تشخیص عیوب در سطوح و آماده سازی سطح

انفجار ساینده

تشخیص عیوب در سطوح و آماده سازی سطح

8 مه 2019

نقص در فلز، مانند لبه های تیز و جوش، یکی از دلایل اصلی خرابی پوشش است. برای جلوگیری از کار مجدد، از دست دادن بهره وری و نتایج ضعیف، شناسایی عیوب سطحی قبل از آماده سازی زیرلایه های فلزی و فولادی با انفجار بسیار مهم است.

در ادامه به نحوه تشخیص عیوب در سطوح می پردازیم. همچنین بینشی در مورد روش های موثر آماده سازی سطح می دهد.

بدانید که به دنبال چه هستید

سه دسته اصلی از عیوب وجود دارد که باید هنگام کار با سطوح فلزی به آنها توجه کنید. اولین مورد، عیوب ناشی از فرآیند جوشکاری است، مانند پاشش، سرباره، امواج، زیر برش، تخلخل و دهانه انتهایی. دوم لبه ها، از جمله لبه های نورد شده و لبه های برش حرارتی و همچنین عیوب ناشی از پانچ، سوراخ کاری، اره و برش است. آخرین سطوح فولادی به طور کلی، مانند گودال ها و دهانه ها، بیشه ها و گودها، فرورفتگی ها، علائم رول و سایر عیوب هستند.

بازرسی به عنوان بخشی از آماده سازی سطح شما برای سندبلاست روتین

قبل از انفجار برای آماده سازی سطح، بلستر ساینده مسئولیت بازرسی مواد را برای تشخیص عیوب دارد. علاوه بر اسکن بصری برای بریدگی، نمره گذاری و سایر شاخص ها، لازم است سطح را با دستکش لمس کنید تا فرورفتگی ها و برجستگی ها را احساس کنید.

تیراندازی

یک سیستم درجه بندی وجود دارد که باید هنگام تشخیص عیوب سطحی در نظر بگیرید. این سیستم به شما کمک می کند تا سطح آمادگی لازم برای رسیدن به آن را تعیین کنید و اینکه آیا به انفجار یا سنگ زنی و لبه گذاری مجدد نیاز است یا خیر. گاهی اوقات، بسته به نحوه استفاده از آن، دو درجه متفاوت برای هر طرف ماده وجود دارد. طبقه بندی ها به شرح زیر است:

  • آماده سازی نور P1
  • P2 آماده سازی کامل
  • P3 آماده سازی بسیار کامل

آماده سازی سطوح صنعتی شات بلاست

تشخیص عیوب در سطوح قبل از رنگ آمیزی و پوشش تنها نیمی از کار است. گام بعدی انجام انفجار ساینده برای رفع عیوب و ارائه سطحی مطابق با درجه آماده سازی آن است. یک راه کارآمد و مقرون به صرفه برای انجام این کار، شات بلاست است که فرآیندی سریع‌تر از بسیاری از روش‌های دیگر، سطح صاف‌تر و توانایی بیشتر برای سفارشی‌سازی پرداخت‌ها را ارائه می‌دهد.

انفجار نه تنها برای از بین بردن عیوب و صاف کردن نقاط ناهموار مفید است، بلکه برای تمیز کردن آلاینده ها و دستیابی به ظاهر نهایی بافت نیز مفید است. صنایعی که از انفجار ساینده استفاده می کنند، از تولید، خودروسازی و ساخت و ساز تا رنگ آمیزی و پوشش صنعتی، الکترونیک و فولاد و معدن را شامل می شود.

دریافت کمک برای آماده سازی سطح فولادی

اگر به دنبال کمک برای شناسایی عیوب و آماده سازی سطح هستید، کارشناسان Finishing Systems اینجا هستند تا به شما کمک کنند. از سال 1972، ما با برخی از نمادین‌ترین تولیدکنندگان جهان برای بهبود محصولات و ساده‌سازی عملکردشان کار کرده‌ایم. ما به عنوان پیشرو در صنعت تکمیل، انفجار ساینده و انواع محصولات و خدمات تخصصی دیگر را برای شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر کشور ارائه می دهیم.

با مراجعه به صفحه فروشگاه و خدمات ما درباره قابلیت های کامل ما بیشتر بیاموزید. برای اطلاعات بیشتر در مورد شناسایی عیوب در سطوح فولادی – و صحبت با یک نماینده مشتری زنده – با ما آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *