انواع تکمیل فلز: چه چیزی را انتخاب کنید

انواع تکمیل فلز: چه چیزی را انتخاب کنید

18 ژوئن 2019

با تمام جزئیات و تصمیماتی که برای تولید موفق یک محصول انجام می شود، مهم است که اهمیت انتخاب روش های تکمیل فلز مناسب برای قطعات را نادیده نگیرید. در حالی که انواع زیادی برای تکمیل فلز وجود دارد، همه آنها اساساً شامل فرآیند اعمال یک لایه بر روی سطح برای درمان بیرونی محصول هستند. هر روش علاوه بر مزایا و معایب گوناگون، نتایج متفاوتی را ارائه می دهد.

تکمیل برای فلزات مختلف برای دستیابی به ظاهر و بافت سطح مورد نظر طرح تکمیل می شود. استفاده از یک درمان همچنین می تواند محافظت در برابر خوردگی و کدر شدن را افزایش دهد و ضخامت، استحکام، سختی و دوام را افزایش دهد. از بهبود هدایت الکتریکی یا مقاومت الکتریکی گرفته تا ایجاد پتانسیل بالاتر برای ولکانیزاسیون، اهداف زیادی را می توان در فرآیند تکمیل فلز انجام داد.

در زیر لیستی از انواع متداول تکمیل برای فلزات آمده است:

  • آبکاری: فرآیندی که شامل غیرفعال سازی الکترولیتی ایجاد یک پوشش آنودایز شده است که ضخامت، سختی و مقاومت در برابر سایش و خوردگی را افزایش می دهد.
  • آندایز کردن: فرآیندی که شامل غیرفعال سازی الکترولیتی ایجاد یک پوشش آنودایز شده است که ضخامت، سختی و مقاومت در برابر سایش و خوردگی را افزایش می دهد.
  • انفجار: عملیات رانش دانه های مواد ساینده مانند ماسه یا مهره ها بر روی سطح فلز در انفجار برای ایجاد یک پوشش صاف و جذاب.
  • رنگ آمیزی: استفاده از پوشش روی فلزات در درجه اول برای محافظت از سطح و افزودن رنگ برای زیبایی شناسی. رنگ ها روشی مقرون به صرفه برای محافظت در برابر خوردگی در محیط های خشن هستند.
  • فلز برس خورده: با استفاده از یک تسمه ساینده یا برس سیمی برای صاف کردن عیوب سطح و لبه های کمی گرد. این فرآیند باعث ایجاد بافت دانه ای یکنواخت در سطح فلز می شود.
  • سیاه شدن داغ: فرآیندی در دمای بالا برای اعمال لایه ای از اکسید بر روی سطوح که رنگ سیاهی به جا می گذارد، سختی را افزایش می دهد و مقاومت استثنایی در برابر سایش و خوردگی ارائه می دهد.
  • سفت کردن: پولیش باف از چرخ پارچه ای برای جدا کردن فلز از روی سطح استفاده می کند تا ظاهری فوق العاده صاف و براق داشته باشد. اغلب به دلیل توانایی عالی خود در افزایش زیبایی سطح استفاده می شود.
  • سنگ زنی: سنگ زنی فلز فرآیند اعمال اصطکاک، ساییدگی و/یا فشرده سازی برای دستیابی به سطوح مختلف صافی برای سطوح سخت فلزی است. اغلب به عنوان آخرین مرحله در ماشینکاری برای دستیابی به یک تحمل خاص استفاده می شود.
  • تکمیل ارتعاشی: دستگاه تکمیل ارتعاشی لبه های تیز را تمیز می کند، رسوب زدایی می کند، لبه های تیز را برای صیقل دادن و آماده سازی قطعات کوچک در تولید با حجم بالا با ثبات می کند.
  • پوشش پودری: استفاده از پودر بر روی فلز به صورت الکترواستاتیک و قرار دادن آن در یک فرآیند گرم برای سخت شدن پوشش برای مقاومت استثنایی در برابر ضربه، دوام و یکنواختی.
  • غیرفعال سازی: درمان با استفاده از مواد شیمیایی سیتریک و نیتریک روی فولاد برای حذف آلودگی های سطحی برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی. غیرفعال سازی همچنین به دستیابی به تلرانس های نزدیک و حفظ یکپارچگی ابعادی قطعات کمک می کند.

8 نوع متداول تکمیل فلز

انتخاب بین انواع تکمیل فلز

بررسی انواع مختلف روکش فلزی می تواند به شما ایده خوبی در مورد بهترین سبک برای پروژه یا برنامه شما بدهد. هنگامی که انتخاب های خود را محدود کردید، باید چند عامل دیگر را قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید. چه در تنگنای زمانی قرار داشته باشید و چه سعی می کنید به بودجه خود پایبند باشید، انواع خاصی از تکمیل ممکن است بر اساس جنبه های خاصی گزینه بهتری برای شما نسبت به سایرین باشد.

هنگامی که به دنبال سبک تکمیل فلز مناسب هستید، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • زمان تولید: داشتن یک زنجیره تامین مولد برای مشاغل ضروری است. هنگامی که برای یک پروژه یا قطعه ای از تجهیزات به قطعات فلزی نیاز دارید، احتمالاً زودتر به آنها نیاز خواهید داشت. تولید برخی از فلزات بیشتر از بقیه طول می کشد. با سازنده تماس بگیرید تا بدانید زمان تولید برای هر نوع پرداخت فلزی که مد نظر دارید چقدر است. حفظ بهره وری و کارایی زنجیره تامین شما یک اولویت است و یافتن فرآیند تکمیل فلز مناسب با زمان تولید سریع می تواند یک گزینه عالی برای کسب و کار شما باشد.
  • سختی فلز: بسته به نوع فلزی که استفاده می کنید و سختی آن، ممکن است لازم باشد روی انواع خاصی از تکمیل تمرکز کنید. فلزات سخت‌تر معمولاً به سبک پرداخت قوی‌تر و شدیدتری نیاز دارند، بنابراین پرداخت روی فلز ظاهر می‌شود. روش‌های سخت برای فلزات سخت بهترین هستند، زیرا ساینده‌تر از سایر روش‌هایی هستند که روی فلزات نرم بهتر عمل می‌کنند.
  • هزینه تکمیل: محدوده قیمت برای انواع مختلف تکمیل فلز. قبل از بررسی این سبک ها، میانگین هزینه برای هر نوع را ارزیابی کنید و گزینه تکمیل را با بودجه خود انتخاب کنید. مانند بسیاری از محصولات دیگر، گزینه های گران تر با کیفیت بالاتر، فرآیند تولید سریع تر و تطبیق پذیری بیشتر همراه هستند. پرسیدن سؤالات فراوان از سازنده در مورد کیفیت فلزات و مقایسه قیمت ها بین تکمیل هایی که دوست دارید می تواند بر تصمیم خرید شما تأثیر بگذارد.

انتخاب بین انواع تکمیل فلز

این ملاحظات و موارد دیگر به شما کمک می کند تا راه حل مناسب تکمیل فلز را برای شرکت خود پیدا کنید. سایر عواملی که باید در نظر گرفته شوند، ظاهر مطلوب شما و ویژگی های فلزاتی است که با آنها کار می کنید، مانند مقاومت در برابر حرارت و پتانسیل ولکانیزاسیون.

برای پروژه تکمیل فلز خود با سیستم های تکمیل تماس بگیرید

زمانی که انواع فرآیندهای تکمیلی موجود، نحوه محدود کردن جستجوی خود و سایر جنبه‌هایی که می‌تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد، جستجو کنید، ساده است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع تکمیل فلز هستید یا به دنبال کمک برای پروژه خود هستید، با سیستم های تکمیلی تماس بگیرید. ما یک منبع پیشرو برای تکمیل فلز برای شرکت های بزرگ و کوچک در سراسر کشور هستیم.

امروز با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *