیمی در مورد آن است. من تمایل دارم دانش‌آموزانی را که شروع به انجام تحقیقات در آزمایشگاه می‌کنند، از اجرای هر گونه آزمایشی، مهم نیست که چقدر بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، قبل از اطمینان از اینکه دانش‌آموزان درک کاملی از مکانیسم‌های مربوطه نشان می‌دهند، منع می‌کنم. کار خوب لازلو گواهی بر اهمیت این موضوع است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *