تمیز کردن گرافیتی با انفجار ساینده

استفاده از انفجار ساینده برای تمیز کردن گرافیتی

استفاده از Abrasive Blasting برای تمیز کردن گرافیتی

22 اکتبر 2021

اگر صاحب کسب و کار هستید، ضروری است که به سرعت با خرابکاری و گرافیتی مقابله کنید. ممکن است حذف گرافیتی یک شاهکار چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال، انفجار ساینده یک راه حل آسان و موثر برای حذف گرافیتی برای سطوح مختلف است.

انفجار ساینده به استفاده از جریانی با فشار بالا از مواد ساینده برای تمیز کردن سطح اشاره دارد. اگرچه مردم اغلب از اصطلاحات “ساینده” و “سندبلاست” به جای یکدیگر استفاده می کنند، در سندبلاست مواد بسیار بیشتری نسبت به انفجار ساینده استفاده می شود. سندبلاست خشک می تواند سیلیس و سایر مواد ساینده منتشر کند و باعث آسیب به محیط زیست شود. در عوض، روش‌های انفجار ساینده از دانه‌های شیشه‌ای، پلاستیک و حتی انفجار محیط زیست تخریب‌پذیر برای حذف گرافیتی از دارایی شما استفاده می‌کنند.

اهمیت حذف به موقع گرافیتی

اگر صاحب کسب و کاری هستید که با خرابکاری هایی مانند گرافیتی مواجه هستید، اقدام در اولویت است. شما نام تجاری شرکت خود را ایجاد کرده اید و دارایی خود را طوری طراحی کرده اید که پیام شما را منعکس کند. گرافیتی بر اموال و تصویر کسب و کار شما تأثیر می گذارد و به طور بالقوه منجر به از دست دادن مشتریان وفادار می شود. گرافیتی که شامل نمادهای توهین آمیز یا زشت است می تواند به میزان قابل توجهی به شهرت کسب و کار شما آسیب برساند و مشتریان را دور کند.

در ایالات متحده، هزینه های مربوط به تعمیر آسیب های گرافیتی بین 15 تا 18 میلیارد دلار است. حذف گرافیتی در هوای سرد می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، زمانی که گرافیتی کنترل نشود، می تواند سایر اشکال خرابکاری را نیز تشویق کند و پیامی نگران کننده به مشتریان و رقبا ارسال کند. بنابراین، تمیز کردن گرافیتی ها در عرض 24 تا 48 ساعت برای جلوگیری از خرابکاری بیشتر ضروری است.

انواع مختلفی از گرافیتی وجود دارد، از جمله:

  • برچسب زدن: تگ کردن روشی زیبا برای علامت گذاری یک سطح با نام هنرمند است. اغلب، تگ ها روشی تزئینی برای شناسایی خود به دیگر هنرمندان گرافیتی هستند.
  • عمومی: بیشتر گرافیتی ها عمومی هستند. گرافیتی های عمومی شامل پیام هایی مانند «Tom + Sue 4Evr» یا «Class of 2017» است.
  • دسته: بسیاری از مردم تصور می کنند که گرافیتی گروهی رایج ترین شکل گرافیتی است. با این حال، باندها تنها حدود 10 درصد از کل گرافیتی ها را تشکیل می دهند. مردان جوان سفیدپوست حومه شهر، بیشتر ساختمان ها را با گرافیتی خراب می کنند.

صرف نظر از نوع گرافیتی که می بینید، باید تمام نشانه های خرابکاری را به درستی حذف کنید تا از تصویر شرکت خود محافظت کنید.

تعیین بهترین نوع حذف گرافیتی برای نیازهای شما

اگر با گرافیتی دست و پنجه نرم می کنید، باید بهترین روش حذف را برای نیازهای خود تعیین کنید. انجام این انتخاب مستلزم دانستن این است که چگونه گرافیتی را از سنگ، بتون، آجر یا دیوارهای فلزی رنگ شده پاک کنید. هر سطح دارای کیفیت های کمی متفاوت است، بنابراین شما باید ارزیابی کنید که چه نوع حذف گرافیتی برای نیازهای شما بهترین است.

در حالی که برخی از کارها ممکن است بیشتر درگیر باشند و نیاز به تکمیل داشته باشند، مانند گرافیتی که شامل خراشیدن است، کارهای دیگری مانند کارهایی که شامل رنگ یا نشانگر هستند ممکن است راه حل ساده تری باشند. هنگام انتخاب نوع حذف گرافیتی برای نیازهای خود عوامل متعددی را در نظر بگیرید، از جمله:

  • درجه حرارت: دمای محیط ممکن است بر چالش برانگیز بودن کار حذف گرافیتی تأثیر بگذارد. برداشتن گرافیتی در دماهای گرمتر کمی آسان تر است.
  • نوع گرافیتی: کار حذف گرافیتی شما نیز بسته به نوع گرافیتی که تمیز می کنید متفاوت خواهد بود. رسانه های محبوب عبارتند از نشانگرها، برچسب ها، حکاکی روی سطوح و اسپری رنگ.
  • سطح تحت تأثیر: سطحی که گرافیتی روی آن قرار دارد بر نحوه حذف آن تأثیر می گذارد. سطوح متخلخل بیشتر مانند چوب ممکن است رنگ را جذب کرده و حذف آن کمی چالش برانگیزتر باشد. همچنین ممکن است در پاک کردن گرافیتی از سنگ طبیعی، آجر، بتن و تراورتن که نوعی سنگ آهک است، مشکل بیشتری داشته باشید.
  • زمان: همیشه باید گرافیتی ها را به سرعت تمیز کنید. با گذشت زمان، احتمال نفوذ آن به سطوح بیشتر می شود و حذف آن دشوارتر می شود.

چگونه انفجار ساینده گرافیتی را از بین می برد

چگونه انفجار ساینده گرافیتی را از بین می برد

انفجار ساینده یک گزینه عالی برای حذف انواع گرافیتی از بسیاری از سطوح است. در واقع، حذف گرافیتی یکی از رایج ترین دلایلی است که صاحبان املاک از انفجار ساینده استفاده می کنند.

فرآیند انفجار ساینده مراحل زیر را دنبال می کند:

  1. ابتدا، فردی که از بلستر ساینده استفاده می‌کند، با ساختن سقف و دیوارهای موقتی، منطقه را آماده می‌کند تا آسیب‌های محیطی را در بیرون از خانه به حداقل برساند یا مبلمان در معرض دید را با برزنت بپوشاند. قبل از انفجار، حتماً قسمتی را که قرار است روی آن کار کنید تمیز و خشک کنید تا زباله های اضافی را پاک کنید.
  2. در مرحله بعد، برای محافظت از خود در هنگام انفجار، تجهیزات محافظ شخصی (PPE) قرار دهید.
  3. از دستگاه برای پاک کردن گرافیتی استفاده کنید.
  4. در نهایت، ممکن است انتخاب کنید که پس از انفجار، یک پوشش یا پوشش مخصوص روی سطح قرار دهید. همچنین باید محل را با جارو کردن و پاک کردن سطوح تمیز کنید.

بسته به اینکه می خواهید گرافیتی را از سنگ، آجر، بتن یا فلز رنگ شده پاک کنید، می خواهید روش های مختلف حذف گرافیتی را انتخاب کنید. اشکال ساینده از محیط های زاویه ای برای کارهای سنگین تا محیط های گرد برای کارهای تمیز کردن متغیر است. در حالی که ساینده‌های زاویه‌دار ممکن است سطح مواد ظریف‌تری را که در حال تمیز کردن آن هستید برش دهند، ساینده‌های گرد به سطح آسیب نمی‌رسانند.

چگونه گرافیتی را از سنگ پاک کنیم

سنگ طبیعی ماده ای نرم تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. در نتیجه، ممکن است بخواهید گرافیتی را با مواد ساینده طبیعی مانند پوست گردو و بلال ذرت از روی سنگ پاک کنید. در حالی که بلال ذرت برخی از نرم ترین ساینده ها هستند، پوست گردو برای مواد سنگی بادوام تر کمی سخت تر است.

چگونه گرافیتی را از آجر پاک کنیم

علیرغم ظاهر ناهموار آن، شما به راحتی می توانید با مواد انفجار ساینده اشتباه به آجر آسیب بزنید. پوسته نرم و طبیعی گردو و لپه ذرت روش های ملایم تری برای حذف گرافیتی از آجر هستند. برای کارهای تهاجمی تر، ساینده های مهره های شیشه ای خوب را امتحان کنید. از آنجایی که آجر از قبل نمایه ای ناهموار دارد، مهره ها به ظاهر سطح آسیب نمی رسانند.

نحوه حذف گرافیتی از بتن

می‌توانید از دانه‌های شیشه‌ای یا انفجار ساینده اکسید آلومینیوم برای تمیز کردن گرافیتی از بتن استفاده کنید، زیرا این ماده سخت‌تر از سنگ یا آجر است. بتن به اندازه کافی بادوام است تا در برابر اکسید آلومینیوم که سخت تر و ساینده تر است مقاومت کند. زیبایی سیاه® ساینده ها نیز یک انتخاب عالی برای حذف گرافیتی از بتن هستند. آنها در سه گزینه موجود هستند: متوسط، خوب و فوق العاده خوب.

چگونه گرافیتی را از فلز رنگ شده پاک کنیم

حذف گرافیتی از فلز رنگ شده به سختی فلز بستگی دارد. انفجار ساینده پلاستیک یک راه عالی برای تمیز کردن فلزات نرم تر است و معمولاً در صنعت خودرو برای حذف رنگ استفاده می شود زیرا به سطح فلزات آسیب نمی رساند.

ساینده‌های پوست گردو و بلال ذرت نیز راه‌های بسیار خوبی برای حذف گرافیتی از فلزات نرم‌تر هستند. برای موادی مانند آلومینیوم و فولاد ضد زنگ، دانه های شیشه ای با اندازه متوسط ​​را امتحان کنید. این دانه های شیشه ای به طور موثر رنگ را از بین می برند و یک سطح صاف و براق در جای خود باقی می گذارند.

سیستم های تکمیل فراخوان

برای نیازهای خود برای انفجار ساینده با سیستم های تکمیل تماس بگیرید

اگر گرافیتی در کسب و کار خود می بینید، با تماس با Finishing Systems اقدام کنید. تیم مجرب ما نزدیک به 40 سال است که خدمات انفجار، جداسازی، تکمیل، ساخت، مونتاژ، توزیع و انبار را ارائه کرده است. امروز با Finishing Systems تماس بگیرید تا درباره محصولات و خدمات ما بیشتر بدانید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *