بازیافت مواد ساینده برای کابینت های انفجاری

بازیافت ساینده برای کابینت انفجار

نحوه بازیافت مواد ساینده برای کابینت های بلاست

7 دسامبر 2021

اگر از کابینت انفجار برای تکمیل برنامه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید ساینده‌های خود را با ارسال چندین بار از داخل کابینت‌های بلاست بازیافت کنید و به معنای واقعی کلمه آنها را «دوباره چرخانید».

از بازیافت ساینده ها چه فوایدی می توانید به دست آورید و چه فاکتورها و بهترین شیوه ها را در هنگام انجام این کار باید در نظر بگیرید؟ ما این راهنمای کوتاه را برای کمک به شما در جهت‌یابی این فرآیند ایجاد کرده‌ایم.

چرا باید ساینده ها را بازیافت کنید

بازیافت ساینده ها سودمند است زیرا به کاهش هزینه ها کمک می کند. ساینده های جدید گران هستند و اغلب صدها دلار در هر تن قیمت دارند. بازیافت ساینده های قدیمی شما را قادر می سازد تا هزینه های رسانه کابینت بلاست خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

بازیافت ساینده ها نیز مهم است زیرا به شما کمک می کند تا ضایعات را کاهش دهید و اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهید. برخی از ساینده های آلی، مانند پوست گردو، به راحتی در محل دفن زباله تجزیه می شوند. برخی دیگر مانند شیشه و فلزات زمان بیشتری برای تجزیه شدن دارند.

برخی از مواد انفجاری حاوی پلاستیک هستند که علاوه بر تجزیه زیستی ضعیف، می توانند حاوی مواد شیمیایی باشند که به خاک نفوذ می کنند و خطرات زیست محیطی و بهداشتی را به همراه دارند. بازیافت رسانه های کابینت انفجاری به شما کمک می کند تا خروجی زباله خود را کاهش دهید و سهم خود را برای محیط زیست انجام دهید.

هنگام بازیافت ساینده ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت

قبل از شروع بازیافت ساینده‌ها، عوامل مختلفی را که بر بازیافت تأثیر می‌گذارند و همچنین برخی از بهترین شیوه‌های عمومی را در نظر بگیرید. به این ترتیب، با بازیافت مواد ساینده در کابینت بلاست خود، می‌دانید که بهترین ارزش را کسب می‌کنید.

متغیرهای موثر بر بازیافت

متغیرهایی که بر بازیافت تأثیر می گذارند

در زیر چندین متغیر وجود دارد که تعیین می کند تا چه حد می توانید ساینده های خود را بازیافت کنید:

  1. سختی ساینده: سختی رسانه انفجاری شما اغلب مناسب بودن آن را برای بازیافت تعیین می کند. رسانه‌هایی با رتبه‌بندی بالاتر در مقیاس سختی Mohs معمولاً کاندیدهای بهتری هستند.
  2. اندازه ساینده: ساینده های کوچکتر سریعتر فرسوده می شوند. شما معمولاً بازیافت کمتری از آنها دریافت خواهید کرد و باید بیشتر از مواد ساینده جدید استفاده کنید.
  3. شکل ساینده: شکل گاهی اوقات بر طول عمر رسانه انفجار شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، شیشه به طور قابل توجهی نرم تر از بسیاری از مواد انفجاری دیگر است. با این حال، از آنجایی که موادی مانند دانه‌های شیشه‌ای و شات‌های فولادی شکلی گرد و بادوام دارند، دوام بیشتری نسبت به سایر مواد با سختی مشابه دارند.
  4. حجم ساینده: حجم مواد ساینده شما مهم است زیرا نرخ بالاتر پوند در دقیقه گرمای بیشتری تولید می کند. گرمای بیش از حد می تواند مواد ساینده را فرسوده و نرخ بازیافت را کاهش دهد.
  5. سختی قطعه: قطعات سخت‌تر، ساینده‌ها را سریع‌تر از بین می‌برند و معمولاً منجر به نرخ بازیافت کوتاه‌تر می‌شوند.
  6. روش تحویل ساینده: برخی از کابینت های انفجار از دیگ فشار برای فشار مستقیم استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از تفنگ انژکتور دو شیلنگ برای تحویل سیفون استفاده می کنند. این دو روش سرعت‌های سایشی بسیار متفاوتی را حتی در فشار انفجار یکسان ارائه می‌کنند و بر نرخ بازیافتی که از رسانه انفجار دریافت می‌کنید تأثیر می‌گذارند.
  7. فاصله قسمت تا نازل: فاصله نازل انفجار تا قطعه بر حداکثر سرعت ضربه تأثیر می گذارد. فاصله کوتاه تر منجر به حداکثر سرعت ضربه بالاتر می شود و می تواند نرخ بازیافت را کاهش دهد.

عواملی که قبل از بازیافت باید در نظر گرفت

قبل از اینکه بازیافت ساینده ها را شروع کنید، چند فاکتور مهم مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • این که آیا ساینده شما برای یک یا چند کاربرد طراحی شده است: اگر قصد بازیافت دارید، مطمئن شوید که ساینده ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی سخت باشد تا در برابر چرخه های انفجار مکرر مقاومت کند. معمولاً این ساینده‌ها دارای برچسب «چندکاربردی» هستند، در حالی که مواد نرم‌تر به عنوان رسانه‌های تک پاسی تعیین می‌شوند.
  • مدت زمانی که رسانه انفجاری شما معمولاً دوام می آورد: طول عمر ساینده های انفجاری چند منظوره در درجه اول به سختی و اندازه آنها بستگی دارد، اگرچه ما دیدیم که عوامل دیگر چگونه می توانند نقش داشته باشند. اگر ساینده نرم تری مانند سرباره یا گارنت انتخاب کنید، احتمالاً فقط چند مورد از آن استفاده خواهید کرد. اگر مواد بادوام تری مانند شات فولادی یا کاربید سیلیکون انتخاب کنید، ممکن است به ده ها یا حتی صدها بازیافت دست پیدا کنید. مطمئن شوید که ساینده مناسب را برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • متغیرهای خارجی که ممکن است بر طول عمر ساینده شما تأثیر بگذارد: به یاد داشته باشید که عوامل مختلف دیگر می توانند بر تعداد دفعات بازیافت مواد انفجاری تأثیر بگذارند. اگر می‌دانید که قطعات سختی در کابینت‌های انفجار خود دارید یا از فشار انفجار بالا استفاده می‌کنید، بازیافت گسترده ممکن است گزینه‌ای امکان‌پذیر نباشد.
  • ویژگی های کابینت بلاست شما برای بازیافت چقدر خوب کار می کند: برخی از کابینت های بلاست نسبت به سایرین برای بازیافت مناسب تر هستند و برخی نیز طراحی خاصی دارند که برای این منظور بهینه شده است. اگر کابینت بلاست شما از فشار مستقیم استفاده می کند، یا اگر از فاصله نازل تا قسمت کوتاه استفاده می کنید، ساینده های خود را سریعتر فرسوده خواهید کرد. انفجار سیفون و مسافت های طولانی تر، سرعت بازیافت بیشتری را به شما می دهد. بازیابی جداکننده همچنین بازیافت را بسیار تمیزتر و کارآمدتر می کند.

قوانین استفاده مجدد از ساینده ها

در زیر چند قانون وجود دارد که هنگام برنامه ریزی برای بازیافت ساینده ها باید در نظر بگیرید:

  1. از بازیافت ساینده های نرم خودداری کنید: کابینت‌های ساینده‌ای که برای بازیافت طراحی شده‌اند، معمولاً با ساینده‌های نرم‌تری مانند ماسه، سرباره و بی‌کربنات سدیم مقابله می‌کنند. این ساینده ها در هنگام سایش به گرد و غبار تبدیل می شوند و به راحتی می توانند گردگیر کننده را مسدود کنند. برای جلوگیری از تجمع صدها پوند گرد و غبار در ساعت، باید از ساینده های سخت تری استفاده کنید.
  2. حداکثر سرعت ضربه ساینده های خود را بشناسید: ساینده های مختلف حداکثر سرعت ضربه متفاوتی دارند – یعنی سرعت های متفاوتی که با جسم ساییده شده برخورد می کنند. به عنوان مثال، ساینده های نرم تر، حداکثر سرعت ضربه کمتری دارند. دانستن حداکثر سرعت ضربه برای ساینده‌ها به شما کمک می‌کند از فرسودگی سریع مواد انفجاری خود جلوگیری کنید و نرخ بازیافت خود را کاهش دهید.
  3. یاد بگیرید که تعداد بازیافت ها را تخمین بزنید: همانطور که دیدیم، چندین متغیر روی مدت ماندگاری ساینده‌های شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین نرخ بازیافت با پروژه ها و تجهیزات مختلف متفاوت خواهد بود. با این حال، محاسبه تقریباً تعداد بازیافت‌هایی که قبلاً رخ داده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند تا حدس بزنید که چقدر می‌توانید تکمیل کنید. شما باید از ساعات انفجاری که رخ داده است، میزان پوند در دقیقه مواد ساینده از طریق نازل و چند پوند ساینده در کابینت انفجار بدانید.
  4. از یک جداکننده با کیفیت بالا استفاده کنید: یک جداکننده خوب برای کمک به شما برای به حداکثر رساندن نرخ بازیافت ضروری است. اگر کابینت بلاست شما دارای جداکننده ناکارآمد است – یا اصلاً وجود ندارد – ساینده کثیفی و گرد و غبار را جمع می کند. به طور ناکارآمد منفجر می شود و می تواند قسمت داخل کابینت را آلوده کند. استفاده از کابینت انفجار با یک جداکننده با کیفیت به شما کمک می کند تا بیشترین ارزش را از بازیافت ساینده خود داشته باشید.
  5. بدانید چه زمانی ساینده های خود را تعویض کنید: استفاده طولانی مدت از همان مواد ساینده، کارایی انفجار شما را مختل می کند – همان روشی که سمباده زدن چوب با کاغذ سنباده فرسوده، زمان و تلاش بسیار بیشتری نسبت به استفاده از یک قطعه جدید می برد. مطمئن شوید که ساینده های قدیمی خود را زمانی که بیش از حد فرسوده شدند، بردارید و با مواد انفجاری جدید شروع کنید.

راه حل های پایان کار قابل اعتماد از سیستم های تکمیل

هنگامی که برای شروع بازیافت رسانه کابینت انفجاری خود آماده شدید، با Finishing Systems شریک شوید. ما مجموعه گسترده‌ای از ساینده‌ها را حمل می‌کنیم، بنابراین می‌توانید یکی را انتخاب کنید که نیازهای تکمیلی شما را برآورده کند و برای چندین دوره انفجار مناسب باشد. ما همچنین طیف گسترده ای از کابینت های انفجاری را برای استفاده با رسانه های مختلف ارائه می دهیم.

سیستم های تکمیل قابل اعتماد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *