تفاوت: انفجار و سندبلاست

شات بلاست و سندبلاست: تفاوت چیست؟

13 فوریه 2019

مانند بسیاری از افراد، شما ممکن است در مورد تفاوت بین سندبلاست و شات بلاست سردرگم شوید. این دو اصطلاح مشابه به نظر می رسند، اما سندبلاست و انفجار شات در واقع فرآیندهای جداگانه ای هستند که هر دو در تجارت کلی انفجار ساینده دخیل هستند.

تفاوت بین سندبلاست و گریت بلاست، همانطور که اغلب شات بلاست نامیده می شود، واضح است. این در تکنیک کاربردی است که متخصصان صنعت تمیز کردن، بازیابی و آماده سازی مواد برای اعمال مواد ساینده روی محصولات آماده برای تکمیل استفاده می کنند. اساساً، فرآیند سندبلاست از هوای فشرده برای شلیک نوعی از مواد ساینده مانند ماسه در برابر محصول تحت درمان استفاده می کند. شات بلاست از نیروی گریز از مرکز از یک دستگاه مکانیکی برای به حرکت درآوردن محیط تصفیه روی محصول استفاده می کند.

به راستی، انفجار “شن و ماسه” در حال حاضر یک نام اشتباه است. صنعت انفجار ساینده به ندرت از ماسه به عنوان محیط تصفیه استفاده می کند زیرا ماسه دارای خواص خاصی است که کار با آن را دشوار می کند. مواد رسانه ای انفجاری بسیار بهتر و ایمن تر از ماسه سیلیسی در بازار امروزی وجود دارد. آنها شامل رسانه های ساخته شده از مواد معدنی، فلزات، شیشه، پلاستیک و مواد آلی مانند لپه ذرت و پوست گردو هستند.

چرا ماسه به ندرت در انفجار ساینده استفاده می شود؟

زمانی، سندبلاست، پایه اصلی درمان ساینده بود. شن و ماسه راحت تر از رسانه های دیگر در دسترس بود. اما شن و ماسه دارای مسائلی مانند رطوبت بود که انتشار آن را با هوای فشرده دشوار می کرد. ماسه همچنین دارای آلاینده های زیادی بود که در منابع طبیعی یافت می شود.

بزرگترین چالش در استفاده از شن و ماسه به عنوان یک محیط ساینده، خطر سلامتی آن است. ماسه مورد استفاده در سندبلاست از سیلیس ساخته شده است. وقتی استنشاق می‌شود، ذرات سیلیس در سیستم تنفسی قرار می‌گیرند و به طور بالقوه باعث بیماری‌های تنفسی شدید مانند سیلیکوزیس می‌شوند. گرد و غبار سیلیس نیز یکی از دلایل شناخته شده سرطان ریه است.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA) دیدگاهی مبهم از کارگران آمریکایی در حال استنشاق ذرات سیلیس دارد. در حالی که OSHA استفاده از شن و ماسه سیلیس را به عنوان یک رسانه در عملیات انفجار ساینده ممنوع نمی کند، آنها مقررات ایمنی کافی برای جلوگیری از عمل انفجار شنی امروزی ایجاد کرده اند. می‌توانید با مطالعه برگه اطلاعات OSHA در مورد محافظت از کارگران در برابر خطرات مواد انفجار ساینده، با این محدودیت‌ها آشنا شوید.

ماسه علاوه بر اینکه یک ماده انفجار ساینده خطرناک است، نمی تواند با انتخاب عالی مواد ساینده مدرن موجود برای طیف وسیعی از اهداف مقایسه شود. شن و ماسه صرفاً به روش انفجار هوای فشرده محدود می شود. روش درمان ساینده گریز از مرکز / مکانیکی همه کاره تر از سندبلاست است. با این حال، روشی که برای آماده سازی محصولات برای تکمیل استفاده می کنید به متغیرهای زیادی بستگی دارد.

سندبلاست چیست؟

صرف نظر از محیط ساینده، اصطلاح سندبلاست به فرآیند به حرکت درآوردن آن محیط ساینده با هوای فشرده اشاره دارد. این روش تمیز کردن و آماده سازی هوای فشرده را به عنوان منبع انرژی می گیرد و یک جریان فشار بالا از مواد ساینده را به سمت سطح مورد نظر هدایت می کند. آن سطح می تواند قطعات خودرو باشد که از خاک، گریس و روغن تمیز می شوند. ممکن است زنجیر زنگ زده در کارخانه کشتی سازی در حال بازسازی باشد. یا سطح ممکن است کابینت های بایگانی قدیمی باشد که برای پوشش پودری آماده شده اند.

سندبلاست یک تکنیک پیش از اتمام اثبات شده است که بیش از صد سال است که وجود دارد. تجهیزات سندبلاست از جریان‌های آزاد و نامحدود ماسه که ابرهای گرد و غبار مضر ایجاد می‌کنند به محفظه‌های بسیار پیچیده با کنترل جریان ساینده دقیق تبدیل شده‌اند. رسانه سندبلاست نیز از ماسه به مواد کاربرپسندتر تغییر کرد.

با وجود تغییر در تجهیزات و مواد، سندبلاست هنوز رایج ترین و ترجیح داده شده ترین روش تصفیه ساینده است. به ویژه برای مواد نرم و حساسی که برای تکمیل نهایی آماده می شوند، مناسب است. سندبلاست همچنین یک سیستم تجهیزات اقتصادی تر برای خرید است، کارکرد آن آسان تر است و کیفیت عالی را به مصرف کننده ارائه می دهد.

شات بلاستینگ چیست؟

اصطلاح “شات بلاست” به فرآیند پیش‌راندن مواد ساینده با نیروی گریز از مرکز یا مکانیکی اشاره دارد. شات بلاست سیستم فشاری کاملاً متفاوتی نسبت به سندبلاست دارد. این روش درمان ساینده از دستگاهی شبیه به چرخ ریسندگی استفاده می‌کند تا به صورت گریز از مرکز به مواد شات‌مانند شتاب داده و آن را بر روی سطح منفجر کند.

شات بلاست یک تکنیک ساینده بسیار تهاجمی تر از سندبلاست است. معمولاً برای اشیاء آماده سازی بزرگتر و دشوارتر که نیاز به نیروی اعمال قوی و مواد رسانه ای متراکم تر برای تمیز کردن و آماده سازی سطح دارند استفاده می شود. شات بلاست همچنین مستلزم مهار دقیق است زیرا نیروی شلیک انفجاری می تواند باعث آسیب جانبی شود اگر فرآیند محدود نباشد.

شما اغلب در عملیات های بزرگ مقیاس سایشی گریز از مرکز شات بلاست را خواهید یافت. این می تواند در تانک های شات بلاست که در آن گلوله های فولادی یا سنگ ریزه سطوح ناهموار مانند قاب اتومبیل را منفجر می کند.

ظروف بازسازی شده یا فولادی در حال بازیافت. شات بلاست را در محل کار نیز مشاهده خواهید کرد که در آن اجزای موتور برای افزایش چکش خواری نیاز به باز شدن دارند.

کدام بهتر است – سندبلاست یا شات بلاست؟

برای این سوال که سندبلاست بهتر است یا شات بلاست پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. متغیرهای زیادی در کسب و کار درمان انفجار ساینده دخیل هستند. بهترین روش به سطحی که در حال پردازش آن هستید و نوع پرداختی که انتظار دارید بستگی دارد.

سندبلاست معمولاً یک فرآیند سایشی نرمتر و کم تهاجمی است. با این حال، این به فشار هوای فشرده‌ای که استفاده می‌کنید و مواد ساینده‌ای که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. از آنجایی که سندبلاست نسبت به شات بلاست قدرت کمتری دارد، بسیار بخشنده تر است. با فشار سبک و مواد رسانه ای نرم مانند مواد آلی یا شیشه، می توانید سطوح بسیار حساس را با خطر کمی آسیب تصادفی درمان کنید.

سندبلاست راه حل ایده آلی برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی ظریف یا کانکتورهایی است که خورده شده اند. شما گزینه های رسانه ای زیادی با سندبلاست دارید، مانند اکسید آلومینیوم که آلودگی سطحی را از بین می برد و سطح زیرین را تمیز اما کاملا دست نخورده می گذارد. برای ساییدگی بیشتر با سندبلاست، می توانید بدون نگرانی در مورد انجام بیش از حد آن، کاربید سیلیکون را به عنوان یک رسانه افزایش دهید.

زمانی که نیاز به نفوذ ساینده عمیق بر روی مواد متراکم تر دارید، شات بلاست جایگاه خود را دارد. در جایی که سندبلاست ممکن است برای پردازش چرخ دنده ها و شفت ها بسیار ملایم و وقت گیر باشد، انفجار شات به سرعت سطوح ضخیم و سنگین مانند بدنه های فلزی و هاب کامیون ها را آماده می کند.

شات بلاست به خوبی به محیط های سایشی درشت مانند ساچمه فولادی و سنگ ریزه فولادی کمک می کند. اینها مواد رسانه ای سنگینی هستند که به یک سطح می کوبند تا زنگ زدگی یا آلودگی پخته شده را از بین ببرند. ممکن است بحث هایی در مورد شات پینینگ در مقابل شات بلاست شنیده باشید. پینینگ یک اصطلاح متالورژیکی برای کوبیدن فلز برای افزایش استحکام و دوام است. شات بلاست در واقع یک فرآیند لایه برداری است که برای سطوح سخت تر از آنچه با سندبلاست درمان می کنید استفاده می شود.

پاسخ منصفانه در مورد اینکه آیا شات بلاست بهتر از سندبلاست است یا نه، بهتر است به کارشناس تکمیل و آنچه که یک مصرف کننده آگاه از محصول نهایی خود انتظار دارد واگذار شود. به طور خلاصه، سندبلاست سریع و مقرون به صرفه است. شات بلاست یک فرآیند درمانی پیچیده تر است و از تجهیزات پیشرفته تری استفاده می کند. بنابراین، شات بلاست کندتر و به طور کلی گرانتر از سندبلاست است. با این حال، کارهایی وجود دارد که سندبلاست نمی تواند از عهده آنها برآید. سپس، تنها گزینه شما این است که به شات بلاست بروید.

در فرآیند سندبلاست و شات بلاست از دو نوع تجهیزات مختلف استفاده می شود. هر دو نوع روش های موثری برای آماده سازی سطوح ارائه می دهند. به طور معمول، اینها تکنیک های تکمیل فلز مانند زدودن زنگ زدگی، پوسته پوسته شدن، لکه زدایی و تمیز کردن عمومی هستند که قبل از استفاده از پوشش نهایی انجام می شود. هر دو شکل انفجار ساینده، جریان های مواد ساینده را بر روی سطح محصول به حرکت در می آورند. آنها فقط از دو سیستم مجزا به نام های انفجار هوا و تجهیزات چرخ هوا استفاده می کنند.

تجهیزات مورد استفاده در سندبلاست

سندبلاست از هوای فشرده با فشار بالا برای به حرکت درآوردن رسانه های انفجار در پروژه استفاده می کند. این روش قابل اعتماد برای طیف گسترده ای از سطوح و مجموعه ای از درمان ها از جمله انواع رسانه های ساینده مناسب است. تجهیزات سندبلاست آلودگی‌هایی مانند زنگ زدگی، گریس و رنگ قدیمی را از بین می‌برد تا چسبندگی سطح را برای پوشش‌های جدید فراهم کند. سیستم های سندبلاست شامل این اجزا است:

اتاق‌های انفجار هوا: این‌ها اتاق‌های تمیزی هستند که از نظر محیطی با بازیابی رسانه‌های سایشی برای عملیات بسیار پربازده و کارآمد کنترل می‌شوند.
تجهیزات انفجار هوا: این تجهیزات شامل ماشین‌های انفجاری آسیاب می‌شود که از نازل‌های نوسانی و جداکننده‌های سیکلون در داخل یک محفظه با روکش لاستیکی استفاده می‌کنند.
ایستگاه‌های انفجار قابل حمل: سیستم‌های انفجار هوای سیار دارای دیگ‌های فشار در اندازه‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری در پیکربندی‌های قابل حمل هستند.
کابینت انفجار، مکش و فشار: اندازه این تجهیزات سندبلاست ثابت نیز متفاوت است. از یک سیستم تغذیه سیفون و یک تنظیم کننده فشار متعادل برای اطمینان از تعادل در داخل کابین انفجار استفاده می کند.
سیستم‌های انفجار انبوه: این‌ها واحدهای سندبلاست بزرگ هستند که در مدل‌های ثابت یا روی کامیون برای قابلیت حمل کامل در دسترس هستند.
سیستم‌های انفجار و بازیابی: تجهیزات پیشرفته‌تر سندبلاست دارای سیستم‌هایی هستند که به طور همزمان انفجار و جاروبرقی را انجام می‌دهند و از هرگونه آلودگی هوای آزاد جلوگیری می‌کنند.
سیستم‌های برودتی فلاش: دمای بسیار سرد اجازه می‌دهد سطوح خاصی مانند لاستیک، دایکست، پلاستیک، منیزیم و روی با دقت پاک شوند.
تجهیزات انفجار مرطوب: گاهی اوقات، تجهیزات سندبلاست از آب برای از بین بردن گرمای اصطکاک و آماده سازی سطوح با مالش دادن به جای ساییدگی ناشی از انفجار خشک استفاده می کنند.
تجهیزات مورد استفاده در شات بلاست

شات بلاست از تجهیزات انفجار چرخ برای به حرکت درآوردن مواد ساینده روی سطوحی که برای تکمیل نهایی کار می‌شوند استفاده می‌کند. این تجهیزات از یک چرخ مخصوص طراحی شده و به دقت کنترل شده برای تولید نیروی گریز از مرکز و ساینده های انفجار مانند شات فولادی و فولاد gr استفاده می کند.

ظروف بازسازی شده یا فولادی در حال بازیافت. شات بلاست را در محل کار نیز مشاهده خواهید کرد که در آن اجزای موتور برای افزایش چکش خواری نیاز به باز شدن دارند.

کدام بهتر است – سندبلاست یا شات بلاست؟

برای این سوال که سندبلاست بهتر است یا شات بلاست پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. متغیرهای زیادی در کسب و کار درمان انفجار ساینده دخیل هستند. بهترین روش به سطحی که در حال پردازش آن هستید و نوع پرداختی که انتظار دارید بستگی دارد.

سندبلاست معمولاً یک فرآیند سایشی نرمتر و کم تهاجمی است. با این حال، این به فشار هوای فشرده‌ای که استفاده می‌کنید و مواد ساینده‌ای که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. از آنجایی که سندبلاست نسبت به شات بلاست قدرت کمتری دارد، بسیار بخشنده تر است. با فشار سبک و مواد رسانه ای نرم مانند مواد آلی یا شیشه، می توانید سطوح بسیار حساس را با خطر کمی آسیب تصادفی درمان کنید.

سندبلاست راه حل ایده آلی برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی ظریف یا کانکتورهایی است که خورده شده اند. شما گزینه های رسانه ای زیادی با سندبلاست دارید، مانند اکسید آلومینیوم که آلودگی سطحی را از بین می برد و سطح زیرین را تمیز اما کاملا دست نخورده می گذارد. برای ساییدگی بیشتر با سندبلاست، می توانید بدون نگرانی در مورد انجام بیش از حد آن، کاربید سیلیکون را به عنوان یک رسانه افزایش دهید.

زمانی که نیاز به نفوذ ساینده عمیق بر روی مواد متراکم تر دارید، شات بلاست جایگاه خود را دارد. در جایی که سندبلاست ممکن است برای پردازش چرخ دنده ها و شفت ها بسیار ملایم و وقت گیر باشد، انفجار شات به سرعت سطوح ضخیم و سنگین مانند بدنه های فلزی و هاب کامیون ها را آماده می کند.

شات بلاست به خوبی به محیط های سایشی درشت مانند ساچمه فولادی و سنگ ریزه فولادی کمک می کند. اینها مواد رسانه ای سنگینی هستند که به یک سطح می کوبند تا زنگ زدگی یا آلودگی پخته شده را از بین ببرند. ممکن است بحث هایی در مورد شات پینینگ در مقابل شات بلاست شنیده باشید. پینینگ یک اصطلاح متالورژیکی برای کوبیدن فلز برای افزایش استحکام و دوام است. شات بلاست در واقع یک فرآیند لایه برداری است که برای سطوح سخت تر از آنچه با سندبلاست درمان می کنید استفاده می شود.

پاسخ منصفانه در مورد اینکه آیا شات بلاست بهتر از سندبلاست است یا نه، بهتر است به کارشناس تکمیل و آنچه که یک مصرف کننده آگاه از محصول نهایی خود انتظار دارد واگذار شود. به طور خلاصه، سندبلاست سریع و مقرون به صرفه است. شات بلاست یک فرآیند درمانی پیچیده تر است و از تجهیزات پیشرفته تری استفاده می کند. بنابراین، شات بلاست کندتر و به طور کلی گرانتر از سندبلاست است. با این حال، کارهایی وجود دارد که سندبلاست نمی تواند از عهده آنها برآید. سپس، تنها گزینه شما این است که به شات بلاست بروید.

در فرآیند سندبلاست و شات بلاست از دو نوع تجهیزات مختلف استفاده می شود. هر دو نوع روش های موثری برای آماده سازی سطوح ارائه می دهند. به طور معمول، اینها تکنیک های تکمیل فلز مانند زدودن زنگ زدگی، پوسته پوسته شدن، لکه زدایی و تمیز کردن عمومی هستند که قبل از استفاده از پوشش نهایی انجام می شود. هر دو شکل انفجار ساینده، جریان های مواد ساینده را بر روی سطح محصول به حرکت در می آورند. آنها فقط از دو سیستم مجزا به نام های انفجار هوا و تجهیزات چرخ هوا استفاده می کنند.

تجهیزات مورد استفاده در سندبلاست

سندبلاست از هوای فشرده با فشار بالا برای به حرکت درآوردن رسانه های انفجار در پروژه استفاده می کند. این روش قابل اعتماد برای طیف گسترده ای از سطوح و مجموعه ای از درمان ها از جمله انواع رسانه های ساینده مناسب است. تجهیزات سندبلاست آلودگی‌هایی مانند زنگ زدگی، گریس و رنگ قدیمی را از بین می‌برد تا چسبندگی سطح را برای پوشش‌های جدید فراهم کند. سیستم های سندبلاست شامل این اجزا است:

اتاق‌های انفجار هوا: این‌ها اتاق‌های تمیزی هستند که از نظر محیطی با بازیابی رسانه‌های سایشی برای عملیات بسیار پربازده و کارآمد کنترل می‌شوند.
تجهیزات انفجار هوا: این تجهیزات شامل ماشین‌های انفجاری آسیاب می‌شود که از نازل‌های نوسانی و جداکننده‌های سیکلون در داخل یک محفظه با روکش لاستیکی استفاده می‌کنند.
ایستگاه‌های انفجار قابل حمل: سیستم‌های انفجار هوای سیار دارای دیگ‌های فشار در اندازه‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری در پیکربندی‌های قابل حمل هستند.
کابینت انفجار، مکش و فشار: اندازه این تجهیزات سندبلاست ثابت نیز متفاوت است. از یک سیستم تغذیه سیفون و یک تنظیم کننده فشار متعادل برای اطمینان از تعادل در داخل کابین انفجار استفاده می کند.
سیستم‌های انفجار انبوه: این‌ها واحدهای سندبلاست بزرگ هستند که در مدل‌های ثابت یا روی کامیون برای قابلیت حمل کامل در دسترس هستند.
سیستم‌های انفجار و بازیابی: تجهیزات پیشرفته‌تر سندبلاست دارای سیستم‌هایی هستند که به طور همزمان انفجار و جاروبرقی را انجام می‌دهند و از هرگونه آلودگی هوای آزاد جلوگیری می‌کنند.
سیستم‌های برودتی فلاش: دمای بسیار سرد اجازه می‌دهد سطوح خاصی مانند لاستیک، دایکست، پلاستیک، منیزیم و روی با دقت پاک شوند.
تجهیزات انفجار مرطوب: گاهی اوقات، تجهیزات سندبلاست از آب برای از بین بردن گرمای اصطکاک و آماده سازی سطوح با مالش دادن به جای ساییدگی ناشی از انفجار خشک استفاده می کنند.
تجهیزات مورد استفاده در شات بلاست

شات بلاست از تجهیزات انفجار چرخ برای به حرکت درآوردن مواد ساینده روی سطوحی که برای تکمیل نهایی کار می‌شوند استفاده می‌کند. این تجهیزات از یک چرخ مخصوص طراحی شده و به دقت کنترل شده برای تولید نیروی گریز از مرکز و ساینده های انفجار مانند شات فولادی و فولاد gr استفاده می کند.

آن را روی محصولات این فرآیند شامل “پرتاب” رسانه به یک سطح به جای “دمیدن” آن است. این تجهیزات رایج مورد استفاده در سیستم های شات بلاست است:

تجهیزات فوم بلاست: موبل بلاست سیکل های انفجار مداوم را با بازیافت مداوم مواد ساینده امکان پذیر می کند. این دستگاه ها دارای تسمه لاستیکی توکار و مدل های پرواز استیل در اندازه های مختلف می باشند.
چرخ‌های انفجار میز چرخشی: چرخ‌های انفجار مستقیم برای بارگیری و تخلیه مواد ساینده به سمت بیرون می‌چرخند.
بلسترهای رومیزی: اینها اجزای تجهیزات ثابت با چرخ‌های محرک مستقیم هستند که در کابین انفجار نصب شده‌اند.
آویزهای اسپینر: این چرخ‌های انفجار مستقیم دارای دوک‌های چرخشی هستند که امکان بارگیری و تخلیه مواد ساینده را در طول چرخه انفجار مداوم فراهم می‌کنند.
تجهیزات انفجار آویز: سیستم‌های انفجار را می‌توان با چرخ دستی نصب کرد و برای عملیات‌های خاص انفجار شات‌بلاست روی مونوریل‌های Y-track دستی آویزان کرد.
بلستر سیلندر: تجهیزات شات بلاست خاصی در از بین بردن زنگ زدگی و رنگ قدیمی از انواع سیلندرهای فلزی تخصص دارند.
انتخاب رسانه های ساینده سندبلاست و شات بلاست

سیستم های شات بلاست و سندبلاست از هر دو طرح تجهیزات ساده و پیشرفته استفاده می کنند. با این حال، هیچ یک از سیستم‌ها نمی‌توانند بدون رسانه ساینده کار کنند. این ماده قلب فرآیند انفجار سایشی است و در اشکال مختلف برای کاربردهای مختلف موجود است.

در سیستم های انفجار هوا، رسانه از دیگ یا ظرف وارد جریان هوای فشرده می شود. دریچه‌ها ذخایر رسانه را به داخل شیلنگ انفجار قیف می‌کنند و یک سیستم بازیافت به رسانه اجازه بازگشت می‌دهد. سیستم های شات بلاست گریز از مرکز نیز دارای یک ظرف نگهدارنده هستند. این سیستم از یک تغذیه مکانیکی برای ارسال مواد به چرخ ریسندگی و روی سطح تصفیه قبل از جمع‌آوری و بازیافت استفاده می‌کند.

مواد ساینده می توانند معدنی، آلی، سرامیکی، پلاستیکی یا فلزی باشند. هر پایه شیمیایی وظایف ساینده خاصی را انجام می دهد و دارای خواص سایشی کلیدی است. چهار ویژگی که باید در عملیات سندبلاست و شات بلاست به دنبال آنها بود عبارتند از:

شکل: شکل ذرات رسانه برای پرداخت نهایی سطح بسیار مهم است. ذرات گرد شکل کمتر از اشکال زاویه ای ساینده هستند.
اندازه: اندازه ذرات رسانه با «مش» اندازه‌گیری می‌شود. این یک غربالگری است که توسط سوراخ‌هایی در هر اینچ مربع تعیین می‌شود که در آن اندازه رسانه ریز از سوراخ‌های بیشتری در یک صفحه توری در مقایسه با ذرات بزرگ‌تر عبور می‌کند.
سختی: ذرات سخت مانند گلوله فولادی نسبت به محیط‌های نرم مانند ذرات پلاستیک عمیق‌تر در مواد نفوذ می‌کنند. بسیار مهم است که سختی رسانه انفجار با سطح سازگار باشد تا از آسیب غیر قابل برگشت جلوگیری شود.
چگالی: ذرات رسانه متراکم در هر اندازه جرم بیشتری نسبت به مواد سبک وزن دارند. مانند سختی، چگالی مناسب رسانه برای انجام کارآمد کار بدون آسیب رساندن به سطح تصفیه ضروری است.
مواد رسانه ای ساینده سندبلاست و شات بلاست

هر یک از مواد ساینده سندبلاست و شات بلاست، ویژگی‌های خاص خود را فراتر از شکل، اندازه، سختی و چگالی دارد. انتخاب مواد رسانه ای در درجه اول به سطح در حال آماده سازی یا درمان بستگی دارد، نه لزوماً به نوع تجهیزات ساینده مورد استفاده. در اینجا مواد ساینده رایجی که در عملیات سندبلاست و شات بلاست خواهید یافت، آمده است:

شوت فولادی و سنگ ریزه فولادی: برای کارهای سنگین، هیچ چیز بهتر از ساینده های فولادی نیست. شات فولادی گرد است در حالی که شن فولادی شکل زاویه ای دارد.
دانه‌های شیشه‌ای: سطوح نرم نیاز به ساینده ملایم دارند. دانه های شیشه ای ساخته شده از سودا آهک یکی از نرم ترین مواد ساینده موجود در بازار هستند.
زیبایی سیاه: این ماده سرباره زغال سنگ است. بلک بیوتی بسیار درشت است و برای زنگ زدگی سنگین و از بین بردن رنگ مناسب است.
اکسید آلومینیوم: برای سطوح سختی که نیاز به پرداخت خوب دارند، اکسید آلومینیوم یک رسانه عالی است. سخت، قابل استفاده مجدد و کم هزینه است.
کاربید سیلیکون: سخت ترین ماده انفجار ساینده موجود امروزه کاربید سیلیکون است. این رسانه در اندازه های مختلف از پودر ریز تا سنگ ریزه درشت تولید می شود.
استاورولیت: این یک محیط مبتنی بر کانی است که از سنگ دگرگونی ساخته شده است. Staurolite نسبت به سایر رسانه ها گرد و غبار کمتری تولید می کند که باعث می شود اپراتورهای انفجار کار خود را آسان تر ببینند.
پلاستیک ها: ساینده های ساخته شده از پلاستیک از نظر اندازه، شکل، سختی و چگالی متفاوت هستند. مواد پلاستیکی شامل پلی استایرن و پلی کربنات است. آنها برای درمان فایبرگلاس ایده آل هستند.
پوسته گردو: پوسته گردوی سیاه ساینده‌های عالی برای سطوح نرم فلزی و پلاستیکی است. پوست گردو ارزان و به راحتی در دسترس است و همچنین قابل کمپوست است.
بلال ذرت: مانند پوست گردو، بلال ذرت ساینده های ارگانیک نرم هستند. آنها بر روی سطوح ظریف برای حذف آلودگی هایی مانند گریس، روغن و کثیفی به جای زنگ زدگی و رنگ استفاده می شوند.
شن و ماسه: در برخی از عملیات سندبلاست هنوز از ماسه استفاده می شود. با این حال، خطرات سلامتی بیشتر از مزایای ساینده است. OSHA قرار گرفتن در معرض شن و ماسه سیلیس را به شدت تنظیم می کند.
انتخاب شات بلاست در مقابل سندبلاست

این راهنما ایده خوبی از آنچه در عملیات سندبلاست و شات بلاست دخیل است به شما می دهد. تفاوت اصلی در نوع تجهیزات مورد استفاده است. همچنین طیف گسترده‌ای از ساینده‌های مختلف وجود دارد

رسانه های موجود برای شات بلاست و عملیات سطح سندبلاست. انتخاب دقیق سیستم و رسانه برای درمان یک پروژه خاص بهتر است به متخصصان واگذار شود.

Finishing Systems بهترین انتخاب شما برای عملیات سندبلاست حرفه ای و شات بلاست است. ما در مرکز شهر یورک، پیکائو قرار داریم و از اوایل دهه 1970 فعالیت می کنیم. از این رو، ما دانش، مهارت و تجربه را برای انجام هر کار تکمیلی که نیاز دارید ایجاد کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات سندبلاست و شات بلاست، یا اینکه چه رسانه سایشی برای پروژه شما بهترین است، امروز با ما با شماره 3693-582-800 تماس بگیرید یا به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *